اخبار داغ

کارشناس تغذیه در گفتگو با دانا:

افراد داری بیماری خاص مراقب تغذیه خود باشند/ روزه داران در انتخاب غذاهای خود دقت کنند

افراد داری بیماری خاص مراقب تغذیه خود باشند/ روزه داران در انتخاب غذاهای خود دقت کنند
کارشناس تغذیه گفت: باوجود آن که روزه داری یک فریضه الهی است و خواص زیادی به همراه دارد، اما افرادی که دارای بیماری های خاص هستند، باید نکات بیشتری را برای حفظ سلامت خود رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آغاز سال ۱۴۰۳ و هم‌زمانی آن با ماه مبارک رمضان، سبب شد تا موضوع تغذیه سالم و رعایت اصول غذایی در این دوره به‌عنوان یکی از مسائل مهم مطرح شود. اهمیت رعایت نکات تغذیه‌ای در این ایام برای حفظ سلامتی افراد روزه دار سبب شد تا با محمد باقری کارشناس تغذیه گفتگویی داشته باشیم.

محمد باقری کارشناس تغذیه در خصوص رعایت رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: افرادی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند، به دلایل مختلف ممکن است با مسائل تغذیه‌ای روبرو شوند که نیاز به راهنمایی دارند. همچنین افرادی که دارای بیماری‌های خاصی هستند نیز باید در مورد تغذیه خود مراقبت کنند. به عنوان مثال، افرادی که دارای بیماری قند(دیابت) هستند، باید تغذیه‌ی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که به کنترل قند خونشان کمک کند.

وی افزود: توصیه می‌شود که روزه داران در انتخاب غذاهای خود دقت کنند و موادی را مصرف کنند که حاوی مقدار مناسبی از انرژی، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باشد.

این کار شناس تغذیه در ادامه گفت: مصرف مواد غذایی سنتی و سالم مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و لبنیات با کمترین میزان پراکندگی و قند اضافه توصیه می‌شود.

فاصله زمانی بین وعده‌های غذایی اولویت مهم روزه داری است

محمد باقری باتاکید بر این نکته که در طول ماه رمضان، فاصله زمانی بین وعده‌های غذایی بسیار مهم است، گفت: باید توجه داشت که مصرف غذاهایی با حجم بالا و ارزش غذایی پایین، مانند شیرینی‌ها و میوه‌های خیلی شیرین، به دلیل افزایش قند خون و سایر مشکلات مربوط به سلامتی را باید به حداقل استفاده رساند..

وی به اهمیت فعالیت در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فیزیکی در طول ماه رمضان دارای اهمیت بسیار است؛ پیاده‌روی و ورزش‌های سبک در طبیعت می‌توانند به مردم و افراد روزه دار کمک کنند تا سلامت بمانند و همچنین از مشکلات تغذیه‌ای کاسته شود.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه و رعایت به این توصیه‌ها، افراد می‌توانند ماه رمضان را با سلامتی و آرامش بیشتری تجربه کنند و از فرصت‌هایی که این ماه برای پاکسازی بدن و تقویت اراده فراهم می‌آورد، بهره‌مند شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه