اخبار داغ

از صبح امروز؛

آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳؛ رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی در روز نخست

آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳؛ رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی در روز نخست
نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۱۴۰۳ صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) با حضور داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می شود.

فرایند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته می‌شود.

آغازنوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

گروه ریاضی و فنی؛ ۱۰۵ سوال در ۱۴۵ دقیقه

در گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ نفر در مجموع شرکت کرده اند که از این تعداد ۴۷ هزار و ۱۱۲ نفر زن و ۸۱ هزار و ۲۵۰ نفر مرد هستند؛ یعنی ۳۷ درصد داوطلبان را زنان و ۶۳ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

داوطلبان در گروه آزمایشی علوم ریاضی که اولین گروه از داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ هستند، دو دفترچه سوال دارند. دفترچه سوالات شماره ۱؛ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی، دفترچه سوالات شماره ۲، شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این داوطلبان در نهایت باید در مدت ۱۴۵ دقیقه به ۱۰۵ سوال پاسخ دهند.

گروه علوم انسانی؛ ۱۶۰ دقیقه برای ۱۶۰ سوال

در گروه آزمایشی علوم انسانی در مجموع ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۰ هزار و ۳۴۵ نفر زن و ۱۳۴ هزار و ۶۱۵ نفر مرد هستند. نسبت درصدی داوطلبان به تفکیک جنسیت زن و مرد ۶۵ درصد زن و ۳۵ درصد مرد است.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که پنجشنبه صبح سر جلسه آزمون می‌روند نیز دو دفترچه سوال دارند. دفترچه شماره ۱ شامل ۸۰ سوال دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی است که مدت ۸۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی آن در نظر گرفته شده است و دفترچه شماره ۲؛ شامل سوالات دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این داوطلبان در مجموع باید در ۱۶۰ دقیقه به ۱۶۰ سوال پاسخ دهند.

آغازنوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه