اخبار داغ

تأکید ایران و عراق بر تأمین امنیت مرزهای مشترک و تسهیل تردد زائران اربعین

تأکید ایران و عراق بر تأمین امنیت مرزهای مشترک و تسهیل تردد زائران اربعین
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در دیدار با فرمانده مرزبانی کشور عراق بر استحکام مرزهای مشترک و تسهیل در تردد زائران اربعین امام حسین (ع) تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق با هدف توسعه تعاملات و تحکیم انتظامات مرزی در زمینه های مختلف در ستاد فرماندهی مرزبانی فراجا برگزار شد.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سپبهد محمد عبدالوهاب سکر فرمانده مرزبانی کشور عراق، با اظهار خوشحالی از حضور فرمانده مرزبانی کشور عراق در ستاد مرزبانی فراجا گفت: از این اینکه میزبان این دیداریم بسیار خوشحال و خرسند هستیم.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق در کنار یکدیگر برای ایجاد امنیت مردم دو کشور در مرزها تلاش می کنند، افزود: به لطف خداوند متعال فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مولفه مرز به بلوغ کامل دست یافته است و امروز وظیفه تامین امنیت ۸۷۵۵ کیلومتر از مرزهای طویل جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

سردار گودرزی با اشاره به تعامل مطلوب و روابط خوب مرزی میان مرزبانی ۲ کشور ایران و عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران ۱۶۰۹ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که به لطف خداوند متعال این حجم عظیم مرز مشترک با روابط و تعامل مطلوبی که بین مرزبانان ۲ کشور برقرار است به خوبی کنترل و مدیریت می شود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری مطلوب مرزبانان دو کشور در اربعین حسینی سال گذشته، عنوان کرد: امید است برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امسال توام با همکاری متقابل دو کشور ایران و عراق باشد ان شاءالله با توسعه همکاری­ ها شاهد ارتقاء امنیت نیز باشیم.

این مقام ارشد انتظامی همچنین تاکید کرد: تلاش ما بر این است امسال در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) همکاری گسترده و ویژه­ تری در ارتباط با تسهیل تردد زائران در مرزها صورت بگیرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی در ادامه این نشست در خصوص حل و فصل مشکلات مرزی دو جانبه و نیز توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت و سطح روابط، تعاملات و همکاری های مرزی را مطلوب ارزیابی کرد.

سردار گودرزی در خاتمه سخنان خود از ارسال پیام تسلیت سپبهد "محمد عبدالوهاب سکر" به جهت شهادت آیت الله "سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

روابط بی سابقه مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق

سپبهد «محمد عبدالوهاب سکر» فرمانده مرزبانی کشور عراق نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از دیدار با سردار "احمدعلی گودرزی" فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شهادت آیت الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران اسلامی را تسلیت گفت.

وی در ادامه با تأکید بر همکاری مطلوب مرزی میان دو کشور، اظهار داشت: مطمئن هستیم همکاری های مرزی موجب تقویت امنیت مرزهای بین دو کشور می شود.

سپبهد «محمد عبدالوهاب سکر» با بیان اینکه روابط حسنه مرزی بی سابقه ای در طول تاریخ بین دو کشور ایجاد شده است، افزود: تأمین امنیت مرزهای دو کشور خدمت به مردم دو کشور است.

وی با تأکید بر پوشش کامل مناطق مرزی مشترک با ایران و جلوگیری از هرگونه قاچاق و تجاوزهای مرزی، گفت: مرزبانی کشور عراق این آمادگی را دارد تا با همکاری مرزبانان جمهوری اسلامی ایران امنیت و همچنین تسهیل در تردد زائران در ایام اربعین حسینی را فراهم کند.

فرمانده مرزبانی کشور عراق در خاتمه سخنان خود بر همکاری‌ها و تعاملات مشترک مرزی به منظور تأمین امنیت مرزهای بین دو کشور تأکید کرد.

فرمانده مرزبانی عراق همراه هیئتی با وزیر کشور عراق به دعوت فرماندهی انتظامی کشور به ایران سفر کرده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه