اخبار داغ

آخرین وضعیت راه هاس مواصلاتی کشور؛

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یکطرفه شد/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی و خروجی‌های مشهد و آزادراه قم

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یکطرفه شد/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی و خروجی‌های مشهد و آزادراه قم
مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری از یکطرفه شدن جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال و ترافیک سنگین در محور هراز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس اعلام مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری تردد وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

در زمان حاضر در آزادراه تهران – شمال مسیر(جنوب به شمال) محدوده تونل شماره 12حدفاصل تونل شماره 17 تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه، محور چالوس مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیش، محور هراز مسیر(جنوب به شمال) محدوده های پیست آبعلی ، لاسم و آب اسک ترافیک سنگین و در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت مسیر(رفت و برگشت) تردد خودروها روان است.

همچنین محورهای استان  اردبیل دارای بارش باران است.

همچنین سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اظهار کرد: تردد تمامی وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی افزود: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر(جنوب به شمال) محدوده تونل شماره 12حدفاصل تونل شماره 17 تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه برقرار است.

-رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: همچنین ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و در محور هراز مسیر(جنوب به شمال) محدوده های پیست آبعلی، لاسم و آب اسک را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تردد در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت مسیر(رفت و برگشت) روان گزارش شده است.

شیرانی با بیان اینکه محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند، گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان اردبیل گزارش شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فردا صبح (4 فروردبن) جاده چالوس و آزادراه تهران شمال در مسیر شمال به جنوب یکطرف می شود.

ترافیک در خروجی‌های مشهد سنگین است

سرهنگ حسین میش مست رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: ترافیک در خروجی‌های مشهد و استان خراسان رضوی نیمه سنگین و سنگین است. در حال حاضر ترافیک در مسیر آزادراه شهید شوشتری، خروجی شهر مشهد به سمت غرب در مسیر سبزوار و نیشابور و جنوب استان در محور بجستان و گناباد به سمت مشهد، سنگین است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی با بیان اینکه در ورودی مسیر شمالی مشهد در محور چناران و قوچان نیز ترافیک سنگین است، از ترافیک نیمه سنگین در سایر مبادی ورودی به سمت مشهد خبر داد.

وی در خصوص تصادفات ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت یک فقره تصادف فوتی در محور نیشابور با پنج نفر متوفی داشتیم، همچنین ۹ نفر تصادف جرحی با ۱۳ مجروح و ۱۸ فقره نیز تصادف خسارتی گزارش شده است.

ترافیک نیمه سنگین درمحورهای امام رضا، فیروزکوه، هراز و آزادراه قم

ترافیک در محورهای امام رضا(ع)، هراز، جاده مخصوص کرج، قسمتهایی از محور فیروزکوه و آزادراه قم نیمه سنگین است.

طبق آمار ترافیکی مرکز مدیریت راه‌های کشور در حال حاضر تردد در مسیر خروجی تهران به سوی مشهد مقدس در محور امام رضا (ع) در محدوده تهران- پاکدشت و نیز شریف آباد- ایوانکی نیمه سنگین است.

تردد در محور فیروزکوه در مسیر خروج از تهران در محدوده تهران- رودهن و سپس دماوند- گیلاوند و آبسرد- سربندان نیز نیمه سنگین است، اما در دیگر محدوده‌های این محور شاهد ترافیک عادی و روان هستیم.

ترافیک در جاده قدیم جاجرود و نیز آزادراه پردیس از محدوده شهر پردیس تا انتهای آزادراه و در ادامه محور هراز در محدوده استان تهران در طول مسیر خروجی از پایتخت به سمت شمال کشور نیمه سنگین است.

در طول مسیر رفت و برگشت جاده مخصوص کرج تردد نیمه سنگین خودروها را شاهد هستیم.

آزادراه تهران- قم در مسیر خروج از تهران در طول مسیر نیمه سنگین گزارش شده است، همچنین جاده قدیم قم از تهران تا حسن آباد نیز با تردد نیمه سنگین خودروها مواجه است.

مابقی راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان تهران ترافیک عادی و روان دارد.

 انسداد محور کندوان و ترافیک سنگین در هراز

سیدمحسن هاشمی رییس مرکز مدیریت راه‌های مازندران از انسداد محور کندوان مسیر شمال به جنوب به علت تخلیه بار ترافیکی تا ساعت ۲۴ خبر داد و از رانندگان خواست برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر در محور کندوان در محدوده پل زنگوله تا سیاه بیشه و محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده لاسم ترافیک سنگین و در دیگر محورهای تردد روان است.

وی ادامه داد: از نظر جوی نیز مداخله خاصی در راه‌های استان مشاهده نمی‌شود.

ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قم_تهران و قم_کاشان

سرهنگ سیدصادق رسولی جانشین پلیس راه استان قم از ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قم_تهران و قم_کاشان خبر داد. سرهنگ سیدصادق رسولی با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی استان قم اظهار داشت: ترافیک در هر دو مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه قم- تهران به‌صورت نیمه‌سنگین است، اما تردد در آن روان است.

وی با اشاره به وضعیت دیگر محورهای استان قم افزود: در دو مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه قم به کاشان و همچنین بزرگراه امام علی(ع) و مسیر سلفچگان به قم و بالعکس نیز ترافیک به‌صورت نیمه‌سنگین است.

جانشین پلیس‌راه استان قم با اشاره به افزایش برگشت ترددها به‌سمت تهران گفت: در روزهای گذشته خروجی از سمت استان تهران به‌سمت استان‌های جنوبی کشور بیشتر بود ولی اکنون تردد متوازن شده و برگشت به‌سمت استان تهران نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است.

وی با اشاره به کاهش فوتی‌ها در تصادفات امسال بیان کرد: در طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند 1402 تا پایان روز دوم فروردین 1403 تلفات سوانح رانندگی جاده‌ای استان قم در فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد کاهش داشته و همچنین با اعلام اورژانس استان قم تعداد مجروحان تصادف‌های جاده‌ای نیز یک درصد کاهش داشته است.

 رسولی همچنین از افزایش 2 درصدی تعداد خودروهای توقیفی در طول طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 جانشین پلیس‌راه استان قم با اعلام توصیه‌هایی به رانندگان گفت: رانندگان باتوجه‌به ترافیک بالای جاده ها در ایام نوروز به‌هیچ عنوان با خستگی و خواب‌آلودگی اقدام به رانندگی نکنند و باتوجه‌به اینکه شب‌ها دید کمتر بوده و خستگی بیشتر بر راننده غالب می‌شود از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند.

 ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: محورهای شمالی کشور چالوس، هراز، آزادراه تهران - شمال، آزادراه قزوین -رشت و فیروزکوه دارای ترافیک سنگین است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور های شمالی نشان می دهد که ترافیک در آزادراه تهران – شمال مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره 17 تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه، در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه، در محور هراز مسیر(جنوب به شمال) محدوده های پیست آبعلی و بایجان، در آزادراه قزوین – رشت مسیر (جنوب به شمال) محدوده های تونل شیرین سو و کومسار و در محور فیروزکوه مسیر(جنوب به شمال) محدوده دماوند ترافیک سنگین است.

تردد همه وسایل نقلیه از محورهای هراز ،چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است، ضمن اینکه محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می باشند.

براساس گزارش آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها در آزادراه کرج – قزوین محدوده های مهرویلا و مهرگان ترافیک سنگین است.

طبق آخرین وضعیت جوی ترافیکی، در سایر محورها تردد روان است.

آخرین وضعیت جوی نیز بیانگر بارش باران در برخی از محورهای استان اردبیل است.

بر اساس این گزارش، محور غیرشریانی هشتگرد – طالقان مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده و پونل – خلخال نیز دارای انسداد فصلی هستند.

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه