اخبار داغ

عزای همگانی در کشور؛

پیام تسلیت اهالی ورزش در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان؛ همه در سوگ «خادم‌الرضا (ع)»+عکس

پیام تسلیت اهالی ورزش در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان؛ همه در سوگ «خادم‌الرضا (ع)»+عکس
اهالی ورزش با ارسال پیام‌هایی، سانحه شهادت آیت‌الله سیدابراهیمی رئیسی و تیم همراهان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به همراه همراهان‌شان در حادثه سقوط بالگرد در ارتفاعات ورزقان، اهالی ورزش، سازمان‌ها، باشگاه ها، افراد شاخص و فدراسیون‌های ورزشی بیانیه و پیام تسلیت صادر کردند.

پیام تسلیت شورای المپیک آسیا در پی شهادت دکتر رئیسی و هیات همراه

شورای المپیک آسیا (OCA) طی پیامی شهادت دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور و هیات همراه را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت. در ادامه پیام تسلیت و ابراز همدردی مسئولین فدراسیون های مختلف بین المللی ورزشی، شورای المپیک آسیا نیز همدردی خود را با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. در متن پیام فوق آمده است:
بدینوسیله، شورای المپیک آسیا مراتب اندوه و تاسف عمیق خود را در پی وقوع حادثه دردناک و دلخراش فقدان رئیس جمهور ایران، آقای ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امورخارجه، سایر مقامات دولتی و کادر پرواز اعلام می دارد.
تسلیت صمیمانه مارا به دولت و مردم ایران پذیرا باشید، طی این شرایط سخت؛ در غم شما شریک هستیم. خانواده قربانیان این حادثه و تمامی ملت ایران در خاطر ما هستند.

پیام تسلیت محمدحسین کنعانی‌زادگان در پی شهادت رئیس‌جمهوری

پیام تسلیت رییس کمیته پارالمپیک آسیا به کارگری به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی

ماجد راشد رییس کمیته پارالمپیک آسیا با صدور پیامی شهادت رییس جمهور را به غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: 
"برادر عزیز، آقای کارگری
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
شنیدن خبر درگذشت رئیس جمهور ایران جناب آقای سیدابراهیم رئیسی ما را عمیقا متاثر نمود. به نمایندگی از هیئت اجرایی و تیم مدیریتی کمیته پارالمپیک آسیا مراتب تسلیت خود را به جنابعالی، همکاران شما در NPC  و مردم ایران ابراز می دارم.
رئیس جمهور رئیسی به عنوان یک رهبر هوشمند شناخته می شد که زندگی شان را وقف خدمت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران نمودند. کمک آقای رئیسی به چشم انداز سیاسی کشور و تعهد ایشان به رشد، ثبات و بهبود شرایط افراد دارای معلولیت در ایران از جمله مواردی است که همواره با احترام و تحسین فراوان در یادها باقی خواهد ماند. فقدان آقای رئیسی نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران، بلکه برای هر کسی که توفیق دیدار ایشان و همکاری با وی را داشت غمی بزرگ به شمار می آید. 
در این عزای ملی، دعاگوی شما، خانواده ایشان و تمامی افرادی که در این سانحه بزرگ مصیبت دیده اند، هستیم. امیدوارم میراث برجا مانده از ایشان و خاطراتشان موجب تسلی شما باشد. در چنین مصیبتهای جانکاهی کلمات قدرت خود را در انتقال عمق همدردی از دست می دهند با این حال، ما در کنار شما هستیم و حمایت خود و تسلیت صمیمانه خود را تقدیم شما می کنیم." إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
ماجد راشد - رییس کمیته پارالمپیک آسیا و عضو هیئت رییسه IPC"

ارسال پیام تسلیت چندین فدراسیون ووشو و کوراش جهان

در پی شهادت رئیس جمهور ایران تعدادی از فدراسیون‌های ووشو کشورهای مختلف با صدور پیام‌هایی این حادثه دلخراش را به فدراسیون ووشو ایران و مردم شریف کشورمان تسلیت گفتند. بر همین اساس تا کنون در پیام‌های جداگانه فدراسیون‌های ووشو کشورهای چین، عربستان، فلسطین، هند، مصر، پاکستان، بلغارستان، افغانستان و فیلیپین این ضایعه بزرگ را به کشورمان تسلیت گفتند. فدراسیون‌های کوراش ازبکستان، تاجیکستان، چین تایپه، ترکمنستان، ویتنام، اندونزی، مصر و افغانستان نیز طی پیام‌های جداگانه شهادت رئیس جمهور کشورمان را به مردم شریف ایران تسلیت گفتند. 

پیام تسلیت سرمربی تیم ملی فوتسال زنان در پی شهادت رییس جمهور و همراهان

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان در پیامی درگذشت شهادت‌گونه حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم»
 انا لله و انا الیه راجعون
فقدان رئیس جمهور محترم را به ملت بزرگوار و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم رحمت و مغفرت مسئلت داریم. از طرف کادر فنی تیم ملی فوتسال بانوان از صمیم قلب این ضایعه بزرگ را به ملت عزیز و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. ‌از درگاه خداوند سبحان برای ایشان و همراهان شان رحمت و مغفرت الهی و برای خانواده های قربانیان و ملت بزرگ ایران صبر و استقامت مسألت دارم.

قویترین مرد ایران: از شهادت آیت الله رئیسی بسیار متاثر شدم

رضا قیطاسی قوی‌ترین مرد ایران با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: وقتی این خبر را شنیدم خیلی متاثر و ناراحت شدم چرا که چند روز پیش در مراسم تجلیل از قهرمانان از نزدیک با ایشان دیدار داشتم و آیت الله رئیسی به من و همه ورزشکاران لطف داشتند. در دیداری که در قالب تجلیل از قهرمانان با ایشان داشتم خیلی با من برخورد گرمی داستند و قرار شد به زودی دیدار خصوصی با ایشان داشته باشم که قسمت بود آیت الله رئیسی به آرزوی خود که همان شهادت بود برسد. این ضایعه رو خدمت جامعه بزرگ ورزش استان همدان و کشور تسلیت عرض می کنم.

مجللی: شهید رئیسی حامی ورزشکاران بود و شخصا مشکلات را پیگیری می‌کرد

عادل مجللی قهرمان بازی‌های آسیایی در رشته کانو در واکنش به شهادت رئیس جمهور در واکنش به شهادت رئیس جمهور و همرانش در سانحه سقوط بالگرد اظهار کرد: شهادت شهید جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی را به ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. همچنین شهادت وزیر محترم امور خارجه و دیگر همراهان را تسلیت می‌گویم.
وی ادامه داد: باور این اتفاق واقعا سخت است. چون هفته قبل خدمت ایشان بودم و در مراسم تجلیل به ایشان یادآوری کردم که لطفاً جزیره آشوراده و میانکاله را فراموش نکنید چون از موقعی که رفتید، تقریبا کارها متوقف شد.
مجللی افزود: ایشان گفتند حتماً مطمئن باشید که این کار را پیگیری خواهم کرد. پس از برنامه یک هفته بعد من مازندران بودم و در سخنرانی ایشان شنیدم که به جد پیگیر بودند و گفتند میانکاله و جزیره آشوراده برای ما نعمت است و نباید فراموشش کنیم.
ملی‌پوش قایقرانی اضافه کرد: برای من ورزشکار بسیار باارزش است که این مسئله در ذهنشان مانده بود و شخصا پیگیری کردند.
مجللی در پایان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی انسان شریفی بودند. ان‌شاءالله خداوند به همه ما، خانواده‌شان و ملت شریف ایران صبر بدهد.

پیام تسلیت رییس فدراسیون فوتبال عربستان

یاسر المسحل، رییس فدراسیون فوتبال عربستان با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، شهادت رییس جمهور ایران و هیات همراه ایشان را تسلیت گفت.
در این نامه آمده است:
ییس عزیز
ما از خبر دردناک شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور محترم خارجه و هیات همراه شان بسیار شوکه شدیم. عمیقا از این اتفاق ناگوار بسیار اندوهناک هستیم. از طرف تمام خانواده فوتبال عربستان صمیمانه ترین تسلیت ها را به مردم ایران اعلام می کنیم.
روحشان قرین آرامش باد.

تسلیت فدراسیون کشتی روسیه؛ در سوگ این ضایعه جبران ناپذیر در کنار مردم ایران هستیم

فدراسیون کشتی روسیه در پیامی به فدراسیون کشتی شهادت دکتر رئیسی رئیس جمهور و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت. 

در نامه ارسالی میخائیل مامیاشویلی به علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی آمده است:

فدراسیون کشتی روسیه، ورزشکاران و مربیان تیم های ملی روسیه در رشته های کشتی آزاد، فرنگی و زنان، درگذشت غم انگیز جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و اعضای هیئت همراه ایشان را صمیمانه تسلیت می گویند. 

ما در سوگ این ضایعه جبران ناپذیر، در کنار مردم ایران هستیم.

پیش از این نیز فدراسیون کشتی کشورهای عراق، سوریه، فلسطین و تونس شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران و همراهان وی را به مردم و فدراسیون کشتی ایران تسلیت گفته بودند.

تسلیت دبیرکل فدراسیون فوتبال سوریه در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

مهند الفاکر، دبیرکل فدراسیون فوتبال سوریه با ارسال نامه ای به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال درگذشت رییس جمهور ایران و هیات همراه ایشان را تسلیت گفت. در این نامه آمده است:

به نمایندگی از فدراسیون فوتبال سوریه و همه اعضای آن، مراتب تسلیت خود را به مردم جمهوری اسلامی ایران اعلام می داریم. ما در این دوران سخت با شما همدردی می کنیم و در غم و اندوه شما شریک هستیم. از خداوند متعال برای شهدا غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.

تسلیت روسای جهانی و آسیایی ژیمناستیک و مسئولان 7 فدراسیون‌ آسیایی

موریناری واتانابه، رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک، عبدالرحمان الشطری، رئیس اتحادیه ژیمناستیک آسیا، تیمور عبدالله یف رئیس ژیمناستیک آسیای مرکزی و جنوبی و همچنین فدراسیون‌های ژیمناستیک هند، چین، بنگلادش، سریلانکا، نپال، افغانستان و پاکستان در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به زهرا اینچه درگاهی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی را به وی، دولت و مردم ایران تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام به وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ایران

رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام شهادت آیت الله رئیسی و تیم همراه ایشان را تسلیت گفت. در متن نامه رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام به کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک آمده است:
جناب آقای هاشمی وزیر محترم ورزش ایران
جناب آقای خسروی وفا رئیس محترم کمیته ملی المپیک ایران
مردم عزیز و محترم جمهوری اسلامی ایران
ما از خبر دردناک حادثه سقوط هلیکوپتر در کوه های نزدیک مرز آذربایجان و درگذشت رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و تیم همراه ایشان شوکه شده ایم. من شخصا و به نمایندگی از IFBB به خانواده ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همچنین تمام مردم جمهوری اسلامی ایران برای از دست دادن این عزیزان صمیمانه تسلیت می گویم.
 ما را در این غم و فقدان خود شریک بدانید.
با احترام
رافائل سانتونخا – رئیس IFBB

تسلیت رئیس فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر در پی شهادت رئیس جمهور

مبارک الخیارین رئیس فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر در پی شهادت رئیس جمهور ایران پیام تسلیتی ارسال کرد. در پیام مبارک الخیارین رئیس کنفدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر خطاب به مقامات ورزش کشور آمده است: «وزارت ورزش و جوانان ، کمیته المپیک ایران و فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران با اندوه بسیار مراتب عرض تسلیت خود را به شما و مردم ایران که در غم از دست دادن رئیس جمهور خود سید ابراهیم رئیسی و وزیر خارجه حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان هستید ابراز می داریم. این مسئله تنها فقدان برای جامعه ایران نیست بلکه برای جامعه جهانی ناراحت کننده است. فدراسیون بین المللی بیلیارد و اسنوکر (IBSF) به نمایندگی از جامعه جهانی این ورزش درگذشت رییس محترم جمهوری اسلامی ایران را تسلیت عرض می نماید. در این زمان غم و اندوه فراوان، ما از صمیم قلب با شما، و علی الخصوص خانواده محترم رئیس جمهور و همراهانشان ابراز همدردی می کنیم. امیداوریم با خاطرات ارزشمندی که آنها بر جای مانده موجبات تسلی خاطر جامعه ایران فراهم بیاید. لطفا صمیمانه ترین تسلیت های ما را یک بار دیگر بپذیرید و بدانید که IBSF در این مصیبت با همبستگی در کنار مردم ایران می ماند و یاد و خاطر این عزیزان را گرامی می دارد. با عمیق ترین همدردی.»

پیام تسلیت رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری قطر در پی شهادت رییس جمهور ایران

در پی شهادت رییس جمهور فقید کشورمان، الکواری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری قطر در پیامی شهادت رییس جمهور و همکارانش را به رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری و مردم ایران تسلیت گفت. در پیام ارسالی رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری قطر آمده است:
صمیمانه تسلیت و ابراز همدردی خود را تقدیم فدراسیون دوچرخه‌سواری و جامعه دوچرخه‌سواری ایران می نماییم. با تمام وجود در این لحظات بسیار سخت و دشوار همراه شما هستیم و بدانید در این اتفاق تلخ یاری رسان و پشتیبان شما هستیم.
محمد الکواری - رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری قطر

تسلیت دبیرکل فدراسیون جهانی غواصی CMAS در پی شهادت رئیس جمهور

کوین اوشانسی دبیرکل فدراسیون جهانی CMAS، ضمن بیان تاسف از خبر از دست دادن غم انگیز رئیس جمهور و هیئت همراه، این اتفاق تلخ را به مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی تسلیت گفت.
اوشانسی همچنین در بخشی از پیام خود ضمن ابراز همدردی با مردم ایران عنوان کرد: خبر از دست دادن رئیس جمهور بسیار غم انگیز بود و از این رو با شما و همه مردم ایران و مسئولین ورزش کشور ایران ابراز همدردی می کنم.
دبیرکل فدراسیون جهانی غواصی CMAS در ادامه افزود: لطفا تسلیت و ابراز تاسف ما از وقوع چنین اتفاق تلخی را صمیمانه بپذیرید و به همه مردم ایران انتقال دهید. ما یاد و خاطر این عزیزان را گرامی می داریم.

تسلیت رئیس، کنفدراسیون شمشیربازی آسیا برای شهادت رئیس جمهور ایران

«شیخ سالم بن سلطان القسیمی» رییس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا در پیامی، شهادت رییس جمهور ایران و هیات همراه شان در سانحه سقوط بالگرد را به علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون ایران تسلیت گفتند. 

متن این پیام به این شرح است: 

جناب آقای پورسلمان

«از طرف کنفدراسیون شمشیربازی آسیا و همه خانواده شمشیربازی آسیا، صمیمانه تسلیت ما را برای فاجعه ۲۹ اردیبهشت بپذیرید. خبر درگذشت آقایان ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به همراه سایرین در سانحه سقوط هلیکوپتر در روز یکشنبه ما را غمگین کرده است. از طرف تمامی جامعه شمشیربازی، عمیق ترین تسلیت و همدردی خود را با جنابعالی فدراسیون تان و همه مردم ایران ابراز می داریم.»

پیام تسلیت شیخ طلال محمد الصباح برای شهادت رئیس جمهور و همراهانشان

شیخ طلال محمد الصباح رئیس فدراسیون آسیایی بولینگ (ABF) در پیامی خطاب به وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک شهادت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه و همراهانشان را تسلیت گفت.

در پیام رئیس فدراسیون آسیایی بولینگ خطاب به مقامات ورزش کشور آمده است:

وزارت ورزش و جوانان، کمیته المپیک ایران

و فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران

آقایان عزیز روز غم انگیزی برای آسیاست که از این حادثه وحشتناک و غم انگیز درگذشت آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران مطلع می شویم. به نمایندگی از اعضای کمیته اجرایی و تمامی فدراسیون های عضو بولینگ آسیایی به خصوص اینجانب و فدراسیون، صمیمانه تسلیت خود را خدمت حضرتعالی و مردم ایران و اعضای خانواده رئیس جمهور اعلام می کنیم. افکار ما در این لحظه غم و اندوه بزرگ و همچنین دعای ما همراه شما خواهد بود.

با عمیق ترین همدردی ها و با احترام

ریس فدراسیون بولینگ آسیا - شیخ طلال محمد الصباح

پیام تسلیت رییس فدراسیون شمشیربازی روسیه به ایران

«ایلگار محمدوف» رییس فدراسیون شمشیربازی روسیه در پیامی، شهادت سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور ایران و هیات همراه شان را به وی تسلیت گفت. 

متن این پیام به این شرح است: 

رئیس فدراسیون شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران

آقای علیرضا پورسلمان

فدراسیون شمشیربازی روسیه از دریافت خبر این حادثه غم انگیز عمیقاً متأسف است، درگذشت آقای ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور ایران، وزیر امور خارجه ایران ح.امیرعبداللهیان و همراهانشان در اثر سقوط بالگرد. ما همیشه از این شخصیت های برجسته سیاسی به عنوان میهن پرستان واقعی یاد خواهیم کرد. آنها نقش مهمی در تقویت دوجانبه سودمند روسیه و ایران و همکاری و مشارکت قابل اعتماد داشتند. ما به خانواده و دوستان قربانیان نیز صمیمانه تسلیت می‌گوییم، به همه مردم ایران. در این ساعت غم، فکر و دل ما با شماست.

پیام تسلیت و ابراز همدردی روسای فدراسیون اسکی روسیه، پرتغال، امارات و ترکیه در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

مسئولان فدراسیون های اسکی روسیه، پرتغال، ترکیه و مسئول آیس هاکی امارات در پیام های جداگانه شهادت رئیس جمهور و همراهانشان در سانحه بالگرد را به مسئولان فدراسیون اسکی ایران و مردم کشورمان تسلیت گفتند.

النا ویالبه رئیس فدراسیون اسکی روسیه و دارنده 7 مدال المپیک با ارسال نامه ای ضایعه فقدان و شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه را به مسؤلان و مردم ایران تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«دوستان و همکاران گرامی

از خبر سقوط دلخراش هلیکوپتر که جان ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و مقامات ایرانی همراه را گرفت، بشدت شوکه و متاثر شدیم.

من از طرف انجمن اسکی روسیه و کل جامعه اسکی و اسنوبرد روسیه صمیمانه‌ترین تسلیت‌های خود را ابراز می‌کنم و افکار و دعاهای خود را در این دوران سخت به شما و ملت ایران می‌فرستم.

ما اطمینان داریم که روحیه قوی مردم ایران آنها را در این دوران غم انگیز هدایت خواهد کرد.»

همچنین مسئولان فدراسیون های اسکی ترکیه و پرتغال و محمد خادم مسئول آیس هاکی امارات نیز در پیام هایی جداگانه شهادت خادم الرضا آیت الله رئیسی و همراهانشان را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت کنفدراسیون قایقرانی آسیا در پی شهادت رئیس جمهور ایران

کنفدراسیون قایقرانی آسیا با ارسال یک پیام خطاب به علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران و نائب‌ريیس کنفدراسیون کانوئینگ آسیا، شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را صمیمانه تسلیت گفت.
کنفدراسیون قایقرانی آسیا در این پیام ضمن تسلیت خطاب به مردم و خانواده قایقرانی بیان داشته که خبر درگذشت ایشان ما را اندوهگین کرد و در کنار دل‌های مردم ایران است و برای ملت ایران آرزوی صبر می‌کند.

ابراز همدردی فدراسیون‌های راگبی آسیا در پی شهادت رئیس جمهور و یارانشان

پس از پیام تسلیت رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا در پی شهادت حضرت آیت الله سیابراهیم رئیسی و یارانشان، فدراسیونهای راگبی کشورهای لبنان، پاکستان، سوریه، قطر، سنگاپور، عربستان، فیلیپین، مالزی، ازبکستان، فلسطین، عمان، عراق، نپال، مغولستان، بنگلادش، اندونزی، سنگاپور، تایوان و چین به صورت جداگانه پیام های تسلیت و ابراز همدردی را به فدراسیون راگبی ایران ارسال کردند. در این پیام ها  درگذشت رئیس جمهور  کشورمان ایت الله رئیسی را به  مردم شریف ایران، جامعه ورزش و فدراسیون راگبی تسلیت گفتند.

پیام تسلیت فدراسیون بین المللی موی تای به ملت ایران

فدراسیون بین‌المللی موی تای(IFMA)، شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهانش را به جمهوری اسلامی ایران و عموم مردم این کشور تسلیت گفت.
در ایمیل ارسالی از سوی استفان فوکس دبیرکل IFMA خطاب به جواد نصیری رییس انجمن موی تای کشورمان آمده است: به نمایندگی از فدراسیون بین المللی انجمن های موی تای (ایفما) عمیق ترین مراتب تسلیت خود را به شما، اعضای انجمن موی تای و مردم ایران به مناسبت شهادت رییس جمهور عالیقدر جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم رییسی اعلام می‌دارم. مدیریت و فداکاری رییس جمهور رییسی برای مردم، اثری ماندگار در ایران و مرزهای بین المللی بجای گذاشت. تلاش های وی برای توسعه صلح، همبستگی و توسعه همواره به یاد خواهد ماند و سالها مورد احترام و افتخار خواهد بود. فقدان این رییس جمهور عمیقا در تمامی بخش ها از جمله در جامعه ورزش احساس خواهد شد، جایی که حمایت های وی به طرز چشمگیری باعث ارتقای ورزشکاران و روح ورزش شد. در این ایام سوگواری، تمامی فکر و دعاهای ما با شما و مردم ایران است. ما و شما در این غم عمیق، در همبستگی کامل هستیم. برای شما آرزوی تسلی در فقدان رییس جمهور رییسی و ماندگاری دیدگاه وی برای الهام بخشی نسل‌های آینده دارم. «ایفما» با تمامی وجود در این شرایط دشوار در کنار شماست.

پیام تسلیت رییس فدراسیون جهانی اسکی روی آب برای شهادت آیت الله رییسی

خوزه آنتونیو پرز پریگو رییس مکزیکی فدراسیون جهانی اسکی روی آب در نامه ای به رییس انجمن اسکی روی آب ایران شهادت رییس جمهور ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت بشرح زیر است:
علیرضا مهرصادقی عزیز؛
با دلی سنگین، فقدان غم انگیز رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه وی را تسلیت عرض می کنیم. خبر درگذشت ایشان ما را بسیار اندوهگین کرده است و فکر و دعای ما در این دوران سخت با مردم ایران است. لطفاً بدانید که ما در غم شما شریک هستیم و با عبور از این ایام سوگواری، حمایت و همبستگی خود را اعلام می کنیم. میراث ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به یادگار خواهد ماند و کمک های آنها به ملت فراموش نخواهد شد. باشد که در خاطرات آرامش پیدا کنید و قدرت پایداری در این لحظه چالش برانگیز را پیدا کنید. دلهای ما با شماست.
با همدردی صمیمانه – خوزه آنتونیو پرز پریگو رئیس فدراسیون جهانی اسکی روی آب

پیام تسلیت رئیس فدراسیون آسیایی وودبال در پی شهادت رئیس جمهور ایران

رئیس فدراسیون وودبال آسیا در پیامی شهادت رئیس جمهور ایران را به مهدی سعیدی نائب رئیس فدراسیون آسیایی وودبال تسلیت گفت. در متن این پیام آماده است:
جناب آقای سعیدی
نائب رئیس فدراسیون آسیایی وودبال
با سلام
حادثه ناگوار درگذشت رئیس جمهور ایران مایه تاسف و اندوه است. تسلیت مرا پذیرا باشید.
توماس کوک – رئیس فدراسیون وودبال آسیا

شال مشکی بر گردن افتخارآفرینان ژیمناستیک

ملی‌پوشان جوان و بزرگسال ژیمناستیک ایران که جهت شرکت در رقابت‌های ژیمناستیک هنری قهرمانی آسیا به ازبکستان رفته بودند، بامداد امروز با استقبال علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و تعداد کثیری از مربیان و اهالی ژیمناستیک کشور به وطن بازگشتند. نمایندگان ژیمناستیک کشورمان در مراسم استقبال از آنها به جهت شهادت آیت‌الله رئیسی شال‌های مشکی بر گردن خود انداخته بودند و با یک بنر مشکی یاد و خاطره شهیدان خدمت را گرامی داشتند.
ژیمناستیک ایران در رقابت های قهرمانی آسیا با 7 فینالیست عملکرد بسیار خوبی داشت و صاحب 3 مدال باررزش طلا و برنز شد.

دلنوشته مهدی ترابی بازیکن ملی پوش پرسپولیس به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی

پیام تسلیت پیمان بابایی بازیکن تیم استقلال درپی شهادت رییس‌جمهور مردمی و همراهان ایشان

تسلیت ابوالفضل جلالی بازیکن تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در پی شهادت رییس‌جمهور و همراهان

واکنش امیر مهدی زاده دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کاراته به شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

پیام تسلیت ابراهیم شکوری پیشکسوت فوتبال در پی شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

پیام تسلیت سپیده بابایی عضو‌ تیم ملی آلیش در پی شهادت رئیس جمهور

پیام تسلیت فاطمه هداوند ملی پوش دوچرخه سواری در پی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور

تسلیت کاظم برجلو پیشکسوت فوتبال در پی شهادت رئیس جمهور

واکنش حمید سوریان قهرمان المپیک به شهادت رییس‌جمهور و همراهان ایشان

تسلیت شهلا قهرمانی، قهرمان پاورلیفتیگ در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

 

آیت‌الله رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد. آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و آقای مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی نیز جزو شهدای این سانحه بودند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه