اخبار داغ

شبیخون فرهنگی دشمن بر پیکره عفت‌ اسلامی

شبیخون فرهنگی دشمن بر پیکره عفت‌ اسلامی
اگر از لحاظ فرهنگی و شناختی نتوانیم در افکار و آراء مردم تأثیر لازم را بگذاریم، در مقابل هجمه سنگین شبیخون فرهنگی دشمن شکست خواهیم خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از عصر همدان، خانواده واحد کوچکی از اجتماع است و هر عملی که افراد جامعه انجام می‌دهند، اثر مستقیمی در اجتماع دارد.

حجاب بعنوان یک مقوله فرهنگی و ارزشی علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است و جامعه‌ای که در آن بانوان باحفظ حدود وحقوق دیگران موجب تخریب روح و جسم همنوعان خود نشوند، محیط آرام وامنی را برای جوانان فراهم می‌سازند و رفته رفته به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.
حجاب و پوشش بانوان، در گذر تاریخ نمادی از جایگاه زن در هر فرهنگ و تمدن است،اگر بخواهیم به این مقوله فرهنگی از دیدگاه روانشناسی نگاه کنیم، درمی‌یابیم بانوانی که از سلامت روحی و روانی برخوردار بوده و در خود کمبود روحی احساس نمی‌کنند، تمایلی به جلب توجه دیگران ندارند، ولی زنانی که دارای عقده حقارت هستند با نمایش زینت‌ها و زیبایی‌های ظاهری خود و همچنین استفاده کردن از لباس‌های نامتعارف و جذاب در بیرون از منزل و در مواجهه با نامحرم می‌کوشند تا احساس حقارت و کمبود خود را به نحوی مرتفع نمایند.

حسن رضانیا، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، با اشاره بر نقش آموزش و پرورش در احیای ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بی‌تردید مربیان و معلمان پرورشی، با قرار دادن خودشان بعنوان الگوی عملی، می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: با رعایت مربیان و معلمان ما، نسل جوان، با ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی و حتی ملی، آشنا خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف بعنوان یک اصل کهن است که حتی قبل از آمدن اسلام به ایران، در میان مردمان وجود داشته است.

رضانیا عفاف و حجاب را جزء شاخص‌های زنان متدین خواند و گفت: زنان مومنه، بعنوان کسانی که حریم‌ها و حرمت‌های ملی را حفظ می‌کردند، بودند و این یک دستاورد بزرگی برای ما بوده است.

وی با بیان اینکه حفظ حجاب در جامعه بعنوان اصل شرعی، قانونی و ملی است، ابراز داشت: مربیان پرورشی و کسانی که در این حوزه در آموزش‌و پرورش فعالیت می‌کنند بی‌تردید می‌توانند هم بصورت عملی، هم بصورت گفتاری، به تبیین این ارزش فرهنگی بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: گفتگو در مورد اینکه عفاف و حجاب بعنوان یک مصونیت بوده و این امر از کسانی‌که می‌خواهند به حریم زنان ما تعرض کنند، جلوگیری می‌کند.

رضانیا با تاکید بر اینکه معاونان و معلمان پرورشی، نباید در برابر بی‌حجابی‌ها سکوت کنند، بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان به نقش بی‌بدیل معاونت پرورشی پرداختند و تاکید بر حفظ و تقویت ارزش‌ها و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان داشتند.

مجتبی قمری، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، اظهار کرد: در این سال‌ها برای بحث حجاب و عفاف، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی زیادی را در مدارس انجام داده‌ایم.

وی افزود: بخشی از این فعالیت‌ها توسط خود دانش‌آموزان، در مدارس انجام می‌شود.اما به هر حال ما پیرو قوانین هستیم و آن چیزی که مورد توجه است بحث قوانینی است که لازم هست انجام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: مدرسه به عنوان یک مرکز آموزشی و تربیتی که آینده‌سازان انقلاب اسلامی در آن حضور دارند بایستی عاری از هرگونه تخلف، هنجارشکنی و قانون‌شکنی باشد.

قمری با اشاره به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی که در سال ۱۳۷۵، تصویب شد، عنوان کرد: این قانون به مدارس ابلاغ شده که همه خانواده‌ها و دانش‌آموزانی که در محیط مدرسه، ثبت‌نام کرده و حضور پیدا می‌کنند قوانین مدرسه را بپذیرند.

وی ادامه داد: هر جامعه و هر کشوری به هر حال نیازمند قوانینی است، جمهوری اسلامی هم قوانینی دارد و ملت ایران ثابت کرده‌اند که همیشه پای این قوانین بوده و اصول ارزش‌های اسلام و انقلاب را همیشه حفظ کرده و خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در فرایند برنامه‌ریزی حوزه عفاف و حجاب یک سری مشکلات وجود دارد. باید این را بدانیم که در امور فرهنگی و اعتقادی، هرگز نمی‌توان شخصی را بدون شناخت کافی وادار به پذیرش امری کنیم.

در زمینه رعایت حجاب و عفاف نیز باید از همان ابتدای انقلاب تا کنون، به طور شایسته و مستمر به طرح فلسفه حجاب و عفاف و آثار فوق‌العاده آن در فرد، خانواده و اجتماع پرداخته می‌شد.

بدیهی است باید برای احیاء، تقویت و حفظ حجاب و عفت در جامعه، تمام اصناف و ارگان‌ها دست به دست هم دهند و تلاش کنند.
اگر از لحاظ فرهنگی و شناختی نتوانیم در افکار و آراء مردم تأثیر لازم را بگذاریم، در مقابل هجمه سنگین شبیخون فرهنگی دشمن شکست خواهیم خورد.

بنابراین تمام ارگان‌ها و نهادها موظفند از روش‌های بروز، علمی و شیوه‌های کارآمدتری برای مقابله با بی‌عفتی در جامعه به‌پا خیزند و از دادن آمارهای نمایشی و صرفاً پر کردن رزمه بپرهیزند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه