اخبار داغ

گزارش زنده دانا از افتتاحیه مجلس دوازدهم؛

زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم به صدا درآمد/ منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم به صدا درآمد/ منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند
مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم صبح امروز (دوشنبه ۷ خرداد۱۴۰۳) آغاز شد و زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری به همراه مهمانان خارجی و با نواختن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه ارکستر سمفونیک ارتش آغاز شد.

سپس مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس را معرفی کرد و از اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس خواست تا در جایگاه هیأت رئیسه مستقر شوند.

در ادامه علاءالدین بروجردی رئیس سنی مجلس دوازدهم، حسینعلی شهریاری نایب رئیس سنی مجلس دوازدهم، عباس قدرتی و عبدالحسین همتی سراپرده دبیران هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم در جایگاه مستقر و زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم به صدا درآمد.

اداره اولین جلسه مجلس یازدهم طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، بر عهده هیئت رئیسه سنی مجلس است.

علاءالدین بروجردی رئیس سنی مجلس دوازدهم تعداد حاضران اولین جلسه رسمی مجلس را ۲۹۰ نفر اعلام کرد.

عبدالحسین همتی دبیر هیات رئیسه دستور کار اولین جلسه مجلس دوازدهم را به این شرح قرائت کرد:

«تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید آیات ۳۵ تا ۴۲ سوره شورا، قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس، مراسم تحلیف نمایندگان، گزارش معاون اجرایی مجلس، نطق رئیس سنی مجلس، گزارش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس توسط وزیر کشور، سخنرانی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، اقتراع شعب و حضور نمایندگان مجلس در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا.»

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری متن پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت افتتاحیه مجلس دوازدهم صادر شده است را قرائت کرد.‌

منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

منتخبان مجلس دوازدهم در اولین جلسه رسمی این دوره مجلس سوگند یاد کردند.

متن این سوگندنامه به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
من در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین از ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم. از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، ‌استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

منتخبان مجلس یازدهم پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضاء کردند.

در ادامه علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد چهار ساله مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و اعلام کرد مجموعه اداری و اجرایی برای همکاری با وکلای ملت برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جهت‌گیری مردمی در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد.

همچنین علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس سنی مجلس با بیان اینکه منتخبان ملت بزرگ ایران نماد و تجلی وحدت ملی هستند، اظهار کرد: حرکت کشور به سمت رفاه، آسایش، امنیت و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری جز از طریق ایجاد همبستگی ملی میسر نمی‌شود و این اصل تعارضی با تضارب آرا و اختلاف نظرهای کارشناسی ندارد.

مهمانان مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم

گفتی است؛ در این مراسم محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به همراه تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم حضور دارند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، احمد رضا رادان فرمانده نیروی انتظامی، حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، امیردریار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیرخلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری، اعضای شورای نگهبان، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، روسای مجالس گذشته؛ علی اکبر ناطق نوری، غلامعلی حدادعادل، علی لاریجانی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به همراه تعداد دیگری از اعضای شورای شهر، منتظری رئیس دیوان عالی کشور، جمعی از مقامات لشکری و کشوری دستگاه‌های اجرایی، علیرضا زاکانی شهردار تهران سفرای کشورها مختلف در تهران، جمعی از خانواده شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم و دفاع مقدس از دیگر حاضران و مدعوین این مراسم هستند.

بر اساس آئین نامه داخی مجلس شورای اسلامی، یکی از مهمانان مراسم افتتاحیه مجالس رئیس جمهور است. از آنجا که رئیس جمهور کشورمان به مقام شهادت نائل شدند، در جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم جای خالی شهید آیت الله ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور شهید کشورمان و شهید حسین امیر عبدالهیان را با قاب عکس این شهدا و گل پر کردند.

همسر شهید حسین امیر عبداللهیان به عنوان خانواده شهدا در این مراسم حضور دارد.

بروجردی: تحقق اهداف و سیاست های کلان جز با همبستگی ملی میسر نمی شود

علاء‌الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: با نثار جان به محضر امام زمان و با درود به روان پاک شهدا به ویژه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و عرض احترام به خانواده شهدا و عرض ادب و اعلام اطاعت به محضر رهبری، مقدم مهمانان به ویژه رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرپرست ریاست جمهوری، رئیس قوه قضائیه، رئیس و اعضای شورای نگهبان، فرماندهان عالی رتبه نظامی و انتظامی، اعضای هیأت دولت، رؤسای مجلس در ادوار گذشته، یادگار امام (ره)، دبیر شورای عالی امنیت ملی و سفرا و رؤسای نمایندگان سیاسی کشورهای دنیا در ایران را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که ملت ایران در سوگ و غم از دست دادن رئیس جمهور پرتلاش و امین و وزیر خارجه، امام جمعه محبوب تبریز و استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهان هستند؛ هرگز متصور نبودیم که این اجلاس بدون حضور رئیس جمهور شهید برگزار شود.

منتخب مجلس دوازدهم تاکید کرد: آنچه موجب تسلی خاطر است، وجود مبارک رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است که در همان ساعت نخست ضایعه غمبار به مردم ایران اطمینان داد که خللی در امور کشور وارد نمی‌شود و مجلس دوازدهم در مسیر حرکت به سمت قله پیشرفت رفته آن هم در شرایطی که منطقه در مسیر تحولات حساس قرار دارد و ما وظیفه خطیر داریم.

بروجردی بیان کرد: منتخبان ملت بزرگ ایران نماد و تجلی وحدت ملی هستند و حرکت کشور به سمت رفاه، آسایش، امنیت و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان تعیین شده از سوی رهبری جز از طریق ایجاد همبستگی ملی میسر نمی‌شود و این اصل با تضارب آرا و اختلاف نظر کارشناسی تعارض ندارد.

بروجردی گفت: کشور عزیز ما ایران دارای ثروت‌های عظیم خدادادی است و در این میان بزرگترین داشته‌ها نیروهای کارآمد انسانی هستند که در طول تاریخ همواره مورد ستایش جهانیان بوده است تا جایی که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در تلاشگر بودن ایرانیان در دست یافتن به علم و دانش اشاره فرمودند که اگر دانش در کرات دیگر نیز باشد افرادی از ایران زمین بدان دست خواهند یافت. مجلس شورای اسلامی در مسیر تعالی، رشد و پیشرفت بیش از هر چیز به ارتقا سطح دانش و فناوری در کشور توجه داشته و خواهد داشت. ما باید شرایطی را برای متخصصین و دانشمندان برجسته ایجاد کنیم که ماندگاری آنها در داخل کشور هرچه بیشتر باشد.

منتخب مجلس دوازدهم تصریح کرد: در آستانه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قرار داریم که پایان آن سال آینده است. کشور ما اینک در عرصه اقتدار ملی فراتر از سند چشم‌انداز قرار دارد ولی در برخی از عرصه‌ها به ویژه عرصه اقتصادی دچار کاستی و نارسایی است، بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید تا با رفع موانع پیش روی اقتصاد ملی یاری‌گر قوه مجریه در حل این مشکلات از طریق بهره‌گیری توانمندی‌های ملی و ظرفیت‌های مردمی باشد به ویژه آن که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است که ما نمایندگان آنها در خانه ملت هستیم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم ادامه داد: مهمترین رسالت مجلس دوازدهم تلاش در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که مورد تأکید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است. اینک ما در مقطع بسیار حساس و تاریخی در بعد تمدن‌سازی هستیم، بدیهی است دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران این امر مهم را برنمی‌تابند و با تمام قوا به مقابله با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند اما ملت بزرگ ایران با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر فرزانه خویش همان‌گونه که آمریکا را در عرصه دانش هسته‌ای شکست دادند و ما امروز بر همه ابعاد این دانش پیچیده مسلط هستیم در دیگر عرصه‌ها با همت مسئولان جهادی همچنان استوار در این مسیر حرکت خواهند داد.

وی گفت: بر خود لازم می‌دانم که از همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و مسئولین امنیتی و انتظامی که جان بر کف در جهت امنیت پایدار کشور تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی بنمایم. وظیفه حتمی مجلس شورای اسلامی و دولت محترم این است که در این شرایط حساس با تخصیص بودجه لازم حمایت خود را از نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی و انتظامی به عمل آورد.

منتخب مجلس دوازدهم ادامه داد: عدالت یک اصل مهم اسلامی و خواست فطری همه انسان‌ها است. این اصل باید در همه کشور جاری و ساری باشد. مردم دشواری‌های اقتصادی را در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تحمل می‌کنند ولی به شرط اینکه عدالت در همه کشور حاکم باشد بنابراین وظیفه ما در مجلس شورای اسلامی وضع قوانین عدالت‌محور و تقسیم امکانات متناسب با شرایط و توجه ویژه به طبقات محروم و مستضعف جامعه و ایجاد اشتغال با هدف بالا بردن سطح معیشتی مردم در سراسر کشور است. وضع چنین قوانینی زمانی هدف را محقق می‌کند که دولت مجری خوبی برای اجرای این قوانین باشد.

بروجردی افزود: مبارزه با فساد به یک اصل جدی در جهت پیشبرد کشور و برقراری عدالت است ولی در این زمینه باید از شعارزدگی عبور کرد و مبارزه را به سمت مبارزه با ریشه‌های فساد سوق داد. برای همین است مبارزه فساد نیازمند یک روش علمی و همه‌جانبه است، برای جلوگیری از فساد افزون بر مجازات‌های متناسب باید از روش‌های پیشگیرانه استفاده کرد. هنر ارگان‌های نظارتی در این زمینه پیشگیری از وقوع فساد و نه اعلام آن پس از وقوع است که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: اساس سیاست خارجی کشور سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است. اولین اولویت در سیاست خارجی توجه به کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی است که شهدای بزرگوار آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در این عرصه خوش درخشیدند. تقویت روابط با کشورهای جهان بر مبنای احترام متقابل و حفظ مواضع ملت شریف ایران دستورالعمل حاکم بر سیاست خارجی است. در تأمین نیازهای کشور باید همسایگان در اولویت قرار داشته باشند. مبارزه با نظام سلطه که ایالت متحده آمریکا نماد آن در جهان کنونی است، اصل اساسی سیاست خارجی کشور است.

رئیس سنی مجلس دوازدهم گفت: جنبش‌های دانشجویی و خیزش‌های مردمی اخیر در آمریکا و اروپا و اقصی نقاط جهان در دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داد که ملت‌ها به چه میزان به یکدیگر نزدیک هستند اما با کمال تأسف شاهد هستیم دولت‌های غربی در سیاست‌های استکباری خود به حمایت از نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی ادامه می‌دهند، آنچه که امروز در غزه و کرانه باختری می‌گذرد نماد حقیقی سیاست‌های غرب است که با کمال تأسف برخلاف همه ادعاهای خود نشان دادند حقوق انسان برای آنها هیچ ارزشی ندارد و تنها به منافع نامشروع خود می‌اندیشند، ملت شجاع فلسطین در صف نخست دفاع از امت اسلامی قرار دارند و نبردی نابرابر را قهرمانانه ادامه می‌دهند. با عنایات الهی و بدون تردید پیروز این میدان مردم ستمدیده و سلحشور فلسطین خواهند بود.

وی عنوان کرد: عملیات عظیم و تاریخ‌ساز وعده صادق که با تدبیر، هوشمندی و نگاه الهی فرمانده معظم کل قوا و شجاعت رئیس شهید شورای امنیت ملی صورت گرفت در پی این عملیات جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه به میزان قابل توجهی ارتقا یافت و کشورهای منطقه متوجه شدند که تنها کشوری که توان مقابله عملی با سیاست‌های ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد جمهوری اسلامی ایران است. این عملیات پاسخی قاطع به تعرض رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق بود.

بروجردی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان جنگ‌طلبی نیست بلکه برقراری امنیت پایدار و همکاری با کشورهای منطقه است، اگرچه در برابر هرگونه تجاوز و زورگویی با قاطعیت اقدام خواهند نمود.

رئیس سنی مجلس دوازدهم تصریح کرد: در پایان توجه همکاران محترم و دولتمردان را به مسئولیت مشترک خود طی یک ماه آینده جلب می‌کنم، لازم است با بهره‌گیری از انسجام فعلی ارزشمندی که به برکت خون پاک شهدای خدمت ایجاد شده است، این همبستگی ملی را حفظ نمائیم. لذا شایسته است نامزدهای محترم ریاست جمهوری به این امر در رقابت‌های انتخاباتی اهتمام ویژه داشته باشند و در مناظره‌های تلویزیونی آن را تقویت نمایند. همچنین ملت بزرگ ما با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی در ۸ تیر ماه قدردان روح پاک شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید باشند و حماسه عظیم دیگری را در انظار جهانیان بیافرینند.

شریفی: آمادگی مجموعه اداری مجلس برای همکاری با وکلای ملت

علیرضا شریفی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سلام و تحیت به محضر نورانی ملت ایران و حاضرین ارجمند در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی. در آغاز نام و یاد شهیدان به خصوص سید شهیدان اهل خدمت خادم‌الرضا شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را گرامی‌ می‌دارم و به محضر پاک حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب درود فرستاده و از درگاه الهی برای دوام و سلامتی مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

وی ادامه داد: خدمت همه مهمانان، مقامات کشوری و لشگری و سفرای کشورهای دوست و منتخبان مردم ایران در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خیرمقدم می‌گویم.

معاون اجرایی مجلس در ادامه اظهار کرد: سر تعظیم در پیشگاه خداوند فرود می‌آوریم که توفیق پیدا کردیم در اینجا حضور پیدا کرده و در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب شاهد آغاز دوره دیگری از قوه مقننه با همراهی و همدلی همه عزیزان باشیم. حوزه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با بهره‌گیری از تجربه ۱۱ دوره پیشین نسبت به اتخاذ تمهیدات شایسته برای آغاز به کار مجلس دوازدهم اقدام کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مدیریت دانش و توانمندی در کنار بهره‌گیری از تجربه‌ها و آموزه‌های دوره‌های پیشین با بهره‌گیری از ابزارها و شیوه‌های نوین با قابلیت‌های جدید در راستای کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار بوده و در دسترس نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت تا امکان ورود به نظام مسائل کشور با محوریت تقنینی و نظارتی برای نمایندگان فراهم گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون جلساتی برای آشنایی منتخبان با حوزه قانون‌گذاری و نظارت برگزار شده که با استقبال عزیزان نیز مواجه شده است. سرآغاز فعالیت مجلس دوازدهم از درگاه خداوند حرکت در مسیر نورانی آرمان‌های انقلاب و تحقق منویات ولی امر مسلمین و جهت‌گیری مردمی در جهت صلاح و رضایت مردم را مسئلت دارم. آمادگی مجموعه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی برای همراهی با وکلای ملت را اعلام می‌کنم.

شریفی در پایان بیان کرد: به نمایندگان مجلس دوره یازدهم نیز خداقوت گفته و از همه عوامل اجرایی، انتظامی، امنیتی و اعضای ستاد برگزاری افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را قدردانی می‌کنم.

وحیدی: برگزاری مطلوب انتخابات دوازدهمین مجلس در سایه ولایت رهبر انقلاب فراهم شد

احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پروردگار بلند مرتبه و بزرگوار را سپاسگزارم که با لطف و رحمت خود به ما توفیق خدمت به ملت شریف ایران را در سایه ولایت رهبری انقلاب به عنوان یکی از بزرگترین شخصیت‌های تاریخ اسلامی عطا فرمود و در امتداد این خدمتگزاری امکان مطلوب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم شد.

وی افزود: ماه خرداد برای ملت مسلمان و انقلابی ایران ماه حادثه‌ها و رخدادهای حادثه ساز بوده است. از سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر سربلند گرفته تا چهاردهم خرداد سالروز وفات بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و نیز پانزدهم خرداد سالروز آغاز نهضت عظیم ملت انقلابی ایران؛ این در حالی است که ماه خرداد امسال متأثر از شهادت رییس جمهور انقلابی، مرد خستگی‌ناپذیر، مجاهد، مؤمن و محبوب محرومان حضرت آیت الله رییسی و همراهان شهید ایشان است.

وزیر کشور بیان کرد: شهید رییسی عزیز با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در گفتار، رفتار و کردار خود در دوران کوتاه و پربرکت تصدی مسؤولیت خود در مقام ریاست جمهوری انقلاب اسلامی ایران، نویدبخش این حقیقت شد که راه روشن و درخشان انقلاب اسلامی در میان دهه پنجم خود همچنان پرفروغ و نورانی باقی مانده است.

وی ادامه داد: ضمن ادای احترام به همه شهدای والی مقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم خصوصاً سردار جاویدان جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و به طور خاص شهید خدمت سید محرومان حضرت آیت الله رییسی و همراهان شهیدشان، مراتب تشکر عمیق خود را از رهنمودها و اشارات حکیمانه و حمایت‌های پدرانه سکاندار انقلاب اسلامی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در برگزاری انتخابات ابراز می‌کنم.

وحیدی تصریح کرد: وزارت کشور مفتخر است که توانست به عنوان مجری انتخابات بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات و با رعایت اصل قانون مداری بی طرفی و امانت‌منداری و تلاش برای ارتقای شاخص‌های کیفی اجرا، انجام فرآیند بزرگ انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را به فرصتی برای احقاق حق مدنی ملت جهت شرکت در اداره امور کشور و میدانی برای تحقق کارآمدی و نمایش توان و اقتدار اداره دولت مبدل کند.

وزیر کشور بیان کرد: برگ درخشان دیگری از برگزاری انتخابات آزاد، امن، سالم و توأم با رقابت بر اساس ۴ مؤلفه راهبردی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در دوره اخیر رقم خورد، در این طراحی و ارتقای سامانه‌های دقیق برای برگزاری انتخابات علاوه بر تحقق دولت الکترونیک در حوزه انتخابات شکل جدیدی از هماهنگی نظام‌مند کارآمد و اثربخش میان سطوح مختلف کشور را به نمایش گذاشتند. علاوه بر این به کارگیری سامانه‌های هوشمند الکترونیکی ضامن سلامت و صحت انتخابات و اطمینان بخش برای ملت ایران در عرصه انتخابات بود.

مخبر: تدابیر رهبری و حضور مردم در تمام مسائل کشور گره گشا است

محمد مخبر در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای من بسیار سخت است که از طرف شهید عزیز آیت‌الله رئیسی در این مجلس شورای اسلامی سخنرانی کنم، من نمی‌خواهم خیلی وقت مجلس را بگیرم. در ۲ فصل مطالب خود را مطرح می‌کنم.

وی گفت: اولا خدمت تک‌تک نمایندگان این موفقیت را تبریک می‌گویم و افتتاح دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را به درگاه الهی شکر می‌گویم که به نعمت ولایت فقیه این اتفاق رقم خورد همانطوری که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند تا اینها وجود دارد آسیبی به کشور وارد نمی‌شود.

مخبر در ادامه اظهار کرد: در همین چند روز که اتفاقات را پشت سر گذاشتیم و در اصل کلیدی‌ترین مهره اداره کشور را از دست دادیم به رغم این‌که تمام کشور مراسم تشییع پیکر پاک این عزیزان را برگزار می‌کرد مجلس خبرگان سروقت کار خود را شروع کرد. مجلس شورای اسلامی نیز به وقت فعالیت خود را آغاز کرد. همان مطلبی که رهبری در لحظه اول فرمودند که کارهای اداری کشور نباید با هیچ خللی مواجه شود و هیچ برنامه‌ای نباید به تاخیر بیفتد، همانطور شد.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: نعمت رهبری و نعمت مردم را شکر می‌گوییم، سرمایه اصلی کشور ما، مردم هستند در همه مسائل در طول این سال‌ها آنچه که گره‌گشا بوده است حضور مردم با تدبیر رهبری بوده است. در این قضیه نیز همین اتفاق افتاد.

پایان مراسم افتتاحیه مجلس/ منتخبان به حرم امام (ره) رفتند

مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم به اتمام رسید و منتخبان برای تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، صحن مجلس را ترک کردند.

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه