اخبار داغ

تاثیرگذارترین دعا و ذکر از شیخ بهایی برای رفع فقر

تاثیرگذارترین دعا و ذکر از شیخ بهایی برای رفع فقر
شیخ بهایی با وجود همه مشغله‌ها و حضور در دربار صفویه، رویکرد عرفانی داشت و ضمن توانمندی در علوم، از جهت اخلاق و معنویت، فرد بی‌نظیری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دعایی درباره رفع فقر منسوب به شیخ بهایی است؛ شیخ صدوق نقل کرده است که امام علی(ع) از قرض داشتن نزد پیامبر شکوه کرد و او فرمود این دعا را بخوان: اللهم اغننی بحلالک عن حرامک و بفضلک عن من سواک. شیخ بهایی در مورد این آورده است که یک وقتی قرض و بدهی من زیاد شد و از هزار و ۵۰۰ مثقال طلا تجاوز کرد و صاحبان آن را می‌خواستند تا اینکه چند روز بعد از نماز صبح این دعا را خواندم و خدا اسباب ادای قرض را برای من گشود.  

همچنین از وی منقول است که اگر کسی هر روز ۱۰۰مرتبه این ذکر را «بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِیمِ‏ یَا مُفَتِّحَ‏ الْأَبْوَابِ‏ یَا مُقَلِّبَ‏ الْقُلُوبِ‏ وَ الْأَبْصَارِ َّ یَا دَلِیلَ‏ الْمُتَحَیِّرِینَ‏ وَ یَا غِیَاثَ‏ الْمُسْتَغِیثِینَ‏ تَوَکَّلتُ عَلَیْکَ یا رَبِّ وَ اقْضِ حاجَتی وَ اکْفِ مُهِمّی وَ لَا حَوْلَ‏ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ وَ صَلَّى‏ اللَّهُ‏ عَلَى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‏ أَجْمَعِینَ‏» بخواند و به حاجت نرسید مرا لعنت کند.  

شیخ با وجود همه مشغله‌ها و حضور در دربار صفویه رویکرد عرفانی داشت و ضمن توانمندی در علوم از جهت اخلاق و معنویت فرد بی نظیری بوده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه