اخبار داغ

دکتر محمدی در دیدار با رییس دانشگاه بیوتکنولوژی روسیه:

ما از طرف غرب در آپارتاید علمی به سر می بریم

ما از طرف غرب در آپارتاید علمی به سر می بریم
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در دیدار با دکتر وادین پتروویچ رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه از تحریمهای علمی غرب انتقاد کرد و از آن به اپارتاید علمی نام برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، درابتدای این بازدید جلسه ای مشترک با حضور دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد.

دکتر محمدی ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه بيوتکنولوژي(زیست فناوری) اوفا وهیات همراه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری  اظهار داشت: این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز های دانش و نیازهای ایران  و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم.

وی افزود: تا کنون فعالیت های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری،  پروبیوتیک ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن ، ساخت کیت های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه ژنتیک در ادامه گفت؛ در جهان امروز علیرغم شعارهای فریبنده غربیها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم  و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی باید با دانشگاه های کشورهای دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم.
دکتر محمدی در پایان عنوان کرد: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با  دانشگاه های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک همکاری های ارزنده ای داشته باشد.

در ادامه این نشست، دکتر وادین پتروویچ رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اظهار داشت: دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی ، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می کند و اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی بالایی با پژوهشگاه شما داشته باشیم.

در پایان این نشست، هیات روسی از بخشهای مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید به عمل آورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه