اخبار داغ

با اعلام فیده؛

رنکینگ جهانی شطرنج| صعود شطرنجبازان ایران در جدول/ مقصودلو و علی نسب بهترین های ایران

رنکینگ جهانی شطرنج| صعود شطرنجبازان ایران در جدول/ مقصودلو و علی نسب بهترین های ایران
در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج، شطرنجبازان ایران در جدول صعود کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آخرین رنکنیگ جهانی شطرنج در ماه ژوئن توسط فیده اعلام شد که در آن شطرنجبازان ایران در جدول صعود داشتند. در جدیدترین رنکینگ اعلامی فدراسیون جهانی شطرنج مگنوس کارلسن با ریتینگ ۲۸۳۰ در رده نخست دنیا در بخش کلاسیک ایستاده است. فابیانو کاروانا با پرچم آمریکا و با ریتینگ ۲۸۰۵ در رده دوم و هیکارو ناکامورا با پرچم آمریکا و با ریتینگ ۲۷۹۴ در رده سوم دنیا در بخش کلاسیک ایستاده‌اند.

پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، با ریتینگ ۲۷۳۳ با 2 پله صعود نسبت به ماه قبل در رده نوزدهم جهان قرار دارد. سیدمحمدامین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، نیز با 3 پله صعود و با ریتینگ ۲۷۱۳ در رده بیست‌وهشتم دنیا ایستاده است.

پرهام مقصودلو، سیدمحمدامین طباطبایی، بردیا دانشور، پویا ایدنی، امیررضا پوررمضانعلی، سیدخلیل موسوی، مهدی غلامی، امیررضا پورآقابالا، سینا موحد، آرین غلامی، شاهین لرپری‌زنگنه و احسان قائم‌مقامی به ترتیب در رده‌های اول تا دوازدهم شطرنج ایران قرار دارند.

در بخش زنان نیز ییفان هو از چین با ریتینگ ۲۶۳۲ در رده نخست، ونجون جو از چین با ریتینگ ۲۵۵۸ در رده دوم و تینگ جی لی از چین با ریتینگ ۲۵۴۸ در رده سوم جای دارند. مبینا علی‌نسب استاد بزرگ شطرنج زنان ایران نیز با ریتینگ ۲۳۵۴ و 2 پله صعود نسبت به ماه قبل در رده نودوسوم دنیا قرار دارد.

در بخش زنان نیز مبینا علی‌نسب، سارا داوری، ملیکا محمدی، شایسته قدرپور، پروا بهزاد نظیف، پریما جلیلی، طناز ازلی، درسا محمدابراهیم‌خان، انوشا مهدیان و مهسا علوی نیز به ترتیب در رده‌های اول تا دهم بهترین‌های شطرنج زنان ایران ایستاده‌اند.

در بخش تیمی فدراسیون شطرنج ایران ماه گذشته در جایگاه ۲۳ بهترین‌های دنیا قرار داشت که این بخش رنکینگ به‌روزرسانی نشده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه