اخبار داغ

فاطمه فطرتی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

حفظ قرآن تأثیر ویژه‌ای در زندگی من داشت و نگاهم تغییر داد

حفظ قرآن تأثیر ویژه‌ای در زندگی من داشت و نگاهم تغییر داد
یک حافظ کل قرآن کریم با اشاره به تأثیر ویژه‌ قرآن در زندگی گفت: شناخت از قرآن در همه شئون زندگی اثرگذار است

فاطمه فطرتی حافظ کل قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره نحوه ورود به مسیر حفظ قرآن و مقام‌هایی که در مسابقات استانی و کشوری کسب اظهار کرد: مسیر حفظ قرآن را از ۹ سالگی شروع کردم وبا راهنمایی پدر و مادرم در کنار حفظ قرآن به پیشنهاد اساتید قرآنم مسائلی مثل روخوانی روان‌خوانی و تجوید را نیز دنبال کردم تا حفظم به‌صورت حفظ قرآن به‌تنهایی نبوده باشد و پس از آن وارد مرحله صوت و لحن شدم تا بتوانم در مسابقات درک مفاهیم و زبان عربی و سایر رشته‌های قرآنی را در کنار حفظم پیش ببرم.

وی افزود: در این سال‌ها چون حفظ قرآن  را در کنار درس پیش می‌بردم این روند بسیار آرام پیش می‌رفت تا جایی که یکی از اساتیدم در مدرسه به من پیشنهاد کرد تا یک سال مرخصی تحصیلی گرفته و موضوع حفظ قرآن را جدی‌تر و مستمرتر پیگیری کنم و بتوانم به‌صورت کامل‌تری برای موضوع حفظ قرآن وقت بگذارم.

وی ادامه داد:  من پس از پایه هشتم  توانستم در کمتر از یک سال ۸ جز را به‌صورت مداوم حفظ کنم و پس از آن در پی حفظ کامل قرآن توانستم وارد جامعة القرآن امام حسین شوم به‌صورت تخصصی به مدت یک سال این روند را ادامه دهم و در سال ۹۷ توانستم با مدرک سازمان تبلیغات اسلامی حافظ کل قرآن شود و بدون شرکت در کنکور در دانشگاه درسم را ادامه دهم.

وی در زمینه مقام‌های قرآنی گفت: من در مسابقات سراج مقام دوم کشوری را کسب کردم و مقام‌های دیگری نیز در سایر مسابقاتی که شرکت نموده‌ام داشتم از جمله مقام‌های استانی و مقام اول حفظ ۲۰ جز را نیز در کارنامه خود دارم.  
این حافظ قرآن افزود: اکنون تحصیل خود را در دانشگاه و در رشته کارشناسی‌ارشد علوم قرآن و حدیث به پایان رسانده و در حال حاضر کارهای فارغ‌التحصیلیم را انجام می‌دهم. 

این فعال حوزه قرآنی در پایان اشاره داشت: فعالیت در حوزه قرآن نگاه من را به جهان را تغییر داد و شناخت بهتری از پروردگار خود پیدا کردم و توانستم با تلاش در مسیر قرآن هم‌زمان هم درس و هم قرآن را ادامه دادم و زندگی خود را نیز پیش ببرم و پیشنهاد می‌کنم جوانان نیز از این روش در زندگی خود استفاده نمایند، زیرا شناخت از قرآن در همه شئون زندگی اثرگذار است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه