اخبار داغ

نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح کرد:

تشییع میلیونی شهدای خدمت، رفراندومی عظیم از همبستگی ملی

تشییع میلیونی شهدای خدمت، رفراندومی عظیم از همبستگی ملی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: می‌توان گفت شرکت میلیونی مردم تمام نقاط کشور در مراسم تشییع شهدای خدمت رفراندومی عظیم از همبستگی ملی در چشم ملت‌های جهان و به‌نوعی حمایت از خدمت صادقانه و حمایت از آرمان‌های انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ گفت: امروز دیپلماسی قوی، روابط خوب با همسایگان و کشورهای دوست ایران در همه عرصه‌ها برقرار است. آقای رئیسی، شهید خدمت همیشه تمایل به تبادلات و معاملات سیاسی، اقتصادی با کشورهای همسایه داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ارتباطات خوب و مؤثر بود که اکنون یک‌چهارم جمعیت جهان در شهادت ریاست‌جمهور ایران اعلام عزای عمومی کردند و بسیاری نیز پرچم‌هایشان را نیمه برافراشته کردند تا در غم ایرانیان شریک باشند. این یعنی همه ملت‌های جهان توجه ویژه به این رخداد ایران اسلامی دارند.

وی افزود: ابراز همدردی سران کشورها نتیجهٔ خدمات ارزنده ریاست‌جمهور و وزیر خارجه ایران است که استقلال اقتصادی همراه با توانمندی‌های فنی در هوافضا، پزشکی، تکنولوژی‌های زیستی و… با تلاش شبانه‌روزی شهیدان رئیسی و امیر عبدالهیان در سیاست خارجی‌شکل گرفت.

مقتدایی با بیان بخشی از خدمات شهید امیر عبداللهیان اظهار کرد: خدمات و اقدامات ارزنده وزیر امور خارجه بسیار اساسی و ملموس است، امیر عبداللهیان کارهای بر زمین‌مانده‌ای همچون پیمان شانگهای و بریکس را پیگیری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که سرلوحه فعالیت‌های شهید ابراهیم رئیسی بود فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی برای خاتمه‌دادن به موضوعات تحریمی بود که آن را هم از طریق وزارت اقتصاد و وزارت خارجه دنبال کرد.

وی یادآور شد: در دوران شهید رئیسی بعد از حدود ۱۵ سال الحاق و پیوستن ایران به سازمان شانگهای رخ داد. سازمانی که حدود ۳۰ درصد اقتصاد جهان را مدیریت می‌کند این عضویت دستاورد مهمی بود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی تلاش کرد از این طریق تحریم‌ها را به طور زیر بنایی دچار تزلزل جدی بکند و کشورهایی نظیر روسیه، هند، چین و قدرت‌های نوظهور دیگر این مجموعه در کنار سایر کشورهای همسایه می‌توانستند این موضوع را رقم بزند. کمااینکه آثار غیراقتصادی شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان در روزهای گذشته بروز گسترده و باشکوهی پیدا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: می‌توان گفت شرکت میلیونی مردم در تمام نقاط کشور و در تشیع شهدای خدمت رفراندومی عظیم از همبستگی ملی در چشم ملت‌های جهان و به‌نوعی حمایت از خدمت صادقانه و حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی است که مقامات خارجی هم به این مسئله اذعان داشتند.

وی اظهار کرد: ادای احترام سران کشورهای عضو شورای امنیت و سازمان ملل به شهید ابراهیم رئیسی نشان می‌دهد که دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی همسایگان که جزو رویکردهای شهید رئیسی و ریاست‌های کل نظام یعنی رهبری بود پاسخ قابل‌توجهی گرفته است. اکنون کل کشور باید کمک کنند تا مسیر طی شده توسط این شهید را ادامه دهند.

مقتدایی حضور گسترده، کم‌نظیر، بی‌بدیل و بسیار قابل‌توجه مردم ایران در تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهیدان خدمت را فراتر از حد توصیف دانست و افزود: این حضور میلیونی به دیگر کشورها فهماند که زمینه برای همگرایی و همراهی ملی و انسجام درونی بیش از گذشته فراهم است که البته این یک دستاورد بزرگ برای ایران اسلامی و تضمین‌کننده آینده درخشان کشور است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در این حضور باشکوه مردم ایران با اختیار کامل بار دیگر طی یک حرکت حماسی از آرمان‌های انقلاب و خادمان نظام اسلامی حمایت می‌کنند. اکنون جایگاه ایران ارتقای یافته و جمهوری اسلامی الهام‌بخش ملت‌های جهان شده است. اکنون ایران اسلامی ساختاری پیدا کرده که با رفتن یک فرد حتی در مقام بالاترین مدیر اجرایی کشور، امنیت این جامعه و ملت دچار نوسان و یا تغییر نمی‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: اکنون پس از حضور میلیونی مردم در انتخابات گذشته مردم ایران اسلامی برای بدرقه شهیدان راه خدمت به میدان آمدند. این حضور نشان از پایبندی و تعهد مردم ایران نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت. مردم ما همیشه و تحت هر شرایطی ادامه‌دهنده راه شهدا و آرمان‌های امام (ره) خواهند بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه