اخبار داغ

در گفتگو با «تیتر یک» مطرح شد:

بار ۴۰ هزار تبعه غیرمجاز روی دوش البرز

بار ۴۰ هزار تبعه غیرمجاز روی دوش البرز
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز گفت: با کاهش ۸۰ هزار نفری اتباع در استان، آمار اتباع غیرمجاز البرز به ۴۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیروس دهقان‌شیری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: برخی از مشاغل به صورت غیرقانونی اتباع را به‌کارگیری کرده و موجب بروز معضلات اجتماعی شده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز با اشاره به سوءاستفاده برخی از املاک، افزود: مشاوران املاک بدون استعلام اقدام به رهن و اجاره خانه به اتباع غیرمجاز می‌کنند.

وی اظهار داشت: مشاوران املاک باید کارت شناسائی اتباع خارجی را از آن‌ها درخواست کرده و بر اساس کارت هوشمند و گذرنامه معتبر خانوار، اقدام به نامه‌نگاری با اصناف کنند.

دهقان‌شیری تصریح کرد: اداره امور اتباع و مهاجرین در مدت زمان ۲۴ ساعت به اصناف پاسخ خواهد داد و مدارک تبعه مورد نظر را ارزیابی خواهد کرد.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز تأکید کرد: کارفرمایان باید اتباعی را به‌کارگیری کنند که دارای گذرنامه خانواری و کارت هوشمند یا دفترچه اقامت باشند.

وی گفت: سال گذشته هر روز به کارگیری اتباع غیرمجاز برای کارفرما جریمه‌ای ۸۸۹ هزار تومانی داشت و امسال این رقم به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

دهقان‌شیری با اشاره به افزایش ۴۰۰ درصدی گشت مشترک در سال ۱۴۰۲، افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور و شورای امنیت با اصناف نامه‌نگاری لازم انجام شده است.

این مسئول اظهار داشت: مشاوران املاکی که جواز ندارند مطمئن باشند همانند گشت‌های سال ۱۴۰۲، پلمب و جریمه در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۶ گشت مشترک با چهار دستگاه انجام و با یک هزار و ۲۷۵ کارفرما و اصناف متخلف برخورد شد، برخی از املاک هم پلمب شدند.

دهقان‌شیری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با تأکید استاندار البرز، بانک اطلاعاتی اتباع کامل شد و با دو سال برنامه‌ریزی امروز شاهد کاهش ۸۰ هزار نفری آن‌ها در استان هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۸۷ هزار اتباع مجاز و ۴۰ هزار اتباع غیرمجاز در البرز حضور دارند، گفت: متأسفانه فردیس مکانی برای نگهداری و غربال کودکان کاراتباع ندارد و ناچاریم آن‌ها را به مرکز استان انتقال دهیم.

وی فردیس، ساوجبلاغ و چهارباغ را مشمول مشکل مذکور دانست و افزود: مرکز البرز در گذشته اردوگاه مراقبتی نداشت اما خوشبختانه زیرساخت لازم فراهم شد. 

مدیرکل امور اتباع البرز اظهار داشت: برای اتباع نیازمند بسته‌های معیشتی تأمین خواهد شد اما کودکان اتباعی که تکدی‌گری می‌کنند نیاز مالی ندارند، در ماه ۵۰ کودک جمع‌آوری می‌شود که اغلب خانواده‌های آن‌ها در استان ما زندگی نمی‌کنند.

دهقان‌شیری تصریح کرد: تعداد زیادی سرایداری‌های خانه‌های ویلایی به اتباع واگذار شده و این مسئله غیرقانونی است، آن‌ها هم به این حقوق قانع نبوده و زن و فرزند خود را برای تکدی‌گری روانه خیابان می‌کنند. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه