اخبار داغ

گزارش دانا از نشست معاونان حمل‌ونقل وزارت راه؛

هادیان‌فر: در نوروز ۱۸ میلیون نفر از ناوگان عمومی استفاده کردند/ ۵۳۰ میلیون تردد ثبت شد

هادیان‌فر: در نوروز ۱۸ میلیون نفر از ناوگان عمومی استفاده کردند/ ۵۳۰ میلیون تردد ثبت شد
نشست خبری معاونان و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در حوزه حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید کمال هادیانفر، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در این نشست خبری در زمینه ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ضمن تشکر از تلاش‌های اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی اظهار کرد: طرح نوروزی عملیات بزرگی است که در طول این ایام صورت می‌گیرد و باتوجه‌به رشد جمعیت شاهد رشد سفرها هستیم و می‌توان گفت که هر چه حال مردم خوب باشد بیشتر سفر می‌کنند، ازاین‌رو طبیعی است که خدمت‌رسانی توسط دستگاه‌های مسئول باید با آمادگی‌های لازم باشد و امسال نیز با بیش از ۲۱۰ هزار نفر در حوزه‌های سفرهای نوروزی، به مسافران در حوزه‌های جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی خدمت‌رسانی شد که سفری مناسب با شأن مردم و آسایش صورت گیرد.

هادیان‌فر ادامه داد: ستاد سفرهای نوروزی در وزارت راه از دو ماه مانده به فروردین آغاز به کارکرد و برآوردها این بود که بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ناوگان عمومی استفاده‌کننده و پیش‌بینی می‌شد که ناترازی‌هایی هم در ناوگان عمومی وجود داشته باشد؛ اما تمهیدات جدی با هدایت وزیر راه و شهرسازی از قبیل بهسازی و افزایش ناوگان صورت گرفت که خدمات متناسب با تقاضا صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: پس از رفع چالش‌های ناترازی نیز بحث افزایش کیفیت خدمات به مردم در دستور کار قرار گرفت تا خدماتی مطلوب و در شأن مردم ارائه شود و متناسب با نوروز و ماه مبارک رمضان باشد.

وی ادامه داد: آغاز ماه مبارک رمضان پیش از تعطیلات و وجود شرایط جوی ناپایدار موجب شد که سیاست‌های متناسبی برای رفع چالش‌ها در نظر گرفته شود.

هادیان‌فر ادامه داد: طی سفرهای نوروزی که از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین انجام شد، یکی از موضوعات این بود که حادثه جدی در این ایام نداشتیم؛ اما بحث تصادفات جاده‌ای مقوله‌ای است که همیشه وجود داشته، اما دراین‌خصوص باید گفت که پویش چشم‌به‌راه هستیم راه‌اندازی شد تا با کمک رسانه‌ها و محوریت سازمان راهداری این حوادث در آینده به حداقل برسد.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد کارگروه‌های تخصصی در طرح نوروزی، اظهار کرد: کارگروه‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی، اطلاع‌رسانی، بازرسی و نظارت در طرح نوروزی ایجاد شد و تلاش این بود که بتوانیم با توزیع عادلانه بلیت و با نرخ‌های مصوب و همچنین تأمین ایمنی سفرها شرایط مطلوبی را برای مسافران ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: حاصل این اقدامات این بود که بیش از ۱۸ میلیون نفر از ناوگان عمومی استفاده کردند و تقریباً یک درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم.

هادیان‌فر در ادامه گفت: بیش از ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار نفر از ناوگان جاده‌ای استفاده کردند و بیش از ۶ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر به‌عنوان مسافر دریایی و گردشگر از خدمات کشتیرانی در خلیج‌فارس و دریای خزر استفاده کردند.

هادیان‌فر با بیان اینکه خدمات به‌صورت لحظه‌ای به مردم ارائه شد، گفت: صرفاً تأخیرها در حوزه هوایی و دریایی به دلیل شرایط جوی و ایمنی مسافران صورت‌گرفته است و سعی شد که برنامه کنسلی سفر نداشته باشیم.

وی افزود: همه مدیران مربوطه وزارت راه در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی حاضر بودند و بازدیدهای سرزده از فرودگاه‌ها و پایانه‌ها و راه‌آهن صورت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲ هزار اتوبوس از تهران اعزام می‌شدند، گفت: بیشترین سفرهای زمینی به استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بوده است و در خصوص اتوبوس‌ها شاهد ۳ میلیون و ۷۷۶ هزار تردد بودیم که ۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

وی در خصوص کل خودروها نیز گفت: بیش از ۵۳۰ میلیون تردد در کشور رخ داد و روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است. دراین‌بین نیز بیش از ۲۳ میلیون خودروی شخصی در کشور سفر داشتند که تقریباً برابر با همه خودروهای موجود در کشور است.

هادیان‌فر با اشاره به اینکه در سفرهای ریلی بیشترین سفرها به مشهد صورت گرفت، گفت: در حوزه هوایی بیشترین سفرهای داخلی به مشهد و کیش بوده و در پروازهای خارجی نیز مهم‌ترین مقاصد، ترکیه، امارات متحده عربی و عراق بوده است که ۹۳۰ پرواز به ترکیه انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: موضوع نگران‌کننده بحث تصادفات بود که آمارهای اولیه نسبت به سال گذشته بهتر است و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند که این موضوع طبق برنامه هفتم توسعه هر سال با کاهش همراه شود.

وی ادامه داد: آمار نهایی تا یک ماه آینده استخراج می‌شود و داده‌ها حاکی از آن است که بیشترین علت تصادف هم سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی بوده است.

هادیان‌فر با اشاره به اینکه اقدامات گسترده‌ای در خصوص سفرهای نوروزی صورت گرفت، اظهار کرد: مردم در نوروز ۱۴۰۳ خوب و کم دغدغه سفر کردند و در بخش‌های هوایی، ریلی و اتوبوس‌ها شاهد هیچ حادثه‌ای نبودیم که این مسئله توفیقی قابل‌توجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین ادامه داد: موضوعات ناترازی ناوگان و ایمنی سفرها باید به‌صورت جدی‌تر موردتوجه قرار گیرد که برنامه‌های مطلوبی برای رفع این چالش‌ها در وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته است.

رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل

 محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این نشست، از جابه‌جایی ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر خبر داد و گفت: دو ماه قبل از شروع برنامه سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی قبلی اقدامات بخش هوایی در سطح بین‌المللی و داخلی انجام شد و با پشت سر گذاشتن چالش‌های تأمین قطعات و... زمینه انجام این مأموریت مهم در حوزه‌های فرودگاه‌های مالکیتی، مناطق نفتی و مخابرات، گذرنامه، پلیس، سپاه و گمرک با آمادگی کامل، عملیات را آغاز کنیم.

وی در ادامه به راه‌اندازی مرکز OCC سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و گفت: ثمره راه‌اندازی این مرکز، ایمنی، امنیت و افزایش خدمات به مسافران بود. در این مرکز به دلیل حضور افراد پیش‌کسوت در کنار افراد جوان با انتقال تجارب مفید و ارزنده زنجیره ارتباطی مؤثری برقرار شد و می‌توان گفت کمترین اثرگذاری این امر، کاهش میانگین تأخیر پروازها به زیر ۱۵ دقیقه در عملیات نوروزی ۱۴۰۳ است.

محمدی بخش در ادامه اظهار کرد: صنعت حمل‌ونقل هوایی در طول ۳۰ ماه گذشته روند روبه‌رشدی را شاهد بوده و در مقایسه نوروز ۱۴۰۲ با نوروز ۱۴۰۳ روند صعودی پروازها و مقاصد پروازی کاملاً محسوس است به‌طوری‌که در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد ۷ درصدی در جابه‌جایی مسافر و نشست‌وبرخاست پروازها را شاهد هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جابه‌جایی ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در عملیات نوروزی امسال افزود: از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مجموع سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر با ۲۷ هزار و ۴۶۸ پرواز (نشست‌وبرخاست) جابه‌جا شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۶۲ مسافر داخلی با ۲۱۶۷۸ پرواز و ۸۳۷ هزار و ۹ مسافر بین‌المللی با ۵۷۹۰ پرواز جابه‌جا شدند.

ترکیه، دبی و عراق ۳ مقصد اول سفرهای خارجی در نوروز

از سوی دیگر سعید چلندری، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به شرایط متفاوت نوروز امسال گفت: شهر فرودگاهی امام (ره) در پروازهای ایرلاین‌های خارجی ۳۱ درصد افزایش مسافر و ۲۵ درصد افزایش پرواز را تجربه کرد.

چلندری ادامه داد: امسال ۳ هزار و ۹۹۴ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به نقاط مختلف دنیا انجام شد و ۶۲۵ هزار و ۷۲۵ نفر از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سفر خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه بار تجاری مسافران در نوروز امسال ۴۵ درصد رشد داشت، افزود: ۱۴ شرکت هواپیمایی داخلی و ۳۴ شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه امام (ره) فعالیت کردند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سهم پروازهای شرکت‌های خارجی در ایام نوروز را ۴۶ درصد با هزار و ۸۲۰ پرواز و سهم شرکت‌های داخلی را ۵۴ درصد با ۲ هزار و ۱۷۴ پرواز اعلام کرد.

به گفته چلندری، بیشترین مقاصد پروازی به ترتیب ترکیه، دبی و عراق بوده و ۹۳۹ پرواز به ترکیه با ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ مسافر انجام شده و سهم ۲۹ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ۵۳۲ پرواز با ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ مسافر نیز به دبی انجام شده و سهم ۱۴ درصدی پروازها و ۱۷ درصدی مسافران را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) ادامه داد:  ۴۸۸ پرواز با ۶۸ هزار و ۸۰۰ مسافر به مقصد عراق انجام شده که ۱۱ درصد سهم مسافران را به خود اختصاص داده است.

چلندری با اشاره به برقراری پرواز مستقیم به ۵۸ تا ۶۸ مسیر گفت: بیشترین پروازها را ماهان با ۴۸۹ سورتی پرواز انجام داده و سهم ۱۲.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ترکیش ایر با ۳۹۳ پرواز و ۱۰ درصد سهم پروازها، شرکت قشم ایر با ۲۸۲ پرواز و ۸ درصد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ۲۴۷ پرواز و ۷ درصد از سهم پروازها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چلندری با بیان اینکه تأخیرات پروازهای امسال به زیر ۲۰ دقیقه رسید، گفت: تأخیرات زیر ۳۰ دقیقه، تأخیرات عملیاتی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: امسال با هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری در صدور مجوزها، پرواز کنسلی به‌هیچ‌عنوان نداشتیم و در ۳۰ شب ماه رمضان هر شب ۱۵۰۰ وعده افطاری ساده و همچنین بسته‌های فرهنگی میان مسافران توزیع شد.

تولید ۲۰۰ هزار گزارش و داده هواشناسی در تعطیلات نوروز

در ادامه سحر تاج‌بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی، گفت: باتوجه‌به شرایطی که در ۱۰ روز اول تعطیلات نوروزی داشتیم، اطلاعات هواشناسی از اهمیت دوچندان برخوردار بودند. ازاین‌رو بیش از دو هزار نفر از دست‌اندرکاران سازمان هواشناسی در تلاش بودند تا اطلاعات به‌صورت شبانه‌روزی و دقیق در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۷ هزار محصول مختلف در حوزه‌های هوانوردی، کشاورزی، دریایی، مدل‌های عمومی برای مردم و صداوسیما تولید و همچنین هشدارهای مختلفی نیز در خصوص شرایط جوی صادر شد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به مدیریت مطلوبی که در زمینه بارش‌ها و جاری‌شدن سیلاب در این ایام صورت گرفت، اظهار کرد: گزارش‌های مختلفی در خصوص بارش‌ها و سیلاب به سازمان‌های امداد و نجات، وزارت کشور و سایر نهادهای مربوطه ارائه شد. دراین‌بین مردم هم همکاری‌های لازم را به انجام رساندند تا در نهایت شاهد آن باشیم که تلفات مربوط به سیلاب و بارش‌ها در کشور به حداقل برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین بیش از ۲۰۰ هزار گزارش و داده هواشناسی در ایستگاه‌های مختلف تولید شد و در اختیار کارشناسان قرار گرفت.

وی همچنین در خاتمه با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد، توضیح داد: این سامانه از روز سه‌شنبه از سمت استان‌های شمال غرب وارد کشور خواهد شد و شرایط جوی ویژه‌ای را برای راه‌های مواصلاتی بین استان‌های گیلان و اردبیل و سایر استان‌های شمال غربی کشور ایجاد می‌کند و باید به این نکته نیز توجه کرد که این سامانه بیشتر استان‌های کشور تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

جابه‌جایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در سفرهای ریلی نوروز ۱۴۰۳

همچنین سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ستاد نوروزی در این شرکت از ۲ ماه قبل از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آغاز شد و اقداماتی همچون بازسازی و نوسازی خطوط و تجهیز ایستگاه‌ها به پله‌برقی، آسانسور و بهسازی امکاناتی نظیر نمازخانه‌ها که بیشتر مورداستفاده مردم قرار می‌گیرند در دستور کار قرار گرفت. همچنین دستور نو شدن منسوجات مورداستفاده مسافران در قطارها نیز صادر شد.

وی افزود: باتوجه‌به زیرساخت‌های فناورانه در خصوص فروش بلیت، بدون اینکه مردم در صف آژانس قرار بگیرند، همه بلیت‌ها در چهار ساعت اول در اینترنت عرضه شد.

صالحی از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برای اوقات فراغت مسافران در مبادی و مقاصد برنامه‌ریزی شد و باتوجه‌به اینکه بیش از ۷۰ درصد قطارها به مشهد یا از مشهد هستند، بیش از ۶ ساعت مراسم استقبال از مسافران در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.

مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: همچون سال گذشته در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ میزان تأخیر از مبدأ زیر یک دقیقه و تأخیر در مقصد ۲۵ دقیقه بوده است.

کاهش ۵۷ درصدی میانگین تأخیر پروازهای هما

در ادامه این نشست شمس‌الدین فرزادی پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: مهم‌ترین دستاورد این شرکت در سفرهای نوروزی به‌واسطه تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان این بود که خدمات به‌صورت روان و بی‌منت به مسافران ارائه شد.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در این شرکت برای رفاه حال مسافران صورت‌گرفته، اظهار کرد: از همان ابتدای ابلاغ طرح نوروزی ستاد سفرهای نوروزی در شرکت، تشکیل هر آن چه که می‌توانست متناسب با رضایت مسافران باشد در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سفرهای نوروزی با مجموع ۱۱۰۱ پرواز در این ایام توانستیم خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار دهیم که از این تعداد ۹۵۶ پرواز برنامه‌ای و ۱۴۵ پرواز به‌صورت فوق‌العاده انجام شد.

فرزادی پور با اشاره به این که ایمنی و کاهش تأخیرات مهم‌ترین موضوع کاری هواپیمایی جمهوری اسلامی بود، گفت: میانگین تأخیرات پروازها در ایام نوروز به ۱۲ دقیقه رسید که نشان از کاهش ۵۷ درصدی تأخیرات نسبت به سال گذشته داشت. ضمن این که بیشتر تأخیرات نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی در سفرهای نوروزی ایجاد شدند.

وی ادامه داد: طی ایام نوروز با بیش از ۹۰ هزار وعده‌غذایی افطاری و سحری در خدمت مسافران بودیم و در روزهای ۲۹ اسفند و یکم فروردین در همه پروازها سفره هفت‌سین برپا شد که بسیار هم مورد استقبال مسافرین قرار گرفت.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خاتمه با اشاره به این که ۶ هزار نفر از کارکنان این شرکت درگیر پروازهای نوروز بودند، از تلاش‌های این کارکنان تقدیر و تشکر کرد.

ثبت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد دریایی در نوروز ۱۴۰۳

علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: آمار کل ترددهای سفر - نفر در حوزه دریایی طی ایام نوروز به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید که تقریباً تفاوتی نسبت به سال گذشته ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: در حوزه مسافری دریایی ۳.۸ میلیون نفر - سفر به ثبت رسید که نشان از رشد ۶ درصدی دارد.

صفایی ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی نیز ۲.۷ میلیون نفر - سفر داشتیم که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش را تجربه کرد.

وی با اشاره به انجام سفرهای دریایی از بنادر استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان، بوشهر و خوزستان و گردشگری دریایی در جزایر خارک، قشم، کیش، هرمز، هنگام، بو موسی و... اظهار کرد: در شمال کشور نیز بنادر استان گیلان، مازندران و گلستان به‌ویژه بندر جدید ترکمن که بعد از ۸ سال لایروبی و احیا شد مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این ایام ۳۴ پیام سانحه دریایی داشتیم که با تلاش همکاران نجات یافتند و سفرها هیچ‌گونه فوتی نداشت.

خدمت‌رسانی ۱۰ هزار راهدار در سفرهای نوروزی

حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست خبری گفت: بیشترین میزان رشد جابه‌جایی‌های جاده‌ای به ترتیب نسبت به سال گذشته به استان‌های فارس با ۱۶ درصد، سیستان و بلوچستان با ۱۳ درصد، لرستان ۸ درصد، هرمزگان ۷ درصد، قزوین و البرز ۶ درصد و اردبیل و یزد ۵ درصد، تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: میزان مراجعه مردم و تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۴۱ با برقراری حدود ۵. ۵ میلیون تماس بیش از ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است که نشان از تبدیل‌شدن این مرکز به محلی برای برنامه‌ریزی سفرها دارد.

شهرکی با اشاره به موضوع خدمات بین‌راهی، تصریح کرد: بالغ بر هزار واحد مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در این ایام، آمادگی خدمات‌رسانی به مسافران را داشتند که در دو مرحله و با بهره‌گیری از کارگروهی تخصصی، عملکرد این مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در حوزه راهداری نیز با بهره‌گیری از ظرفیت ۱۰ هزار نفر راهدار در قالب ۸ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری و بیش از هزار پایگاه راهداری، خدمات راهداری ارائه شد و ۴ هزار و ۵۸۰ مأموریت در این راستا به انجام رسید و باتوجه‌به بارش‌های موجود بیش از ۱۳۹ هزار مترمکعب فیش‌برداری در این ایام صورت گرفت.

شهرکی در ادامه توضیح داد: تمامی ظرفیت موجود از جمله تابلوهای تبلیغاتی در اختیار موضوع ارتقای ایمنی قرار گرفت تا دستگاه‌های مختلف باتوجه‌به شرایط ماه رمضان بتوانند از این ظرفیت برای اشاعه فرهنگ ایمنی استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خاتمه اظهار کرد: پویش «چشم به راهیم» نیز امسال برگزار شد و مورد استقبال قابل‌توجهی از سوی مسئولان و مردم قرار گرفت و از ظرفیت‌های این پویش استفاده شد تا در مراکزی مشخص، محتوای قابل‌توجهی که تولید شده بود در اختیار مسافران قرار گیرد و مردم بتوانند از مسیر نیز به‌عنوان بخشی از سفر استفاده کنند.

برقراری نزدیک به ۱۹ هزار و ۵۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

حسین آجیلیان ممتاز، مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این نشست اظهار کرد: در این عملیات که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری اجرا شده است، ۱۹ هزار و ۴۷۸ پرواز در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت برقرار شده و ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۳۷ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.  

وی افزود: از مجموع پروازهای انجام‌شده، یک هزار و ۶۷۱ پرواز خارجی شامل ۲۰۰ هزار و ۵۹۷ مسافر و تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۷ پرواز داخلی شامل ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۰ مسافر از فرودگاه‌های کشور تحت مالکیت این شرکت بوده است.

آجیلیان با بیان اینکه رشد حدود ۳ درصدی که قبلاً پیش‌بینی‌شده بود محقق شد، گفت: بر اساس آمار بیشترین سفر داخلی به مشهد و کیش بوده و بیشترین سفر خارجی به ترکیه و دبی انجام‌شده است. همچنین ۵ فرودگاه پر تردد به ترتیب مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده است.

مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت باهدف برقراری فضایی شاد و دلپذیر اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش «راه آسمان» نیز مورد استقبال مسافران در طول سفرهای نوروزی قرار گرفت و شاهد مشارکت بالای مردم در این پویش بودیم. در حوزه رسانه‌ای نیز طبق یک برنامه‌ریزی مشخص به‌صورت روزانه آمار پروازهای انجام‌شده و تعداد مسافران از طریق رادیو اعلام شد.

وی افزود: سامانه پیامکی ارسال پیشنهادها و انتقادات از میزان رضایتمندی به شماره ۱۰۰۰۷۰۶۹ به‌صورت ۲۴ ساعته نظرات مسافران را دریافت و رصد کرد و سامانه تلفنی ۱۹۹ نیز مثل همیشه پاسخ‌گوی سؤالات مردم در خصوص اطلاعات پروازی بود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه