اخبار داغ

اعلام بالاترین سطح هشدار ترور در فرانسه پس از حادثه مسکو

اعلام بالاترین سطح هشدار ترور در فرانسه پس از حادثه مسکو
فرانسه پس از حمله مسکو هشدار تروریسم در مرزهای خود را به بالاترین سطح رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، «گابریل آتال»، نخست وزیر فرانسه پس از دیدار مقام‌های ارشد امنیتی و دفاعی این کشور با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که فرانسه در پی تیراندازی و حوادث مسکو، هشدار تروریسم خود را به بالاترین سطح افزایش می‌دهد.

اتال افزود که این تصمیم ماه‌ها قبل از میزبانی بازی‌های المپیک در پاریس گرفته شده بود و اکنون با توجه به برعهده گرفتن مسئولیت حمله (مسکو) توسط داعش و تهدیدهایی که بر فرانسه تحمیل می‌شود، چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

سیستم هشدار ترور فرانسه دارای سه سطح است و بالاترین سطح در پی حمله در فرانسه یا خارج از کشور یا زمانی که یک تهدید قریب الوقوع در نظر گرفته شود، فعال می‌شود.

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه این اجازه را به دولت و مقامات امنیتی این کشور می‌دهد تا اقدامات استثنایی مانند گشت زنی‌های شدید توسط نیروهای مسلح در مکان‌های عمومی از جمله ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و اماکن مذهبی انجام دهند و در موارد مشکوک اقدام به بازداشت افراد مشکوک کنند.

در حمله تروریستی جمعه شب در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، تاکنون صدها نفر کشته و ده‌ها نفر هم مجروح شده‌اند.

روز گذشته کمیته تحقیقات روسیه یافته‌های جدید خود را درباره حمله تروریستی به تالار موسیقی «کروکاس» مسکو منتشر کرد. این کمیته در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: پس از بازرسی سالن کروکاس هیچ آثاری از مین‌گذاری و مواد منفجره پیدا نشد.

در ادامه این گزارش با بیان اینکه بازجویی و تحقیقات از چهار مظنون حمله تروریستی مسکو آغاز شده، آمده است: در محل حمله تروریستی تالار کروکاس چهار مجموعه مهمات جنگی، بیش از ۵۰۰ گلوله، ۲۸ عدد خشاب و ۲ قبضه کلاشینکوف اتومات مهاجمان کشف و ضبط شد.

کمیته تحقیقات روسیه تأکید کرد: در حال حاضر اجساد ۱۳۷ نفر در محل حمله تروریستی کروکاس پیدا شده که سه تن از آنها کودک هستند و هویت ۶۲ جسد شناسایی شده است.

وزارت بهداشت روسیه هم اعلام کرد که شمار مجروحان حمله تروریستی مسکو به ۱۸۰ نفر افزایش یافته است.

روز گذشته همچنین مسٰؤولان فرودگاه بین المللی «شرمتیوو» مسکو پایتخت روسیه پرواز به مقصد ایروان پایتخت ارمنستان را پس از ادعای یک مسافر زن مبنی بر وجود بمب در کیفش به تعویق انداختند.

مسؤولان فرودگاه در گفتگو با اسپوتنیک ضمن اعلام این خبر افزودند که پلیس را برای انجام تحقیقات و اقدامات لازم در جریان قرار داده‌اند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه و انگیزه این مسافر منتشر نشده است.

فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو (Sheremetyevo International Airport) در ۲۹ کیلومتری شمال غربی شهر مسکو واقع شده و به همراه فرودگاه داماددوا و فرودگاه بین‌المللی ونوکووا(Vnukovo International Airport)، جزو سه فرودگاه اصلی این شهر به شمار می‌رود. همچنین فرودگاه شرمتیوو، شلوغ‌ترین فرودگاه کشور روسیه به حساب می‌آید و قطب ایرلاین «آئروفلوت» یا همان «ایرفلوت» است.

کد خبر 6061765

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه