اخبار داغ

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار با حضور جامعه ورزش؛

هاشمی: شهدا مدال‌شان، پلاکشان است/ طباطبایی: شهدا نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد+عکس

هاشمی: شهدا مدال‌شان، پلاکشان است/ طباطبایی: شهدا نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد+عکس
مراسم روز شهدای ورزشکار با حضور جامعه ورزش در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با یکم اردیبهشت ماه روز تولد شهید ابراهیم هادی که تحت عنوان روز شهدای ورزشکار نامگذاری شده، مراسم بزرگداشتی از سوی کمیته ملی المپیک ساعت 9 صبح امروز شنبه در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل، مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی عضو هیات اجرایی کمیته، صدر رئیس آکادمی ملی المپیک، طاهره علی آبادی مشاور وزیر ورزش، سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو، مجید هنر جو رئیس فدراسیون اسکیت، مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش های زور خانه ای و کشتی پهلوانی، مهدی میر جلیلی مسئول بسیج ورزشکاران، مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان و جمع دیگری از مدیران و مسئولان ورزشی خانواده‌های معزز شهدا و اصحاب رسانه برگزار شد.

این مراسم که با تلاوت کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز گردید، در ابتدا مناف هاشمی  دبیر کل کمیته ضمن خیرمقدم به مادران، پدران و خانواده شهدای حاضر در این مراسم صحبت کرد.

در ادامه این مراسم کیک تولد شهید ابراهیم هادی توسط برادر ایشان، برادر شهید طوقانی و مادر شهید نوفلاح و برادر شهید رضایی مجد بریده  و سپس حاضرین با حضور بر مزار شهید ابراهیم هادی ضمن قرائت فاتحه ای با آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعتی دوباره کردند.

هاشمی: شهدا مدال‌شان، پلاکشان است

مناف هاشمی در این مراسم ضمن خیرمقدم ویژه به مادران، پدران و خانواده شهدای حاضر در این مراسم اظهار داشت: جامعه ورزش امروز با افتخار این مراسم را برگزار کرد. در کنار قبور شهدایی هستیم با سادگی در جنگ، حاضر شدند و افتخارآفرینان اصلی شهدا هستند که مدال‌شان، پلاکشان است. آن‌ها جان خود را فدا کردند تا ما امروز در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: باید از جامعه و کشوری که چنین جوانانی دارد الگو و درس بگیریم و یادمان باشد که افتخارآفرینی امروز جامعه ورزش را مدیون جانفشانی شهدا هستیم. باید کاری کنیم که یاد و خاطره این عزیزان هیچ‌وقت فراموش نشود.

وی در جمع خبرنگاران نیز گفت: اول اردیبهشت روز شهدای ورزشکار است و به بهانه تولد شهید ابراهیم هادی باید تولد همه شهدا را یادمان باشد. در کشور و جامعه ورزش مدیون خون شهدا هستیم. آنها با پلاک خود مدال های واقعی را به ملت ایران هدیه دادند. خدای نکرده اگر ذهن ما به سمت اقداماتی برود که در مسیر جمهوری اسلامی ایران نیست، باید یادمان به خون این شهدا بیفتد و عبرت بگیریم که با چه سادگی و چه خلوصی حضور پیدا کردند و جان خود را که عزیزترین چیزی است که هر انسانی برای آن ارزش قائل است، دادند تا امروز در آرامش اقدامات مختلف به ویژه در ورزش داشته باشیم. امروز هم باید خانواده شهدا و مردم ما و مسئولان و ورزشکاران این ایام مبارک را فراموش نکنند و به خدمت خانواده شهدا برسند و به آنها تبریک بگویند و تولد این عزیزان هرگز فراموش نمی‌شود.

اسبقیان: روز شهدای ورزشکار بیانگر همراهی جامعه‌ی ورزش برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران است

معاون توسعه‌ی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، با گرامیداشت اول اردیبهشت ماه سالروز تولد شهید ابراهیم هادی و روز شهدای ورزشکار اظهار داشت: جامعه ورزش همواره حضور موثری در کنار نظام داشته و  در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداشته است بطوریکه در این مسیر، بیش از پنج هزار ورزشکار شهید ورزشکار نامشان در بین شهدا به ثبت رسیده است.

سید‌محمد‌شروین اسبقیان با اشاره به یکی از بیانات امام راحل که فرمودند: من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم، تصریح کرد: این یک پیام برای جامعه ورزش داشت که بنیانگذار انقلاب چقدر به ورزش علاقه دارد. ورزشکاران هم با امام (ره) عهد و پیمان بسته و بعد از آن با جانشین خلف او رهبر معظم انقلاب پیمان بستند و به این پیمان وفادار هستند.


معاون توسعه‌ی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باید قدردان شهدای عزیز ایران اسلامی باشیم تصریح کرد: شهدا  همواره در خط مقدم ایثار بودند. ورزشکاران ما هم در مسیر انقلاب، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری قرار داشته‌اند و نقش آفرینی موثری را در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن هم در دفاع از حریم امنیت کشور همچنین حرم اهل بیت عصمت و طهارت از خود بر جایی گذاشتند.

سید‌محمدشروین اسبقیان ادامه داد: خون همه شهدا تضمین کننده امنیت ایران است. آنها جان خود را فدای نظام و انقلاب و آرمان‌ها کردند که ما در نهایت امنیت بر سر میز کارمان حاضر می‌شویم. ما وظیفه داریم که اهداف و آرمان‌های شهدا پایبند باشیم و هیچ شکی نیست در بستری که اکنون فراهم شده تا ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی در عرصه‌های مهم بین‌المللی افتخارآفرینی داشته‌اند، مدیون از جان گذشتگان شهدا هستیم.

او گفت: شهدا از قهرمانان و پهلوانان عرصه جهاد و شهادت هستند. یاد همه شهدای کشور را گرامی می‌داریم و به آنها سلام و درود می‌فرستیم. همه‌ی شهدا پهلوان حقیقی هستند که جانشان را برای دفاع از کیان مملکت فدا کردند و روز شهدای ورزشکار هم نمادی از همراهی این قشر عظیم برای دفاع مشروع و مقدس از جمهوری اسلامی ایران بوده است.

طباطبایی: شهدا نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد

سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در حاشیه مراسم روز شهدای ورزشکار اظهار داشت: شهدا و ایثارگران با مجاهدت‌شان نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد. انشالله همه ورزشکاران عرصه همگانی و قهرمانی، مشمول دعای صلحا و شهدا باشند.

میرجلیلی: قهرمانان سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند

مهدی میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران در حاشیه مراسم روز شهدای ورزشکار اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این نوع مراسمات این است که قهرمانان امروز با قهرمانان دیروز آشنا شوند و سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند.

احدی: ورزشکاران پیمان بستند تا پای جان در مسیر شهدا باشند

علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم روز شهدای ورزشکار اظهار داشت: جامعه ورزش دور هم جمع شدند تا نشان دهند مقام شهدا را همیشه تجلیل می‌کنند. جمعیت خوبی از ورزشی‌ها در این مراسم حاضر بودند و پیمان بستند تا پای جان در مسیر شهدا باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه