اخبار داغ

رکوردشکنی در بصره؛

دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا| کسب ۸ طلا و ۶ نقره و ثبت یک رکورد جدید در روز دوم

دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا| کسب ۸ طلا و ۶ نقره و ثبت یک رکورد جدید در روز دوم
دومین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا در بصره با یک رکوردشکنی ملی و کسب ۸ طلا  و ۶ نقره پایان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛پنجمین دوره مسابقات دوومیدانی غرب آسیا به میزبانی بصره عراق از ۹ تا ۱۲ خرداد در حال برگزاری است.

در جریان برگزاری دومین روز از رقابتهای دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا به میزبانی شهر بصره ۸ مدال طلا و ۶ نقره برای دوومیدانی کاران ایران بدست آمد ویک رکورد ملی نیز، شکسته شد. 

در ۵٠٠٠ متر پیاده روی زنان فاطمه زهرا قلعه نویی با ثبت حدنصاب ۲۷:۳۹.۰۰دقیقه قهرمان شد و مدال طلا گرفت. در این ماده پس از هاشمی زینب احدی دیگر نماینده کشورمان با با ثبت زمان ۳۰:۰۰.۰۰دقیقه نایب قهرمان شد و بر سکوی دوم ایستاد.

در پرتاب وزنه محمدرضا طیبی پرتابگر مازندرانی تیم ملی کشورمان موفق شد همه رقبا را پست سر بگذارد و مدال طلا این مسابقات را کسب کند. بر همین اساس، این پرتابگر کشورمان موفق شد با ثبت حدنصاب ۱۸.۹۸متر عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب کند و یک مدال طلا دیگر به مجموع مدال‌های به دست آمده توسط ملی پوشان کشورمان اضافه کند.

در دوی ۱۱٠ متر با مانع، مسعود کامران دونده مانع رو تیم ملی کشورمان موفق شد زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کند و عنوان قهرمانی و مدال طلا این مسابقات را کسب کند. بر همین اساس، این دونده اهل شهر کاشان تیم ملی دوومیدانی کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۳.۸۱ثانیه عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب و مدال طلا این ماده را از آن خود و تیم اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها کند.

در پرش طول زنان ریحانه مبینی رکورددار ملی پرش طول با ثبت حدنصاب ۶.۲۲ متر بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد.

الهه رحیمی فر دیگر نماینده کشورمان نیز با نتیجه ۵.٩۵ متر نایب قهرمان شد و مدال نقره گرفت. در این رقابت پرنده کویتی با ثبت رکورد۵.۶۶متر سوم شد.

در دو ۴٠٠ متر زنان نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۵۵.٢٨ ثانیه موفق شد بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرده و مدال طلا را ازآن خود کند. همچنین کژان رستمی دونده کردستانی تیم ملی دوومیدانی کشورمان با ثبت زمان ۵۶.۵۴ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره این رقابت‌ها را به دست آورد.

در دو ٨٠٠ متر زنان تکتم دستاربندان با ثبت زمان ٢:٠٨.٢٠ دقیقه ضمن شکستن رکورد ملی که با زمان ٢:٠٨.٨۶ دقیقه (۱۴۰۲/۳/۲۱-تهران) متعلق به خودش بود، قهرمان شد و مدال طلا گرفت. پس از او نگین آذری عدالت دونده تهرانی کشورمان با ثبت زمان ٢:١٠.٣۵ دقیقه موفق شد گردن آویز نقره را به خود اختصاص دهد و نایب قهرمان شود. این حدنصاب جدید ملی پس از منفی شدن آزمایش دوپینگ تکتم دستاربندان ثبت نهایی خواهد شد.

در دو ٨٠٠ متر علی امیریان موفق شد با ثبت زمان ١:۴٧.٧۴ دقیقه بعنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرده و نایب قهرمان شود. در این ماده امیر فرزام صفر پور دیگر نماینده کشورمان با ثبت زمان ١:۵١.۵٠ دقیقه در جایگاه هفتم قرار گرفت.

در ماده پرتاب چکش ملیکا نوروزی پرتابگر خوش آتیه با ثبت حدنصاب ۵۶.۵٢ متر قهرمان شد و مدال طلا گرفت. همچنین زهرا عرب رستمی رکورد دار ملی کشورمان در این ماده با ثبت نتیجه ۵۴.٧٧ متر بعنوان نایب قهرمان بر سکوی دوم ایستاد و نقره ای شد.

در ماده ٣٠٠٠ متر با مانع زنان حدیثه رئوف نماینده دوهای استقامت کشورمان با ثبت زمان ١١:٢٠.٢۶ دقیقه بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرد قهرمان شد و هشتمین مدال طلا تیم‌ کشورمان در روز دوم این مسابقات را کسب کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه