اخبار داغ

در آخرین روزهای تعطیلات؛

در انتظار برای فعالیت سامانه بارشی؛ هوای تهران در وضعیت قابل قبول

در انتظار برای فعالیت سامانه بارشی؛ هوای تهران در وضعیت قابل قبول
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون (۱۲ فروردین) در وضعیت «قابل قبول» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛‌ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین ۱۲ فروردین تا روز دوشنبه ۱۳ فروردین با عبور موج ضعیفی از منطقه پیرو هشدار سطح زرد در نیمه شمالی و ارتفاعات استان، در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق مورد انتظار می‌باشد. همچنین طی این مدت در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

برای روزهای سه‌شنبه ۱۴ فروردین و چهارشنبه ۱۵ فروردین در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمال شرقی استان، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار می‌باشد.

طبق این گزارش، آسمان تهران ۱۲ فروردین ماه صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها نیمه ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۱۳ فروردین ماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه