اخبار داغ

7 ویژگی برتر استابلایزر خودکار

7 ویژگی برتر استابلایزر خودکار
درباره ی استابلایزر خودکار چه می دانید؟ با ما همراه باشید تا اصلی ترین دلایل برتری استابلایزر خودکار را برای شما شرح دهیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استابلایزرهای خودکار یا همان تثبیت کننده ولتاژ خودکار (AVS)بین منبع تغذیه یا همان برق شهری و تجهیزات برقی قرار می گیرند و می توانند به شما کمک کنند تا با محافظت از وسایل برقی، طول عمر آنها را افزایش دهید. نام دیگر این استابلایزرها، تنظیم کننده ولتاژ خودکار (AVR) و یا تنظیم کننده ولتاژ (VR) می باشد. این دستگاه کاربردهای وسیعی داشته و مزایای زیادی را برای مشتری به ارمغان خواهد آورد. در این مقاله تلاش کرده ایم 7 مورد از این ویژگی ها را برایتان نام ببریم، همچنین در انتها مجموعه ای معتبر برای خرید دستگاه استابلایزر به شما معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

استابلایزر خودکار چیست؟

استابلایزر خودکار چیست؟

تقریبا تمامی تجهیزات الکتریکی برای ادامه ی عملکرد درست خود، به یک منبع ولتاژ ثابت و قابل اطمینان نیاز دارند. زمانی که منبع تغذیه به تنهایی نتواند این تنظیم ولتاز را انجام دهد، نقش استابلایزر خودکار نمایان می شود. در تجهیزات الکتریکی قطعه ای به نام دینام وجود دارد که مقدار بار آن به طور ناگهانی تغییر می کند، به دنبال این اتفاق باید استابلایزر خودکاری باشد و وارد عمل شود که ولتاژ خروجی تحریک کننده و میزان بار را تغییر دهد. در صورت عدم وجود استابلایزر، این نوسانات می تواند به دستگاه های برقی آسیب برساند. این نوع استابلایزرها در دو نوع سرووتوری و رله ای در بازار الکتریکی وجود دارند و با توان های بالا و متفاوتی تولید می شوند. و البته هر کدام از آنها متناسب با نیاز های متفاوتی به کار می روند. سایت آی تی اهورا، استابلایزر سرووموتوری SVC 3000 را برای مصارف خانگی و اداری به شما پیشنهاد می دهد.

تفاوت استابلایزر خودکار با استابلایزر دستی

تفاوت استابلایزر خودکار با استابلایزر دستی

تفاوت اصلی این دو استابلایزر در نحوه ی تنظیم آن هاست. استابلایزرهای اتوماتیک بر خلاف نوع دستی، نیازی به تنظیم ندارند و خودشان با اندازه گیری ولتاز ورودی، می توانند ولتاژ خروجی مورد نیاز را در اختیارکاربران قرار دهند. هر کدام از این دو نوع استابلایزر، مزایا و معایب خود را دارند، اما نوع اتوماتیک می تواند بسیار مفید تر عمل نماید. تفاوت دیگر آن ها مقدار ولتاژ ورودی است. که به طور مثال برای افت ولتاژهایی که کمتر از 120 ولت هستند، نوع دستی مناسب نمی باشد. اما در مقابل استابلایزرهای اتوماتیک معمولا می توانند ولتاژهای 170 ولت به بالا را پوشش می دهند. همچنین این قابلیت را دارند که ولتاژ خروجی را بین 20 تا 55 ولت تغییر دهند.

ویژگی های برتر استابلایزر خودکار

  1. حذف نوسانات برق

یکی از مهم ترین ویژگی های این استابلایزر خودکار، این است که علاوه بر این که افت ولتاژ را جبران و اضافه بودن ولتاژ را کنترل می کند. به وسیله ی ترانسفورماتوری که درون آن تعبیه شده است. می تواند نوسان برق را حذف کند و یک جریان کاملا صاف و بدون تغییر را ارائه دهد. نحوه ی کار آن به این شکل است که، جریان ورودی کم را با عملکردی به نام بوست افزایش داده و ولتاژ ورودی بیش از حد را با عملکردی به نام باک کاهش می دهد و برای محدوده ایمن برای وسیله الکتریکی قرار می دهد.

  1. واکنش سریع در برابر تغییرات

هر وسیله ی برقی در محدوده ی ولتاژ خاصی می تواند به طور ایمن فعالیت کند. مثلا برای دستگاه های حساس و باقیمت بالا، این بازه محدودتر است. از آنجا که نوسانات مداوم ولتاژ می تواند برای این دستگاه ها مضر باشد و آسیب جدی به آن وارد کند، وجود یک استابلایزر خودکار ضروری است. یک ویژگی برتر این استابلایزرها این است که، در برابر تغییرات ولتاژ واکنش فوق العاده سریعی دارند و بدون هیچگونه تاخیری کار خود را انجام می دهند.

  1. گسترده بودن کاربرد آن ها

این استابلایزرهای خودکار، سازگاری بالا و کاربردهای بسیار وسیعی دارند. به طور مثال هم برای دستگاه های برقی که با جریان تک فاز کار می کنند و هم برای دستگاه هایی که با برق سه فاز کار می کنند، استفاده می شوند. اما استابلایزرهای دستی فقط برای نوع تک فاز موجود هستند. ویژگی دیگر آن ها این است که هم برای دستگاه هایی که منبع تغذیه خارجی دارند مثل وسایل برقی خانگی و هم برای دستگاه های برقی که منبع تغذیه خارجی و یا آداپتور دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. استفاده ی مادام العمر

این استابلایزرهای خودکار به دلیل تکنولوژی ساخت خود، طول عمر بسیار بالایی خواهند داشت و علاوه بر آن به سادگی خراب نخواهند شد. همچنین برخلاف محافظ های برق، سال های طولانی می تواند به خوبی به کار خود ادامه دهند.

  1. قابلیت کنترل از راه دور

از دیگر ویژگی های این استابلایزر این است که نیازی نیست کاربر برای استفاده از آن همواره در آن محل حضور داشته باشد. کاربر در هر نقطه ای که باشد، می تواند از طریق کنترل از راه دور به استابلایزر دسترسی داشته باشد.

  1. کاهش هزینه برق مصرفی

هنگامی که ولتاژ برق شهری کاهش یابد، تمام تجهیزات برقی تحت تاثیر آن قرار می گیرند و ممکن است با اختلال مواجه شوند. درنتیجه این عمل باعث می شود که راندمان الکتروموتور پایین بیاید. با کاهش راندمان الکتروموتور، دور آن افزایش یافته و حرارت آن بالا می رود. وقتی حرارت دستگاه بالا رود، در نتیجه برق بسیار زیادی تلف خواهد شد. اما وجود یک استابلایزر خودکار نقش حفاظتی را در مقابل این مسئله دارد و از تمام این فعل و انفعالات جلوگیری می کند. این استابلایزر باعث کاهش مصرف و هزینه برق شما می شود.

7. حفاظت در مقابل اتصال کوتاه

هنگامی که نوسانات برقی در ورودی و خروجی ولتاژها زیاد باشد، ممکن است دو هادی غیرعایق به هم اتصال یابند و مقاومت نزدیک به صفر شود. پس وجود یک استابلایزر در مسیر جریان ضروری است، تا توسط میکروکنترلری که درونش تعبیه شده است، این جریان خروجی را قطع کند و مانع آسیب رساندن به دستگاه های برقی شود.

سخن پایانی:

یکی از تجهیزات مهم برای ثابت نگه داشتن ولتاژ در مصارف صنعتی و خانگی، استابلایزر خودکار می باشد. این دستگاه می تواند هنگام افزایش یا کاهش ولتاژ، این نوسانات را کنترل کند و میزان ولتاژ ورودی را به سطح ثابتی برساند. درنتیجه برای ولتاژ خروجی، همواره مقدار ثابتی را ارائه می دهد. در این مقاله 7 مورد از ویژگی های این استابلایزر را نام بردیم. علاوه بر آن از ویژگی های دیگری مانند محافظت در مقابل جریان زیاد برق و دارا می باشد. آی تی اهورا یکی از شرکت های معتبر در زمینه فروش استابلایزر است که همواره درحال خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد و شما می توانید انواع دستگاه استابلایزر را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از این مجموعه خریداری نمایید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه