اخبار داغ

مصدومیت دو والیبالیست ایران؛

والیبال زنان چلنج‌کاپ آسیا| پیروزی تیم ملی ایران برابر هنگ‌کنگ

والیبال زنان چلنج‌کاپ آسیا| پیروزی تیم ملی ایران برابر هنگ‌کنگ
تیم ملی والیبال زنان ایران در ششمین روز از مسابقات چلنج‌کاپ زنان آسیا در حالی برابر هنگ‌کنگ به برتری دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی والیبال زنان ایران امروز (سه شنبه هشتم خرداد) در مرحله حذفی سومین دوره والیبال زنان چلنج‌کاپ آسیا به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ رفت و به برتری 3 بر یک دست یافت.

شاگردان جوان پدیده بلوری زاده در ست‌های اول و دوم با نتیجه مشابه 26 بر 24 به پیروزی رسیدند. در ست سوم تیم ملی هنگ‌کنگ با نتیجه 25 بر 19 به برتری رسید و درنهایت تیم ایران با برتری 25 بر 19 در ست چهارم به پیروزی در این دیدار دست یافت تا فردا در آخرین روز مسابقات برای مقام پنجمی به میدان برود.

آیتک سلامت ،الهه پورصالح، شقایق حسن خانی، ریحانه کریمی، مبینا غفاریان، درسا فلاح و محدثه مشتاقی (لیبرو) ترکیب شروع کننده تیم ایران در مسابقه مقابل هنگ کنگ بودند.

قضاوت این مسابقه را هم روساریو جاکلین دل از فیلیپین و ماتسوری ماتسوری از اندونزی برعهده داشتند.

شاگردان بلوری زاده ست اول برابر هنگ کنگ  را ۲۶ بر ۲۴ به نفع خود  به پایان بردند. در ست دوم هم پایاپای پیش رفتند و تیم ایران ۲۶ بر ۲۴ برد. اما در پایان این ست درسا فلاح پاسور ایران مصدوم و از بازی خارج شد. الهه پورصالح هم ابتدای ست سوم آسیب دید تا تیم بدون دو بازیکن اصلی نتیجه ست سومر را ۱۹ بر ۲۵ واگذار کند. ست چهارم را ایران ۲۵ بر ۱۹ برد تا در نهایت سه بر یک برنده نهایی میدان باشد. مصدومیت فلاح به گونه‌ای بود که تا پایان مسابقه نتوانست به بازی برگردد اما پورصالح با کمک کادر پزشکی بهبود یافت و به تیم ملحق شد.

در دیگر بازی امروز هند با نتیجه ۳ بر یک اندونزی را شکست داد تا حریف ایران برای مقام پنجمی آسیا شود. هندی‌ها ست های اول، سوم و چهارم را با نتایج  ۲۵ بر 16، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۷ بر ۲۵ پیروز شدند و تنها در  ست دوم ۳۰ بر ۳۲ باختند. تیم ملی والیبال زنان ایران فردا (چهارشنبه نهم خرداد) در آخرین مسابقه خود برای جایگاه  پنجم به مصاف تیم هند می رود که این مسابقه از ساعت 8:30 صبح به وقت ایران شروع خواهد شد.

پدیده بلوری‌زاده به عنوان سرمربی، اکرم قهرمانی و بعد مریم مطلبی (مربیان)، سارا کیانی‌فر (فیزیوتراپ)، نازنین کمالوند (ماساژور)، راضیه دوستی (آنالیزور) و مژگان حسن‌زاده به عنوان سرپرست، کادر فنی تیم ایران در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

تیم‌های ویتنام، استرالیا، فیلیپبن و قزاقستان در مرحله حذفی چلنج‌کاپ زنان آسیا برای مقام های اول تا چهارم مبارزه می‌کنند که در ادامه مسابقات امروز و در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر می‌روند. برنامه این دیدارها به قرار زیر است:

ویتنام – استرالیا 11:30
فیلیپین – قزاقستان 14:30

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه