اخبار داغ

در نشست خبری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران مطرح شد؛

کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران 10 خرداد برگزار می‌شود/ دانشگاه آزاد استان تهران 71 شهید دارد

کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران 10 خرداد برگزار می‌شود/ دانشگاه آزاد استان تهران 71 شهید دارد
نشست خبری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران امروز باحضور بیژن رنجبر در ستاد دانشگاه آزاد استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران صبح امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور بیژن رنجبر رئیس کنگره و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران برگزار شد.

رنجبر: ۱۸ نفر از شهدا دانشگاه آزاد اسلامی از شهدای امنیت کشور بودند

در ابتدای این نشست بیژن رنجبر رئیس کنگره و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را وظیفه تک تک مردم و نهادها و سازمان‌ها دانست و اظهار کرد: تعداد شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران حدود ۷۰ نفر است که از اقشار دانشجو، استاد و کارمند بودند که از این تعداد ۶۶ نفرشان دانشجو، ۳ نفر از اساتید دانشگاهی و یک نفر از کارکنان این نهاد آموزشی بودند.

وی افزود: ۱۸ نفر از شهدا دانشگاه آزاد اسلامی از شهدای امنیت کشور بودند. همچنین ۴ نفر نیز جزو شهدای سلامت بودند. علاوه بر آن ۲ شهید نیز در فتنه اخیر کشور تقدیم کردیم. البته دانشجویانی نیز در موضوع امر به معروف یا مبارزه با قاچاقچیان هستند.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور بین‌الملل و پیشرفت علمی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت که برای این عزیزان که نقش مهمی در امنیت و صلابت ایران اسلامی دارند بزرگداشت برگزار کنیم. در اولین دوره کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی که در سال  ۱۴۰۰ برگزار شد، تشکل های دانشجویی به همراه ستاد کمک های فراوانی  در این زمینه انجام دادند. در این برنامه سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه حضور داشتند.

وی ادامه داد در دومین دوره کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی که در اسفند ۱۴۰۱ در سالن همایش های انقلاب اسلامی با خانواده های شهدا برگزار شد،  زاکانی شهردار تهران در این جلسه حضور داشتند و با خانواده شهدا مصاحبه‌ای برای تدوین مستند از الگوی زندگی آنها صورت گرفت.

رییس سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه دبیرخانه شهدای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد، گفت: سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۱۰ خرداد ماه برگزار می‌شود، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد امور ایثار گران دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان فرهنگی واحدها به ستاد این کنگره کمک خواهند کرد. امکانی نیز در آینده به نام این ۷۰ شهدا نام گذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون زندگی نامه ۲۰ شهید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ساخته شده است، عنوان کرد: ما تلاش داریم تا زندگی نامه ۵۰ شهید دیگر نیز به زودی تهیه، تدوین و اکران شود تا در جشنواره عمار شرکت کند. همچنین اطلس شهدای دانشگاه آزاد اسلامی به زودی طراحی خواهد شد.
 

صالحی آرا: یاد شهدا باید همواره در تاریخ کشورمان زنده نگهداشته شود

در ادامه این نشست خبری احمد صالحی آرا رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کنگره شهدا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با هدف بیان سبک زندگی شهدا و گرامیداشت نام و یاد آنان برگزار می‌شود، گفت: یاد شهدا باید همواره در تاریخ کشورمان زنده نگهداشته شود، برای این منظور کلیپ‌های مختلف با موضوع شهدا تهیه شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلام حدود ۴۴۳ شهید در واحد های مختلف دارد که از این تعداد ۷۹ نفرشان مدافع حرم هستند. همچنین ۱۷۹ نفر از این شهدا سلامت و امنیت بودند. ما تلاش خواهیم کرد در منزل خانواده شهدا حاضر شده تا سبک زندگی و اخلاق آنان فراموش نشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه