اخبار داغ

جلسه وزیر ورزش و جوانان با باشگاه ها در بحث فیرپلی مالی؛

تاج: سقف بودجه خالی از اشکال نیست/ هاشمی: تمام قد کنار باشگاه ها هستیم

تاج: سقف بودجه خالی از اشکال نیست/ هاشمی: تمام قد کنار باشگاه ها هستیم
جلسه وزیر ورزش و جوانان با باشگاه ها در بحث فیرپلی مالی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز در محل وزارت ورزش و جوانان، نشست وزیر با مسئولین فدراسیون فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری به منظور مسائل مالی، فیرپلی مالی و قوانین حرفه‌ای‌سازی برگزار شد.

مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده، هدایت‌الله ممبینی از فدراسیون فوتبال به همراه رضا درویش، علی خطیر و شماری از مدیران عامل باشگاه‌ها در مراسم حضور داشتند.

این جلسه حسب اجرای برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت وزارت ورزش و جوانان و تهیه آیین‌نامه مالی بازی جوانمردانه به منظور ارتقای سلامت اقتصادی، نظام پایش کنترل مالی و پیشرفت سرمایه‌گذاری پایدار در باشگاه‌ها برگزار شد.

تاج: سقف بودجه خالی از اشکال نیست

جلسه با صحبت‌های مهدی تاج آغاز شد. وی در این مراسم اظهار داشت: موضوع فیرپلی مالی که جزو قوانین اصلی AFC و آینده فوتبال ماست و تکلیف مجلس هم هست، به دلیل بعضی از مشکلات از سال‌های قبل کارهایی رویش انجام شد و سقف بودجه برای باشگاه‌ها گذاشتیم که خالی از اشکال نیست.

وی افزود: قبلا با وزیر جلساتی داشتیم و به این جلسه دوستانه با مدیران رسیدیم. اساسا این‌ها صاحبان اصلی فوتبال و اداره‌کنندگان باشگاه‌ها هستند. اجرای این قوانین یک مسیرها و زیرساخت‌هایی می‌خواهد. وزیر از حوزه ورزش و فوتبال اطلاعات کافی دارند و همه این مسیرها را طی کرده‌اند. فدراسیون و سازمان لیگ، همه فوتبال نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: مجموع این صحبت‌ها باید برای مجوز حرفه‌ای در سال آینده مشکلات کمتری برسد‌. AFC جدی هر سال محدودیت‌ها را بیشتر کرده و پیش‌بینی می‌کنیم محدودیت‌های جدیدی پیش بیاید که اگر فکری نکنیم، با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

هاشمی: تمام قد کنار باشگاه ها هستیم

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان هم در این نشست عنوان داشت: چیزی که جزو سیاست‌های دولت و رهبری است و ذکر هم شده، این است که فوتبال در حوزه آرامش و شادی نقش بی‌بدیلی دارد. در درون خانواده ورزش هستیم و فوتبال از ورزش فراتر است. برای این که فوتبال‌مان به استانداردهای لازم برسد، به قوانینی نیاز دارد. بخشی از مقررات توسط سازمان مرتبط یعنی فیفا یا AFC است، بخشی هم فدراسیون ملی تصمیم گیری می‌شود. این قوانین به استانداردسازی کمک می‌کند. هر کشوری خودش را به استانداردها نزدیک کرده، ثبات در فوتبالش داشته.

وی افزود: اگر‌ من برای حل مشکل سرخابی‌ها ۴ جلسه می‌گذارم، نشانگر این است که مشکل داریم و استانداردها را کسب نکرده‌ایم. اگر قوانین را حاکم کنیم، طبیعی است که من به توسعه ورزش برسم. موضوع فوتبال درجه اهمیت بسیار بالایی دارد و مردم با فوتبال زندگی می‌کنند. هفته قبل دیدار سپاهان و تراکتور را دیدید چقدر تماشاگر به ورزشگاه آمد. هوادار اصل موضوع فوتبال است و باید کمک کنیم استانداردها بهتر شوند. یکی از آن‌ها بحث حق پخش تلویزیونی است، نظام باشگاه‌داری جامع، فیرپلی مالی و ... هستند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در عربستان خیلی‌ها قضاوت می‌کنند که چکار کردند، البته که خلاف فیرپلی مالی است. فوتبال دنیا با این پول‌ها زیرسوال رفته. شاید در کوتاه‌مدت یک مسیری روشن باشد ولی در درازمدت جواب نیست. جلسه‌ای که هستیم، موضوع اصلی‌اش مصوبه‌ای است که مجلس داشت که پیشنهاد وزارت بود. وزارت باید با همکاری فدراسیون که زحمات روی دوشش است، این مشکل را حل کند. هر چقدر توجه به باشگاه‌داری بشود، به استانداردها نزدیکتر می‌شویم. نمی‌خواهم جلسه‌ای باشد که بنشینیم و بلند شویم و حرفی بزنیم، باید به دنبال معضلات فوتبال و نقش دولت و مجلس در حل آنها باشیم.

هاشمی با اشاره به نقش حاکمیت در این ماجرا بیان کرد: نقش دولت‌ها و قوه مقننه خیلی در این امر تاثیر دارد. ما آمادگی را داریم که معضلات کلان را شناسایی کرده و با ارتباطات خوب دولت و مجلس، از این ظرفیت استفاده کنیم. فوتبال خودش باید برای خودش تصمیم بگیرد و این موضوعات را به تصمیم مجمع وگذار کردیم. شاید اگر بدون مشورت این کار را انجام بدهیم، خروجی‌اش خوب نباشد. اعتقاد داریم همه‌چیز را همگان دانند. به عنوان نماینده دولت، تمام قد کنار باشگاه ها هستیم ولی وظیفه ما باشگاه داری نیست. ما باید کمک کنیم. تیمداری با اصول ورزش سازگار نیست. تمام توجه دولت به حل معضل خصوصی‌سازی است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه