اخبار داغ

معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

استقرار مراکز آموزشی فنی در کنار کارخانه‌ها، فرهنگ کار را در جامعه نهادینه می‌کند

استقرار مراکز آموزشی فنی در کنار کارخانه‌ها، فرهنگ کار را در جامعه نهادینه می‌کند
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مهارت افزایی گفت: استقرار مراکز آموزشی فنی در کنار کارخانه‌ها، فرهنگ کار را در جامعه نهادینه می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه