اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

پس از هک‌شدن صفحه کافیکس در تلگرام، پشت پرده های این بروکر رو شد

پس از هک‌شدن صفحه کافیکس در تلگرام، پشت پرده های این بروکر رو شد
پس از هک‌شدن صفحه تلگرام بروکر کافیکس که در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کرد مشخص شد افراد زیادی سرمایه‌های خود را در همکاری با آن از دست‌ داده‌اند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در پی هک شدن بروکر کافیکس که در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کرد مشخص شد بسیاری از کسانی که در این بروکر فعال بودند و یا برای سرمایه‌گذاری با این بروکر همکاری می‌نمودند زیان‌های زیادی را متحمل شدند و در ساعات اولیه هزاران نفر با پیام‌های مختلف اعلام زیان کردند و دفتر این شرکت هم در شهر شیراز پاسخگوی شکایات و درخواست مرجوعی سرمایه‌گذاران نبوده است.

پیام‌های هشدار هک کننده صفحه این بروکر:


از پیام‌های سرمایه‌گذار این‌گونه بر می‌آید که این بروکر با سیگنال‌های هماهنگ شده قبلی موجب باخت و ازدست‌دادن سرمایه، سرمایه‌گذاران می‌شده و در واقع باخت پول سرمایه‌گذاران به‌واسطه هماهنگی با سرمایه‌پذیر موجب سود بروکر کافیکس می‌شده است، تا جایی که در ساعت اولیه مشخص‌شدن این کلاهبرداری، افراد زیادی از مال‌باختگان با هم هماهنگ شدند تا از طریق وکیل و قوه قضائیه این موضوع را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

ترفند کایلاس به بهانه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال/ کایلاس پانزی است

 از اخبار و ارتباطات در کانال تلگرامی بروکر کافیکس این‌گونه بر می‌آید که این افراد تا ساعتی بعد با انتشار نشانی و شماره دفتر این بروکر در شیراز پس از مراجعه به کارمندان و مسئولین هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند و شخصی به نام وحید کاردانیان که مسئول این بروکر بوده در حال حاضر در دسترس نیست؛ ولی عکس و فیلم‌هایی را از خود در شهر شیراز و در پلتفرم‌های مجازی نظیر اینستاگرام منتشر نموده است.


 
این اتفاق در شرایطی رونمایی شد که راه دانا، قبلاً بارها درباره بروکرها و نحوه جلب‌ اعتماد آنها گزارش‌هایی را منتشر نموده بود و به همه سرمایه‌گذاران توصیه کرده بود تا از صحیح بودن معاملات به‌خصوص در زمینه فارکس که جهانی است مطمئن شده چرا که این بروکرها و شرکت‌ها، دارایی‌ خاصی در ایران ندارند تا توسط قوه قضائیه در پی شکایت مال‌باختگان توقیف شود.

 
همه اینها در حالی اتفاق افتاد که بروکر کافیکس بر مبنای تحلیل‌های اقتصادی سودهای خارج از عرف را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌داد تا سرمایه گذاران را وسوسه نموده و جذب سرمایه از این افراد اتفاق افتد. 

نمونه ای وعده هایی که توسط کارمندان این بروکر به مردم داده می شد

 در زیر بخشی از پیام‌های صوتی و نوشتاری مال‌باختگان در کانال تلگرامی را خواهید دید.


 
 به گزارش راه دانا، چنین اتفاقاتی در فضای مجازی دلیلی شد تا درباره فعالیت چنین بروکرهایی به همه ایرانیان هشدار دهیم تا در دام این  پانزی‌ها گرفتار نشوند و قبل از سرمایه‌گذاری، از خود بپرسند وقتی در صنایع های‌ریسک در وال‌استریت حداکثر سود ۸ درصد است چگونه ممکن است کسی وعده سود ماهیانه بالایی را به شما بدهد و چرا بزرگان سرمایه‌داری دنیا کسب‌وکارها و کارتل‌ها و تراست‌های تجاری خود را تعطیل نمی‌کنند و از این افراد سود نمی‌گیرند؟

در نهایت باوجوداینکه بررسی‌ها حاکی از این است که این بروکر (کافیکس) در ایران دارایی رسمی ندارد که در صورت زیان بتوان به مرجعی قانونی دادخواست رسمی داد یا اموال آنها را به‌عنوان پشتوانه مالی معرفی یا توقیف کرد؛ ولی راه دانا، آمادگی دارد تا درصورتی‌که مسئولان یا فعالان این حوزه مدرکی دال بر صحت یا دفاع از ادعاهای خود را دارند با ارائه مدارک، دانا توضیحات آنها را نشر نماید.

فیلم تجمع مال باختگان این بروکر
 

چند نمونه از توضیحات مال باختگان در فضای مجازی

بیشتر بخوانید:

پامپ و دامپ؛ الگوی روبه‌افزایش پانزی‌ها در بازار ارز دیجیتال

هشدار پانزی؛ اوربیت نتورک و لکسون در کمین سرمایه ایرانیان!

پانزی ها با ترفندهای جدید در کمین سرمایه گذاران/ گول تبلیغات پانزی ها در کانال های پرطرف‌دار را نخورید

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه