اخبار داغ

محسن علیزاده در گفتگو با دانا:

منتظر ارسال بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس هستیم

منتظر ارسال بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس هستیم
نماینده مردم سپیدان در مجلس گفت: زمان زیادی از عمر مجلس یازدهم باقی نمانده است، انتظار این را داریم که هر چه زودتر دولت بخش دوم جداول لایحه بودجه را به مجلس ارسال کند تا فرصت بررسی و تایید آن توسط مجلس وجود داشته باشد.

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در رابطه با ارائه مرحله دوم لایحه بودجه به مجلس، بیان کرد: مطابق با قوانین، دولت باید پیش از اتمام سال بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را به مجلس شورای اسلامی  ارسال می‌ کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ یعنی جداول به مجلس شورای اسلامی نرسیده است، گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی از عمر مجلس یازدهم باقی نمانده است، انتظار این را داریم که هر چه زودتر دولت بخش دوم جداول لایحه بودجه را به مجلس ارسال کند تا فرصت بررسی و تایید آن توسط مجلس وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ایرادات بخش اول لایحه بودجه نیز گفت: ایراداتی که در بخش اول لایحه در نظر گرفته بودند به نظر می آید با تفویض اختیاری که به کمیسیون تلفیق شده بود، ایراداتی جزئی بوده که  برطرف شده و موضوعی باقی نمانده برای اینکه تایید شود، فقط منتظر بخش دوم لایحه هستیم.

گفتنی است؛ بر اساس اصلاحات انجام شده در ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی، بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی تغییر کرده است و ابتدا بخش اول لایحه بودجه شامل ماده واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه در مجلس بررسی می‌شود که این بخش در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و برای اجرا، ابلاغ شد.

بخش دوم لایحه بودجه نیز مربوط به جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه است که به محض اینکه دولت بخش دوم لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، جلسات کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی جداول آغاز می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه