اخبار داغ

آخرین وضعیت تیم کشتی آزاد نوجوانان به روایت سرمربی؛

احسان پور: ملاک انتخابی تیم مسابقات جام موحد بود/ تمامی سرمایه ها محک خوردند

احسان پور: ملاک انتخابی تیم مسابقات جام موحد بود/ تمامی سرمایه ها محک خوردند
سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان گفت: ملاک انتخابی تیم ملی مسابقات جام موحد بود و ما از قبل نیز این موضوع را اعلام کرده بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، بهنام احسان پور سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان درباره انتخابی تیم کشتی نوجوانان اظهار داشت: در صحبت قبلی من با که اواخر اسفندماه بود، بر این موضوع که رقابت های بین المللی جام عبداله موحد در بابلسر ملاک اصلی ما برای بعنوان انتخابی تیم ملی بود، تأکید کردم.

وی افزود: رقابت های قهرمانی کشور آبان ماه سال گذشته برگزار شد و مسابقات جهانی ما نیز شهریورماه برگزار می شود، عملا فاصله دو مسابقه نزدیک 10 ماه می شود و ما نمی توانستیم در این فاصله زیاد نفرات خود را انتخاب کنیم چراکه شرایط کشتی گیران در این فاصله زمانی کاملا تغییر می کند.

وی در مورد جام پیروزی ترکیه تصریح کرد: حضور در جام پیروزی ترکیه بعنوان پاداش نفرات برتر قهرمانی کشور محسوب می شد تا به نوعی این کشتی گیران نیز در یک میدان خارجی محک بخورند و نتایج این مسابقات تأثیری برای انتخاب تیم ملی به جهت حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و جهان نداشت.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان در مورد نتایج جام موحد، گفت: مسابقات از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار بود، چند تیم خارجی در رقابت ها حضور داشتند که کشتی گیران هندی در چند وزن بسیار خوب کار کردند.

وی ادامه داد: نتایج بدست آمده در این رقابت ها به ما نشان داد که فاصله ی کشتی گیران و شرایط آمادگی جسمانی و فنی آن ها چقدر تغییر کرد و قانون انتخابی این است که هرکس به لحاظ فنی و جسمانی آماده تر باشد و در میادین داخلی از سد تمامی حریفان خود بگذرد و در میادین خارجی نیز عملکرد خوبی داشته باشد، می تواند به عضویت تیم ملی درآید.

احسان پور در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما تربیت نسلی از کشتی گیران است که بتوانند در رده سنی جوانان و پس از آن در رده بزرگسالان برای تیم های ملی مفید باشد و کسب افتخار کنند، ضمن اینکه حضور موفق در مسابقات آسیایی و جهانی و بالا بردن پرچم ایران اسلامی نیز یکی دیگر از اهداف ما است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه