اخبار داغ

صحبتهای سرمربی تیم ملی فوتبال زنان درباره بازی با بلاروس؛

آزمون: ساعت‌ها تمرین در کمپ خارجی به اندازه یک بازی تدارکاتی برای ما خوب نیست

آزمون: ساعت‌ها تمرین در کمپ خارجی به اندازه یک بازی تدارکاتی برای ما خوب نیست
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: ساعت‌ها هم در کمپ خارجی تمرین کنیم به اندازه یک بازی خوب برای ما نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان درباره دو دیدار دوستانه در پنجره فیفا دی با تیم ملی بلاروس اظهار داشتت: در این چند سال برنامه ریزی خوبی برای تیم داشتیم که خوشبختانه نتیجه آن را هم در این مدت مشاهده کردیم. تیم ملی ایران در شرایط فعلی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد داشته که این موضوع برای ما خیلی ارزشمند است.

وی در ادامه اضافه کرد: بلاروس از تیم‌های خوب اروپایی است و امیدوارم بتوانیم نتیجه مطلوبی را کسب کنیم. هدف ما از انجام این دو بازی ابتدا محک بازیکنان جوان تیم است که به تازگی از لیگ های فوتبال به ما اضافه شدند و سپس شناخت نقاط ضعف و قوت ملی پوشان است تا بتوانیم با آمادگی بهتری در مسابقات رسمی شرکت کنیم. مهمترین چیز برای تیم ملی بازی کردن است. اگر ساعت ها هم در بهترین کمپ های ایران و خارج تمرین کنیم نمی تواند اندازه یک بازی خوب به ما کمک کند، چرا که در برگزاری مسابقه می توانیم نقاط ضعف و قوت خودمان را متوجه شویم. 

وی افزود: به هر حال همین دیدار دوستانه در سال قبل مقابل روسیه پیش از اعزام به استرالیا به ما کمک کرد چون گاهی شما بازیکنانی دارید که ممکن است در تمرین فوق العاده باشند اما در مسابقه نمی توانند آنچه مربی می خواهد را نشان دهند و این بازی های دوستانه می تواند به ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان درباره جوانگرایی در تیم ملی بانوان اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ کمی تیم ما از نظر سنی بسیار جوان است و تقریبا از سراسر ایران در تیم ملی بازیکن وجود دارد. توسعه فوتبال در بخش بانوان برای ما اهمیت دارد و تلاش می کنیم این مسیر را به همین شکل ادامه دهیم و به امید خدا شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم. آنچه مسلم است باید به بازیکنان جوان اعتماد کنیم و آنها را محک بزنیم تا ببینیم کدام یک از این بازیکنان در پست ها و سیستم برنامه های تیمی، می تواند در سال های آینده به تیم ملی کمک کنند. موضوع جوانگرایی باید پله به پله انجام شود.

آزمون در پایان خاطر نشان کرد: در هر صورت ما باید برای یک سری از بازیکنانمان جایگزین های مناسب پیدا کنیم و باید آینده نگری داشته باشیم و بازیکنانی را بیاوریم که حداقل پنج یا شش سال بتوانند برای تیم ملی بازی کنند. این بازیکنانی که اکنون در تیم ملی هستند، تقریبا به مدت هفت یا هشت سال است که برای ایران عزیز بازی می کنند و ما باید با استفاده از تجربیات شان به فکر آینده نگری مناسبی برای تیم ملی هم باشیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه