اخبار داغ

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس تاکید کرد:

اصلاح ساختار بروکراسی اداری؛ راهکار افزایش مشارکت مردمی

اصلاح ساختار بروکراسی اداری؛ راهکار افزایش مشارکت مردمی
عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌هایی که به آن‌ها اعتماد صورت گرفته است، گفت: متأسفانه بروکراسی اداری ما ایراداتی دارد که بایستی ساختار آن اصلاح و یک تحول ویژه‌ای در آن ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حدادی در گفتگو با «تهران پرس» با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مشارکت مردم در تحقق شعار سال گفت: قطعاً یک بخش مهم از الزامات تحقق شعار سال، قانون است که در مجلس شورای اسلامی در همین راستا قوانین خوبی در راستای حمایت دانش‌بنیان‌ها مصوب شده است ضمن اینکه قوانینی نیز نیاز به اصلاح دارد تا موانع مشارکت مردم در عرصه اقتصادی را رفع کند که یکی از وظایف ما در مجلس دوازدهم این مهم خواهد بود تا بتوانیم در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری که استقلال و اقتدار اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، حرکت کنیم.

حدادی با تاکید بر لزوم اعتماد دولتمردان به مردم در بخش خصوصی اظهار کرد: اگر توجه جدی به جوانان عزیز کشورمان داشته باشیم مخصوصاً نسبت به فرهیختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که از توانمندی لازم برخوردارند، اعتماد کامل و اختیار لازم به آن‌ها داده شود، و به طور کلی بستر‌های لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیلگری برای صدور مجوز‌های کسب و کار فراهم شود می‌توانیم به معنای واقعی کلمه شاهد رونق اقتصاد و جهش تولید در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌هایی که به آن‌ها اعتماد صورت گرفته است، بیان کرد: متأسفانه بروکراسی اداری ما ایراداتی دارد که بایستی ساختار آن اصلاح و یک تحول ویژه‌ای در آن ایجاد شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار بانکی نیز یکی از الزامات برای تسهیل مشارکت مردم در امر تولید است، گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم برای جهش تولید توجه به تعاونی هاست که مشارکت مردم می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد و اگر در بخش‌های صنایع کوچک و کشاورزی و صنایع تبدیلی بستر‌های لازم برای ورود مردم فراهم شود قطعاً نتیجه مطلوبی حاصل خواهد شد. نمونه عینی آن تسهیلگری بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی است.

حدادی افزود: متأسفانه صنایع کوچک و بازده و صنایع متوسط و بخش کشاورزی با مشکل جدی تسهیلات بانکی روبرو هستند که می‌طلبد در این راستا بانک‌ها تسهیگری لازم را داشته باشند تا از رهگذر حمایت از مردم، افزایش تولید در این عرصه‌ها محقق شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم همسویی و انسجام دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی، گفت:‌ امید دارم تا پایان سال شاهد این باشیم که اعتماد به مردم در عرصه اقتصادی صورت گرفته است و مردم نیز ورود کرده‌اند و رونق و جهش تولید در اقتصاد کشورمان اتفاق افتاده است.

قابل ذکر است؛ رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال نو، در دیدار نوروزی با قشر‌های مختلف مردم، نامگذاری امسال به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را شعاری برجسته خواندند و بیان کردند: اگر با برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان، نوعی بسیج مردمی برای حضور در امر اقتصاد صورت گیرد، تحقق شعار بسیار مهم «جهش تولید» ممکن خواهد شد.

مقام معظم رهبری همچنین تأکید کردند: ما معتقدیم بایستی بر روی مسأله اقتصاد تکیه بشود و برای موفقیت در این راه، از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده بشود؛ می‌خواهیم همه نیرو‌ها در این راه بسیج بشوند. این هنر مسئولین ما است که بایستی ان‌شاءالله راهش را پیدا کنند و این حرکت را انجام بدهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه