اخبار داغ

رییس جامعه اورولوژی ایران:

ایران در جراحی اورولوژی در تراز جهانی است/ موفقیت در بازسازی ناهنجاری‌های مادرزادی

ایران در جراحی اورولوژی در تراز جهانی است/ موفقیت در بازسازی ناهنجاری‌های مادرزادی
رییس جامعه اورولوژی ایران با بیان اینکه ایران از لحاظ ارائه خدمات مطلوب در جراحی اورولوژی در تراز جهانی قرار دارد، گفت: ایران بهترین خدمات را در زمینه اورولوژی در سطح منطقه ارائه می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر حسین ضیایی روز سه شنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، افزود: از جمله موفقیت های دیگر ایران در حوزه پزشکی آن است که ۶۰ درصد جراحی ها کم تهاجمی انجام می شود به عنوان مثال دیگر جراحی عمل سنگ کلیه به صورت باز انجام نمی شود.

وی اظهار داشت: ایران در کمربند سنگ کلیه قرار داشته و در مناطق گرمسیری شیوع بیشتری دارد.

ضیایی با بیان اینکه پروستات، عفونت ها و سرطان ها دستگاه ادراری و مادرزادی جزو بیماری های اورولوژی بوده، تاکید کرد: ایران در سرطان پروستات شیوع بیشتری دارد.

ضیایی در ادامه با اشاره به اینکه سطح سواد سلامت مردم افزایش یافته و با مشاهده علائم مشکوک در اعضای بدن سریعا به پزشک مراجعه می کنند، گفت: رسانه ها در ارتقای سطح سواد سلامت مردم توانستند نقش آفرینی کنند.

ضیایی با اشاره به دسترسی آسان مردم به پزشک و مراکز بهداشتی و درمانی گفت: وزارت بهداشت باید در زمینه سطح سواد سلامت جامعه سرمایه گذاری زیادی کند، زیرا سرمایه گذاری یک دلار در بخش پیشگیری معادل ۵ دلار در درمان است.

وی با بیان اینکه غربالگری بیماری ها از ۵۰ سالگی به بعد ضروری است، ادامه داد: دیابت و فشارخون بالا از مهمترین بیماری هایی است که اگر درمان و کنترل به موقع انجام شود از نارسایی کلیه پیشگیری می کند. بسیاری از روش های پیشگیری و غربالگری بر بار بیماری ها کمک می کند.

محمد علی زرگر دبیر رییس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: اکنون هزار و ۴۰۰ متخصص و ۲۰۰ دستیار اورولوژی در کشور داریم و خدمات مطلوبی به بیماران با امکانات پیشرفته ارایه می شود، به عنوان مثال رباط جراحی در زمینه اورولوژی در کشور استفاده می شود.

وی اظهار داشت: جدیدترین یافته های علمی پژوهشگران در زمینه های سرطان های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان و غیره با حضور متخصصان ایرانی و نیز استادان جامعه اورولوژی اروپا که قرار است به صورت ویدئو کنفرانس در این کنگره حضور یابند طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، ارائه می شود.

زرگر با اشاره به اینکه جامعه اورولوژی ایران متشکل از هفت انجمن علمی- تخصصی است، افزود: انجمن یوروآنکولوژی که در زمینه بررسی و تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری وتناسلی به فعالیت می پردازد، انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در حوزه جراحی های کم تهاجمی اورولوژی و نیز انجمن پیوند کلیه در این کنگره جدید ترین دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت مساله ناباروری مردان انجمن آندرولوژی در این حوزه به تحقیق می پردازد که جدیدترین دستاوردهای آن در کنگره امسال جامعه اورولوژی ایران به متخصصان این رشته ارائه می شود.

زرگر با اشاره به اینکه بازسازی آسیب های سیستم ادراری بر اثر تصادفات و یا به صورت ناهنجاری های مادرزادی در حوزه تخصصی انجمن جراحی ترمیمی اورولوژی است، یادآورشد: از آنجا که با توجه به پیشرفت های علمی صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی طی سال های اخیر رشته های پزشکی به زیر شاخه های تخصصی متعددی تقسیم شده اند، اورولوژی اطفال به صورت مستقل و تحت عنوان انجمنی با همین نام شکل گرفته و به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین جامعه اورولوژی زنان و فانکشنال یورولوژی که به مباحثی همچون بی اختیاری ادراری در زنان می پردازد در کنار سایر انجمن های تخصصی در کنگره امسال جامعه اورولوژی به ارایه جدیدترین دستاوردهای حوزه های مربوط به خود خواهند پرداخت.

به گفته رییس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران در چهارمین روز کنگره فیلم های آموزشی تکنیک های نوین جراحی در حوزه های سرطان های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان، دستگاه های ادراری زنان و کودکان و غیره به متخصصان ارائه خواهد شد.

ایجاد انگیزه در رزیدنت ها از طریق برگزاری مسابقه

وی از برگزاری مسابقه بین رزیدنت های رشته اورولوژی همزمان با برپایی کنگره سالانه امسال جامعه اورولوژی ایران خبرداد و اظهار داشت: هدف از برپایی این مسابقه ارتباط دستیاران رشته اورولوژی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با یکدیگر و غیره است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه