اخبار داغ

صحبتهای سرمربی تیم ملی والیبال زنان پس از شکست مقابل فلیپین؛

بلوری زاده: با سطح اول آسیا فاصله داریم/ باید به فکر چاره ای برای والیبال زنان باشیم

بلوری زاده: با سطح اول آسیا فاصله داریم/ باید به فکر چاره ای برای والیبال زنان باشیم
سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران گفت: پیش بینی این نتیجه را برابر فیلیپین داشتیم چون با سطح اول آسیا فاصله داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، سومین دوره مسابقات والیبال چلنج‌کاپ زنان از چهارشنبه دوم خرداد در فیلیپین آغاز شده و تیم ملی والیبال زنان ایران عصر امروز (شنبه پنجم خرداد) در سومین دیدار خود در این تورنمنت برابر فیلیپین قرار گرفت و 3 بر صفر مغلوب شد.

پدیده بلوری زاده سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران درباره این مسابقه گفت: پیش بینی این نتیجه را برابر تیم ملی فیلیپین داشتیم. پنج سال است که آقای خورخه در والیبال فیلیپین حضور دارد و سبک بازی تیم والیبال فیلیپین با آن چیزی که از آن‌ها می شناختیم، متفاوت شده و بسیار به سطح اول آسیا نزدیک شده است.

بلوری زاده تصریح کرد: می دانستیم که این دیدار بسیار سخت است اما شکست با چنین فاصله زیاد در هر ست را انتظار نداشتیم. البته تماشاگران فیلیپینی هم به کسب این نتیجه کمک کردند و جو سنگین سالن بر بازیکنان‌مان ایران اثر گذاشت.

بلوری زاده با اعلام نارضایتی از عملکرد بازیکنانش گفت: از بازیکنانم انتظار داشتم که بعد از نمایش خوب مقابل چین تایپه پر جرئت‌تر ظاهر شوند. البته واقعیت این است که سطح والیبال زنان ایران در حال حاضر با سطح آسیا فاصله زیادی دارد و سبک آموزش والیبال و برگزاری مسابقات در ایران نامطلوب است. مثلا ارتفاع اسپک‌هایی که ازسوی تیم‌های آسیایی زده می‌شود را بازیکنان ایرانی هرگز در لیگ و باشگاه‌های ایران تجربه نمی کنند. ارتفاع و سرعت اسپک‌های تیم فیلیپین بسیار بالا بود.

وی تاکید کرد: بازیکنان تعویضی‌مان و به‌خصوص بازیکنان زیر 20 سال با دل و جرات تر وارد زمین شدند درحالی‌که من انتظار داشتم آن‌ها بیشتر تحت تاثیر سالن قرار گیرند.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران ادامه داد: امیدوارم فدراسیون از زیر ساخت به فکر چاره ای جدید در والیبال ایران و بخصوص والیبال زنان بیافتد. کسی از ما در این تورنمنت انتظار نتیجه ای نداشت که در فاصله ای کوتاه سطح والیبال بانوان را عوض کنیم. تیمی جوان به این تورنمنت آورده شد تا تجربه کسب کنند و اگر قرار است مجددا مقابل تیم های آسیایی قرار گیرند، این رقابت‌ها برای‌شان مفید است.

بلوری زاده در پایان گفت: اگر می خواهیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید تدبیر جدیدی بیاندیشیم چون بازیکنان ایرانی از نظر فیزیکی تفاوت چندانی با رقبا ندارند، اما از نظر توانایی جسمانی و توانایی فنی، با سطح اول آسیا فاصله زیادی داریم.

حضور در مسابقات والیبال گروه زنان لیگ ملت‌ها از جمله اهداف والیبال زنان ایران است که فدراسیون برنامه‌ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را بر اساس این استراتژی تدوین می‌کند.

از سوی دیگر جوانگرایی در تیم ملی زنان نیز از دیگر اهداف فدراسیون برای رشد و توسعه والیبال زنان همگام با مردان است. بر این اساس، حضور شایسته در سومین دوره چلنج‌کاپ زنان آسیا 2024 از برنامه‌های کوتاه مدت والیبال زنان بود تا ملی‌پوشان تجربه لازم برای میادین مهمتر و در نهایت راه‌یابی به لیگ ملت‌ها کسب کنند.

همچنین هدف میان مدت تیم ملی والیبال جوانان دختر حضور شایسته در بازی‌های آسیایی داخل سالن (11 بازیکن زیر 23 سال و سه نفر بزرگسال) که آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به همین منظور تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران با ترکیبی از بازیکنان زیر 21 سال و باتجربه‌ها در چلنج‌کاپ آسیا شرکت کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه