اخبار داغ

به همّت مسئولان دولت سیزدهم؛

هنر هفتم در استان سمنان جانی دوباره می‌گیرد

هنر هفتم در استان سمنان جانی دوباره می‌گیرد
خوشبختانه با اهتمام مسئولان استان سمنان قرار است تا چند ماه آینده پردیس‌های سینمایی در شهر سمنان افتتاح و برخی سالن‌ها نیز در سایر شهرستان‌های استان سمنان بازسازی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از مرآت، طی سال‌های گذشته متأسفانه حال ‌و روز سینمایی استان سمنان علی‌الخصوص شهر سمنان چندان خوشایند نبود و فقر سالن‌های سینمایی در استان موجب شده بود  شعله‌های هنر هفتم رو به خاموشی برود.

اما به همّت دولت سیزدهم و با تلاش مسئولان رگ‌های خشکیده هنر در حال جان گرفتن دوباره است و مردم سمنان هم قرار است از طعم حضور در سینما و گذراندن ساعات خوش در کنار خانواده و تماشای اکران یک فیلم مناسب لذت ببرند.

چشم‌انداز سینمایی استان سمنان روشن است

فرشید فلاح در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرآت از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری سمنان و سازمان سینمایی کشور خبر داد و گفت: استان سمنان 9 سالن سینمایی دارد که براساس این تفاهم نامه قرار است سیستم گرمایش و سرمایش سینماهای خلیج فارس دامغان و ابریشم گرمسار و بهسازی سالن هلال احمر شاهرود انجام گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ایجاد سالن جدید در کنار سالن فعلی سینما یادمان سمنان خبر داد و افزود: چشم‌انداز سینمایی در شهر سمنان با حمایت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این راستا و راه‌اندازی سالن دیگری در کنار سینما یادمان فعلی و همچنین ایجاد سینما هنر و تجربه در مجموعه تالار آفتاب روزهای روشنی را در پیشروی خواهد داشت.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته چند سرمایه‌گذار از دولت زمینی را برای ساخت پردیس سینمایی تحویل گرفته بودند که متأسفانه روند کار آنها پس از گذشت قریب به 10 سال همچنان بلاتکلیف است و انتظار می‌رود مسئولان نسبت به پیگیری ساخت پردیس سینمایی توسط این افراد اهتمام ورزند.

تکمیل پردیس سینمایی ققنوس نیازمند 30 میلیارد اعتبار است

سعید خجسته فر نیز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ از ایجاد پنج پردیس سینمایی در طبقه سوم برج تجاری ققنوس سمنان خبر داد و گفت: ساخت این پنج پردیس به همت شرکت بهمن سبز و با همکاری حوزه هنری استان سمنان در حال انجام است.

مدیر امور سینمایی مؤسسه بهمن سبز سمنان در ادامه افزود: شروع ساخت این پنج پردیس از سال 1401 آغاز شده  که در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود تا چند ماه آینده روند ساخت آن تکمیل شود.

بنا به گفته خجسته‌فر تاکنون 5 میلیارد تومان برای ساخت این پردیس سینمایی هزینه شده و تا تکمیل نهایی 30 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی در نهایت ابراز کرد: این پنج سالن در مجموع 540 صندلی دارد و در کنار فضای سینمایی کتابخانه و گالری و ... در نظر گرفته شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه