اخبار داغ

مدرس دانشگاه در گفتگو با «تیتر یک»:

فضای مجازی مروج خُرده‌فرهنگ‌های غربی است

فضای مجازی مروج خُرده‌فرهنگ‌های غربی است
مدرس دانشگاه گفت: فضای مجازی سبک زندگی غربی را در کشور ترویج داده و در حال عادی‌سازی آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سپیده یعقوبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: فضای مجازی سبک زندگی غربی را در جامعه ترویج داده و در حال عادی‌سازی آن است.

مدرس دانشگاه و مشاور خانواده ادامه داد: کافی است یک روز در پارک بنشینید و خُرده‌فرهنگ‌های غربی را در جامعه ببینید، از نوع رفتار و برخورد، پوشش، تعداد فرزندان، آرایش، حیوانات خانگی و... همه بیانگر این مهم است.

وی افزود: در گذشته شاید اگر کسی شلوار پاره می‌پوشید، مورد تمسخر قرار می‌گرفت اما دشمن با عادی‌سازی پوشش غربی به وسیله اینفلوئنسر‌ها و مداستایل‌ها این مهم را در کشورعادی‌سازی کرد.

یعقوبی تصریح کرد: جنگ شناختی و ترکیبی دشمن در فضای مجازی جدی است و بیشترین زیست نسل نوجوان و جوان در دنیای آنلاین می‌باشد که اگر مدیریت این فضا را به دست نگیریم، قطعاً ضربه می‌خوریم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه والدین از عصر تکنولوژی عقب ماندند، گفت: وقتی پدر و مادر سواد رسانه چندانی ندارند، فرزندان در این خانواده بیشتر ضربه را می‌خورند زیرا می‌توانند نظر خود را بر والدین غالب کنند.

وی ادامه داد: تهیه گوشی مستقل برای فرزندان زیر ۱۸ سال خیانت به فرزند محسوب می‌شود، اما خانواده‌ها برای فرزند ۶ یا ۷ ساله خود نیز تلفن همراه یا تبلت مستقل تهیه کرده و با خرید اینترنت وای‌فای اجازه می‌دهند که فرزندشان در معرض هر محتوایی قرار گیرد.

یعقوبی افزود: والدین از کنار موارد فوق ساده نگذرند، زیرا دشمن با تغییر افکار و عقاید، ‌ایمان فرزندان را نشانه گرفته و زمانی والدین متوجه می‌شوند که کاری از دست‌شان ساخته نیست.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: دشمن به جای توجه به فرزند و ازدواج، سگ‌بازی را جایگزین خانواده می‌کند و حتی در حوزه اقتصادی نیز بحران ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: امروز سیل مراجعات به مراکز مشاوره ناشی از اختلافات بین والدین و فرزندان افزایش یافته و پدر و مادر گلایه دارند که زبان همدیگر را متوجه نمی‌شویم و پدیده شکاف نسل‌ها بحران‌آفرین است.

یعقوبی با اشاره به اینکه زیست مجازی فرزندان باید کنترل شود، گفت: زیست مجازی نباید بر زیست حقیقی غلبه کند، بنابراین خانواده‌ها تحت هیچ شرایطی از موضع خود کوتاه نیایند.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: والدین آفلاین نمی‌توانند با فرزندان آنلاین رقابت کنند و پدران و مادران برای اینکه بتوانند با فرزند خود ارتباط برقرار کنند باید مسلط به دانش رسانه شوند و مسئولان نیز فکری به حال فضای ولنگار مجازی کنند، زیرا اگر با همین فرمان پیش برویم، خمپاره‌های جنگ شناختی گریبانگر جامعه می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه