اخبار داغ

حضور نمایندگان ایران پس از چندین سال دوری در خانتی مانسیسک؛

شطرنج شهرهای آسیا| پیروزی مردان شهر تهران در گام نخست/ نبرد تیم زنان با نماینده مغولستان

شطرنج شهرهای آسیا| پیروزی مردان شهر تهران در گام نخست/ نبرد تیم زنان با نماینده مغولستان
رقابت‌های شطرنج شهرهای آسیا در خانتی مانسیسک روسیه با حضور ۲ تیم ایرانی آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیکارهای شطرنج خانتی مانسیسک آغاز شده و تیم‌های زنان و مردان شهر تهران به عنوان نمایندگان ایران توسط فدراسیون شطرنج به کشور روسیه اعزام و در رقابت‌های شهرهای آسیا حضور پیدا کرده‌اند و تنور مسابقات آسیایی داغ‌تر از همیشه شده است.

به همت استاد بزرگ پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج، پس از گذشت چندین سال دوری تیم‌های ایرانی از رقابت‌های آسیایی، نمایندگان ایرانی طعم حضور در این مسابقات را چشیدند و دو تیم مردان و زنان تهران به رقابت‌های شهرهای آسیا که در روسیه توسط فدراسیون شطرنج اعزام شده‌اند.

«تیم آقایان شهر تهران» با ترکیب استاد بزرگ مسعود مصدق پور، استاد بزرگ بردیا دانشور، استاد بین‌المللی آبتین عطاخان، استاد بین‌المللی سیدکیان پورموسوی و استاد فیده سینا موحد و «تیم زنان شهر تهران» با ترکیب استاد بین‌المللی زنان میترا اصغرزاده، استاد بین‌المللی زنان پروا بهزاد نظیف، استاد فیده زنان آناهیتا زاهدی‌فر، استاد فیده زنان ملیکا محمدی و استاد فیده زنان طناز ازلی در این پیکارها حضور یافته اند.

جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور آغاز شده که در دور نخست، تیم آقایان برابر تیم پنانگ از کشور مالزی رقابت کرد و تیم زنان تهران با تیم سوخباتار از کشور مغولستان جدال می‌کند.

«تیم شطرنج آقایان شهر تهران» در دور نخست رقابت‌های شهرهای آسیا در خانتی مانسیسک روسیه با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و با حضور کاپیتان مسعود مصدق‌پور موفق به کسب پیروزی با نتیجه قاطعانه 4 بر صفر برابر تیم شهر پنانگ مالزی شدند.

پس از گذشت چندین سال دوری تیم‌های ایرانی از رقابت‌های آسیایی، به همت سرپرست فدراسیون شطرنج و با اعزام دو تیم مدعی و قدر ایرانی، امیدها برای کسب مقام توسط نمایندگان ایران بالا رفته و تیم شهر تهران در دور نخست برای رقبا خط و نشان کشید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه