اخبار داغ

نخست وزیر اسپانیا:

رای برسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش می‌کنم

رای برسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش می‌کنم
پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا شنبه گفت که تمام تلاش خود را برای برسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی پارلمان مادرید می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از خبرگزاری فرانسه، سانچز اظهار کرد: این اقدام یک ضرورت اخلاقی، آرمانی عادلانه و تنها راه برای همزیستی اسرائیل و فلسطین در صلح و امنیت است.

وی بلندپایه‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مقام اروپایی است که از اسرائیل به دلیل حمله به غزه بشدت انتقاد کرده است. سیاستمداران ایرلند و بلژیک نیز رویکرد مشابهی اتخاذ کرده‌اند.

سانچز در ماه دسامبر گفت: تصاویری از مرگ و میر رو به افزایش کودکان را می‌بینیم. شک دارم که اسرائیل از قوانین بشردوستانه بین‌المللی تبعیت کند.

سانچز همچنین جمعه در سفری به شیلی در آمریکای لاتین تاکید کرد: کاملاً غیر قابل‌قبول است که جامعه بین‌المللی در مواجهه با مشکلی که همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کل جامعه بین‌المللی را شرمنده می‌کند، بی‌حرکت باقی بماند.

نخست وزیر اسپانیا همچنین اینکه در غزه، حقوق بین‌الملل بشردوستانه «به وضوح در نتیجه واکنش اسرائیل، آسیب دیده است» را محکوم کرد.

سانچز در ماه‌های اخیر بارها از برسمیت شناختن کشور فلسطین سخن گفته و از توقف فوری درگیری‌ها در نوار غزه حمایت کرده است.

نخست وزیر اسپانیا همچنین در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی با انتقاد از رویکرد رژیم اسرائیل در کشتار غیرنظامیان در غزه، از وی خواست تا قوانین بین‌المللی را رعایت کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه