اخبار داغ

جوکار در گفتگو با دانا:

دولت برای تحقق شعار سال، در مردم اعتمادسازی کند/ مردم باید از حفظ سرمایه خود اطمینان داشته باشند

دولت برای تحقق شعار سال، در مردم اعتمادسازی کند/ مردم باید از حفظ سرمایه خود اطمینان داشته باشند
نماینده مردم یزد در مجلس گفت: متاسفانه مردم اعتماد ندارند و نمی تواند سرمایه های خود را وارد تولید کنند زیرا بیم از بین رفتن سرمایه هایشان را دارند و دولت وظیفه اعتمادسازی در مردم را دارد.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: رهبر انقلاب امسال را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند و این یعنی تعیین خطوط کلی نظام برای سیاست های اجرایی کشور که در یک سال پیش رو در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد اوضاع اقتصادی کشور بهبود پیدا کند، باید مردم به صحنه اقتصادی وارد شوند، ادامه داد: متاسفانه مردم اعتماد ندارند و نمی تواند سرمایه های خود را وارد تولید کنند زیرا بیم از بین رفتن سرمایه هایشان را دارند.

اولویت دولت در سال پیش رو باید اعتمادسازی در مردم باشد

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اولویت دولت در سال پیش رو باید اعتمادسازی در مردم باشد، عنوان کرد: باید نوسانات ارزی کنترل شود، سیاست انقباضی مالی باعث شده است که بانک ها تسهیلات ارائه ندهند همین امر بخش های تولیدی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

جوکار با بیان اینکه دولت باید تصدی گری خود را در امور اجرایی کاهش دهد، تاکید کرد: شرکت های دولتی ناکارآمد باید واگذار شود تا دخالت دولت در امور اجرایی کم شده و تنها به نظارت و امور راهبردی توجه شود.

نماینده مردم یزد با اشاره به اینکه دو سال است که دولت می خواهد نقدینگی را در کشور کنترل کند اما حاصل این سیاست تنها کاهش ارزش پول ملی شده است، گفت: رهبری در دیدار نوروزی کارگزاران اعلام کردند که اقدامات زیرساختی خوبی انجام شده است، اما در عمل این اقدامات محسوس نیست و تاثیر واقعی خود را در بخش های مختلف نگذاشته است.

باید سیاست ها اصلاح شود

وی با اشاره به اینکه باید سیاست ها اصلاح شود، گفت: باید در برخی بخش های مدیریتی تجدید نظر صورت گیرد تا شاهد یک مدیریت جامع و متخصص باشیم.

جوکار با بیان اینکه پیش بینی می شود در مجلس دوازدهم قوانین زاید حذف شوند، گفت: مجلس آینده علاوه بر حذف قوانین زاید باید نسبت به تنقیح قوانین اقدام جدی را در دستور کار قرار دهد و در کنار آن بخش نظارتی خود را تقویت کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه