اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری اردوهای جهادی نوروز ۱۴۰۳؛

سردار زهرایی: گروه‌های جهادی نباید توسط مراکز سیاسی و اقتصادی مصادره شوند/ 123 هزار شغل دستاورد 1402 بسیج سازندگی

سردار زهرایی: گروه‌های جهادی نباید توسط مراکز سیاسی و اقتصادی مصادره شوند/ 123 هزار شغل دستاورد 1402 بسیج سازندگی
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خود پس از تبیین اقدامات سال ۱۴۰۲ اقدامات و برنامه های سال ۱۴۰۳ را تشریح و خبر داد: تعداد گروه‌های جهادی این سازمان به ۵۱ هزار گروه افزایش یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نشست خبری سردار محمد زهرایی با نام راهیان خدمت در سالن شهید سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین برگزار و عملکرد ۱۴۰۲ در آن تبیین و از برنامه‌های ماه مبارک رمضان و اردوهای جهادی عید در این نشست خبر داده شد.

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در این نشست خبری اظهار کرد: دست‌بوس جهادگران هستم؛ جهادگران قبل از ما در میدان حاضر می‌شوند. به خودمان می‌بالیم که خادمان چنین  نیروهای جهادی هستیم.

وی در ابتدای سخنان خود دو نکته را یادآور شد و گفت: برخی گروه‌ها و نحله‌های فکری به دنبال این هستند تا گروه‌های جهادی را برای تشکل سیاسی خود مصادره کنند؛ اما ما با ولایت هستیم و با ولایت می‌مانیم.

وی خطاب به گروه‌های جهادی افزود: اگر مورد طمع سیاسیون واقع شدید باید بعداً برای یک کاندیدا علم سردست بگیرید؛ حرکت گروه‌های جهادی نباید به سمتی برود که تاریخ انقضا پیدا کنند و به این صورت باشد که با فردی بیایند و بروند. فعالیت اقتصادی بد نیست؛ اما اگر کنترل نشود بعداً می‌تواند محلی برای پول‌شویی هم بشود.

سردار زهرایی عنوان کرد: بچه‌های جهادی نباید به افراد سیاسی وصل شوند، این موضوع نیروهای جهادی را خراب می‌کند، گروه‌های جهادی باید با مردم حل مسئله کنند و نباید به مراکز سیاسی و اقتصادی وصل شوند؛ چون این بچه‌‌های جهادی را خراب می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: تا زمانی که من در این کسوت هستم اجازه چنین کاری نمی‌دهم؛ زیرا نیروهای جهادی می‌بایست در مسیر رشد، سیر طبیعی را بپیمایند و از طریق خود مردم برای حل مسائل اقدام کنند نه از طریق وصل به افراد و مراکز سیاسی و اقتصادی.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ از طرح ایجاد ۱۲۳ هزار فرصت شغلی رونمایی شد و ۶/۴ همت تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه کردیم. ۱۲ طرح اشتغال‌زایی اقشار تخصصی بسیج هم جاری و ساری شده است.

سردار زهرایی ادامه داد: امروز نهضت کمک‌های مؤمنانه در ۱۵ عرصه و ۹ مقطع در سال اجرا می‌شود که در سال ۱۴۰۲ سه میلیون بسته معیشتی توزیع و ۳۰ هزار جهیزیه اهدا شده است. در سال ۱۴۰۲ تعداد گروه‌های جهادی به ۵۱ هزار گروه جهادی افزایش پیدا کرده است.

رئیس بسیج سازندگی تصریح کرد: دو سال است که اساسنامه گروه‌های جهادی در هیئت‌رئیسه مجلس مانده است و به دلایلی که عقل بنده به آن قد نمی‌دهد هنوز تکلیف این قانون روشن نشده است. امیدواریم با تصویب این اساسنامه تکلیف شهدای جهادی و درمان نیروهای جهادی یکبار برای همیشه مشخص شود.

وی همچنین گفت: امسال برای اولین‌بار قرارگاه اربعین جهادی آغاز بکار کرد.

سردار زهرایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات جهادگران برای عید نوروز گفت: برای عید نوروز ۵۲ قرارگاه جهادی را در کشور فعال می‌کنیم. ۱۱ هزار گروه جهادی برای حضور در مناطق محروم اعلام آمادگی کرده‌اند. بیش از ۲۵ هزار خدمت را هم برای ارائه پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با اشاره به امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه جهادی در سیستان و بلوچستان مستقر شده است. این استان هم اکنون نیازمند نیروی انسانی نیست و تعداد گروه‌های جهادی این استان کفایت می‌کند؛ لذا گروه‌های جهادی با امکانات و تخصص لازم و تأمین مالی توسط خیرین به این استان اعزام شوند.

رئیس بسیج سازندگی گفت: همچنین امسال با اجرای طرح «خانه دوست کجاست» قرار است به برنامه گروه‌های جهادی در ماه مبارک رمضان انسجام و یکپارچگی داده شود. سال‌های قبل اقدامات خوبی در ایام ماه رمضان و در فاصله افطار تا سحر توسط گروه‌های جهادی ارائه شده بود که بنا شد امسال این اقدامات با انسجام بهتر دنبال شود.

سردار زهرایی در توضیح اقدامات بسیج سازندگی برای حوزه اشتغال‌زایی مطرح کرد: در حوزه اشتغال‌زایی برای سال ۱۴۰۳ وام‌های خویش‌فرما تا سقف ۱۵۰ میلیون و وام‌های کارفرما تا سقف چهار میلیارد تومان با سود چهار درصد اعطا می‌شود. علاوه بر این طرح توانمندسازی افراد و همچنین توسعه نیروگاه‌های خورشیدی هم در دستور کار است. مجلس تا کنون ۳/۲ همت برای سال آینده اعتبار به ما داده است که قطعاً کافی نیست.

بخشی از سخنان سردار زهرایی در این نشست:

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه