اخبار داغ

معاون رئیس جمهوری:

همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد بدون شغل به استخدام دولت درمی‌آیند

همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد بدون شغل به استخدام دولت درمی‌آیند
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد بدون شغل به استخدام دولت درمی‌آیند، گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب، این شرایط در دولت سیزدهم فراهم شده است و حتی افراد زیر دیپلم هم استخدام می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در مراسم تجلیل از معلمان، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران بابل، اظهار کرد: برای اینکه این افراد فرصت شرکت در آزمون را داشته باشند، این آزمون دو بار تمدید شد که این مهم در طول تاریخ انقلاب بی‌نظیر بود.

وی همچنین گفت: شهدا، معلم و استاد واقعی و به‌عنوان راهنمای انسان‌ها هستند. کار معلم تربیت نفوس است که انسان‌های جاهل را عالم می‌کند، ولی شهدا جاهلان را بصیرت می‌بخشند و زندگی کردن و مرگ درست را به بشریت می‌آموزند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کمال و قله نهایی معلمی، شهادت است که شهید مطهری به آن درجه رسید، بیان کرد: شهید مطهری در علم و دانش، مردم‌پروری، شاگردپروری و مبارزه انقلابی با استبداد سرآمد بود، او رهبر انقلاب و مدیر میدانی انقلاب در داخل کشور در زمان تبعید امام راحل بود.

او با اشاره به اینکه خانواده شهدا همه معلم هستند و رسالت انبیا را دارند، افزود: گرچه کشور در شرایط فعلی با مشکلات عدیده‌ای مانند تحریم و تورم، بهداشت و درمان، مشکلات اقتصادی و اشتغال مواجه است، اما شاهد اقدامات خوبی در دولت رئیسی برای مرتفع کردن این مشکلات هستیم. مهار تورم، افزایش حقوق، افزایش سرانه درمان، تامین تجهیزات تخصصی و تسهیلات اشتغالزایی از جمله این اقدامات انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه با شرایط شبیخون فرهنگی مواجهیم، ادامه داد: همواره در طول تاریخ، دشمنان با تهاجم و شبیخون فرهنگی درصددند تا مردم را از مبارزه با نظام سلطه دور کنند.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در جامعه ایثارگران دو برابر دیگر اعضای جامعه بود، افزود: در پایان سال ۱۴۰۲ با اجرای این طرح، نرخ بیکاری به زیر ۹ درصد رسید. انتظار داریم با این روند، تا آخر دولت رئیسی به زیر پنج درصد برسد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه