اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان مطرح کرد؛

بهره‌برداری از سیلوی صد هزار تنی در گرمسار/ توسعه‌ی زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در استان

بهره‌برداری از سیلوی صد هزار تنی در گرمسار/ توسعه‌ی زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در استان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در آستانه دومین سفر ریاست محترم جمهور به استان سمنان، سیلوی صد هزار تنی گرمسار افتتاح خواهد شد؛ ساخت این سیلو در دولت قبل با اعتباری که از بانک توسعه ی اسلامی اخذ شد آغاز و به پیشرفت بالای 90 درصد رسید.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در مورد افتتاح پروژه ۱۰۰ هزار تنی گندم اظهار کرد: در آستانه دومین سفر ریاست محترم جمهور به استان سمنان، سیلوی صد هزار تنی گرمسار افتتاح خواهد شد؛ ساخت این سیلو در دولت قبل با اعتباری که از بانک توسعه ی اسلامی اخذ شد آغاز و به پیشرفت بالای 90 درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه در سفر اول رئیس جمهور بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص پیدا کرد، خاطر نشان کرد: این پروژه ظرفیت صد هزار تنی برای  ذخیره گندم دارد که به عنوان پشتیبان کلان شهر تهران به شمار می آید و در مواقع اضطراری به ویژه پدافند غیرعامل برای شهر تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: در دور اول سفر اول رییس جمهور به استان 137 مصوبه داشتیم که بالغ بر سه هزار و دویست و هفتاد و نه میلیارد تومان اعتبار به پروژه های عمرانی اختصاص یافت و بیش از هشت هزار میلیارد تومان هم حوزه تسهیلات و اقتصادی تخیص یافت. ما در فاصله سفر اول تا دوم بیش از ۱۰۶ درصد این اعتبار را جذب کردیم و جزو استان های پیشرو در جذب اعتبارات سفر اول بودیم که پروژه های زیادی رو توانستیم به اتمام برسونیم که از ۱۳۷ مصوبه ۲۶ مصوبه کامل اجرا شده و به بهره برداری رسیده است، ۸۶ مصوبه در حال اجر و ۲۵ مصوبه هم در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۵ پروژه نیمه تمام در کل استان داریم، تصریح کرد: بالغ بر سی هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه ها تکمیل شود. در سفر دور دوم پیشنهاد دادیم که پروژه های با پیشرفت بالا را بالغ بر نه هزار و سیصد میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده شود که هفت هزار و نهصد و شصت میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده شد که ما بتوانیم بخش اعظمی از این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

حمیدی با اشاره به اینکه تعداد ۴۶۷ ریز پروژه در در سفر اول تخصیص اعتبار داده شد که از آن ۲۰۸ پروژه به بهره برداری رسید، و بقیه هم در حال انجام است، گفت: مهم ترین پروژه های استان به صورت راهبردی است که در مصوبات سفر اول بوده و در سفر دوم هم گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های بزرگ ما در سه حوزه آب، راه و بهداشت و درمان است، افزود: استان سمنان با توجه به گستردگی که دارد بیشترین مشکل آن در حوزه آب و راه است و بیشترین اعتبارات هم در سفر دور اول و هم در سفر دور دوم به این دو حوزه اختصاص داده شده و حوزه سوم بهداشت و درمان بود که در این خصوص بخش توسعه و سرطان بیمارستان شاهرود و بیمارستان میامه به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه راه نیز بزرگ ترین پروژه که مگا پروژه و پروژه ملی به حساب می‌آید، بزرگراه حرم تا حرم است که در سه فاز اجرا می شود. یک فاز گرمسار تا آرادان یعنی ادامه بزرگ راه قم مشهد تا آرادان و فاز دوم آرادان تا سرخه و فاز بعدی هم سرخه تا سمنان است که در حال حاضر فاز میانی آن سی و پنج کیلومتر آن با اعتبارهایی که در سفر دوم با حدود ششصد میلیارد تومان تخصیص پیدا می کند تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه های مهم دیگری که در سفر دوم گنجانده شده است، عنوان کرد: بحث تامین آب سمنان و شاهرود یکی از این پروژه ها است و جاده دامغان، جندق و معلمان که بسیار جاده خطرناکی هم هست، از پروژه های مهم و محوری ما است، هرچند که در سفر قبل هم با توجه به طول جاده که طولانی و بیش از ۲۳۰ کیلومتر است اعتبار قابل ملاحظه ای به آن اختصاص پیدا کرد در سفر دور دوم هم همین طور اعتبار قابل ملاحظه ای به آن اختصاص پیدا خواهد کرد. جاده میامی به سمت جاجرم، جاده چاه جام به سمت بیارجمند، تقاطع غیر هم سطح مجن در شهرستان شاهرود نیز از دیگر پروژه های ما است، همچنین جاده سمنان به سمت فیروزکوه که اولویت اول ما است و سمنان را به سمت فیروزکوه متصل میکند که این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان که در سفر دور دوم پیش بینی شده به بهره برداری خواهد رسید.

حمیدی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی پروژه های بزرگی به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در واقع در دور دوم سفر رییس جمهور با پیشنهاد جمع بندی شده ای که وجود دارد 124 مصوبه در قالب هفت هزار و صد و شصت میلیارد تومان پیش بینی شده که انشاالله به تصویب دولت برسد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه