اخبار داغ

با موافقت نمایندگان؛

یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد

یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، با دو فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم با ۱۱۳ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

در ادامه نمایندگان با یک فوریت این طرح با ۱۲۵ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی در جریان بررسی این طرح، گفت: مالیات‌ها یکی از مؤلفه‌های مهم در حوزه نظام اقتصادی است، البته در برخی مقاطع مالیات‌ها دستخوش تغییرات مقطعی می‌شوند که آسیب‌رسان است.

وی ادامه داد: با وجود این، یکی از موضوعات مهمی که ما در دستورکار قرار داده و پیگیری کردیم، شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور است که در قانون سامانه مودیان این کار طراحی شده است. مسیر حرکت بعدی این بود که به تدریج مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها را کاهش دهیم تا فعالیت‌های اقتصادی رونق پیدا کند؛ بر این اساس در دو سال گذشته نرخ پرداخت مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را کاهش دادیم، اما در بودجه سال ۱۴۰۳ دولت برخلاف این رویه، تغییر جهت داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های ما این است که حداقل مالیات را بر مبنای سال گذشته مدنظر قرار دهیم. بر این اساس، به این جمع‌بندی رسیدیم که این موضوع را در قالب یک طرح با الزام فوریت در صحن مجلس مطرح کنیم تا آنچه می‌خواهد در حوزه مالیات‌ها اتفاق بیفتد، عیناً شبیه به مالیات سال گذشته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه