اخبار داغ

رییس بنیاد مسکن؛

پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارائه می‌شود

پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارائه می‌شود
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارائه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «غلامرضا صالحی» درباره افزایش تسهیلات بخش مسکن روستایی، افزود: تسهیلات مسکن روستایی از بهمن‌ماه سال گذشته پس از طی مراحل اداری، اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ شد. اما از اول دی سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌ تومانی آغاز شد.

وی بیان‌داشت: در این مدت حدود سه ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام مسکن روستایی معرفی و ۱۱۰ هزار واحد مسکونی هم عقد قرارداد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه‌داد: با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد.

صالحی ادامه‌داد: چنانچه بانک‌های عامل همراهی خوبی داشته باشند می‌توانیم سقف وام مسکن روستایی را افزایش دهیم. به‌هرحال ظرفیت خوبی در روستاها وجود دارد و میزان ساخت‌وساز رونق خوبی گرفته است.

وی مهاجرت به روستاها را یک مزیت عنوان کرد و افزود: مهاجرت معکوس روند صعودی به خود گرفته است و همین مساله تقاضا برای ساخت‌وساز را افزایش و رونق داده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره هزینه ساخت مسکن در روستاها، توضیح داد: هزینه ساخت مسکن بسته به مواد به کار رفته به‌طور متوسط و پایه هر متر مربع ۸.۵ میلیون تومان است. البته این هزینه و این مبلغ مربوط به هزینه‌های سال ۱۴۰۲ است و امسال این مبالغ متفاوت خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه