اخبار داغ

غرب آسیا در بصره فتح شد؛

دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا| قهرمانی ایران با ۴٠ مدال رنگارنگ/ شکسته شدن ۴ رکورد ملی

دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا| قهرمانی ایران با ۴٠ مدال رنگارنگ/  شکسته شدن ۴ رکورد ملی
پنجمین دوره از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا با قهرمانی تیم ملی ایران و کسب ۴٠ مدال رنگارنگ به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی دوومیدانی، تیم ملی دوومیدانی کشورمان در پنجمین دوره مسابقات غرب آسیا با کسب ۴٠ مدال رنگارنگ (٢١ طلا، ١۶ نقره و ٣ برنز)  در دو بخش زنان و مردان و همچنین شکسته شدن ۴ رکورد ملی زنان و رسیدن به قله قهرمانی به کار خود پایان داد.

پس از تیم ملی کشورمان تیم عراق (میزبان مسابقات) با مجموع ٣٩ مدال (٩ طلا،١٣ نقره و ١٧ برنز) نایب قهرمان شد و تیم قطر با مجموع ١٢ مدال( ۶ طلا، ٢ نقره و ۴ برنز) سوم شد.  

در تیم ملی ایران سهم زنان کشورمان بسیار پررنگ بود، به طوری که از ۴٠ مدال کسب شده، ١٧ طلا، ١٢ نقره و ٢ برنز توسط شیردختران عزیزمان کسب شد و ۴ رکورد ملی نیز جابجا شد.

در بخش مردان نیز ۴ طلا، ۴ نقره و ١ برنز دستاورد ملی پوشان ایرانی بود.

در پنجمین دوره رقابتهای غرب آسیا، نازنین فاطمه عیدیان رکورد ملی دو ۴٠٠ متر جوانان کشور را شکست و تکتم دستاربندان در ٨٠٠ متر، پریسا عرب در ۵٠٠٠ متر و تیم ۴ در ۴٠٠ متر رکورد ملی رده سنی بزرگسالان را بهبود بخشیدند.

تیم ملی کشورمان با ترکیب نفراتی همچون بنیامین یوسفی، مسعود کامران،محمدحسین ابارقی، علی امیریان، امیرفرزام صفری، حسین کیهانی، امیر زمانپور، امیرمهدی حنیفه، پویان شکری، حمیدرضا زورآوند، امیرحسین اسدی منش، محمدرضا طیبی، صادق خادمی، حمیدرضا کیا در بخش مردان و همچنین کژان رستمی، نازنین فاطمه عیدیان، تکتم دستاربندان، نگین آذری عدالت، پریچهر شاهی، پریسا عرب، شهلا محمودی، حدیثه رئوف، فاطمه محیطی زاده، صبا خراسانی، زینب احدی، فاطمه زهرا قلعه نویی، الهام سادات هاشمی، مهسا میرزاطبیبی، مانا حسینی، محلا محروقی، ژاله کاردان، زهرا عرب رستمی، ملیکا نوروزی، الهه رحیمی‌فر، ریحانه مبینی، عسل علیقلی، مریم کاظمی، سارینا ساعدی، سمیرا کردعلی، زهرا امیدوار، و محیا نعیمی در بخش زنان عضو تیم ملی کشورمان در پنجیمین دوره رقابت‌های غرب آسیا حاضر بود.

نتایج ملی پوشان دوومیدانی ایران تا پایان مسابقات به شرح زیر است:

✅در بخش زنان؛

⭕️در پرش با نیزه مهسا میرزاطبیبی رکورددار این ماده با عبور از مانع ٣،٨٠ متر و سمیرا کردعلی با حدنصاب ٣.۴٠ متر به ترتیب به عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافتند.

⭕️پریسا عرب رکورددار دو ١٠٠٠٠ متر کشورمان با پشت سر گذاشتن رقبای خود و ثبت زمان  ۳۶:۴۷.۰۰ دقیقه بعنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد.

⭕️الهام هاشمی نماینده مازندرانی کشورمان در پرتاب وزنه با ثبت حدنصاب ۱۳.۷۷ متر قهرمان شد و مدال طلا گرفت. در این ماده پس از او زهرا امیدوار دیگر نماینده کشورمان با نتیجه.۱۳.۱۴متر متر نایب قهرمان شد و‌ بر سکوی دوم ایستاد .

⭕️فاطمه زهرا قلعه نویی نماینده اهل تهران تیم ملی کشورمان در ۵۰۰۰۰متر پیاده روی با ثبت حدنصاب ۲۷:۳۹.۰۰دقیقه قهرمان شد و مدال طلا گرفت. در این ماده پس از قلعه نویی زینب احدی دیگر نماینده کشورمان با با ثبت زمان ۳۰:۰۰.۰۰دقیقه نایب قهرمان شد و‌ بر سکوی دوم ایستاد.

⭕️در پرش طول ریحانه مبینی رکورددار ملی پرش طول با ثبت حدنصاب ۶.۲۲ متر بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. الهه رحیمی فر دیگر نماینده کشورمان نیز با نتیجه ۵.۸۹ متر نایب قهرمان شد و مدال نقره گرفت.

⭕️در دو ۴٠٠ متر  زنان نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۵۵.٢٨ ثانیه موفق شد بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرده و مدال طلا را از آن خود کند. عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با ۵۵.۴۳ثانیه(۱۴۰۲/۲/۱۵-کرج)در اختیار خودش بود نیز را بهبود بخشید.
همچنین کژان رستمی دونده کردستانی تیم ملی دوومیدانی کشورمان با ثبت زمان ۵۶.۵۴ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره این رقابت‌ها را به دست آورد.

⭕️در دو ٨٠٠ متر زنان تکتم دستاربندان با ثبت زمان   ٢:٠٨.٢٠ دقیقه ضمن شکستن رکورد ملی که با زمان ٢:٠٨.٨۶ دقیقه (۱۴۰۲/۳/۲۱-تهران)متعلق به خودش بود، قهرمان شد و مدال طلا گرفت. پس از او نگین آذری عدالت دونده تهرانی کشورمان با ثبت زمان ٢:١٠.٣۵ دقیقه موفق شد گردن آویز نقره را به خود اختصاص دهد و نایب قهرمان شود.

⭕️در ماده پرتاب چکش زنان ملیکا نوروزی پرتابگر خوش آتیه با ثبت حدنصاب ۵۶.۵٢ متر قهرمان شد و مدال طلا گرفت. همچنین زهرا عرب رستمی رکورد دار ملی کشورمان در این ماده با ثبت نتیجه ۵۴.۳۶ متر بعنوان نایب قهرمان بر سکوی دوم ایستاد و نقره ای شد.

⭕️در ماده ٣٠٠٠ متر با مانع حدیثه رئوف نماینده دوهای استقامت کشورمان با ثبت زمان ١١:٢٠.٢۶ دقیقه بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرد قهرمان شد و هشتمین مدال طلا تیم‌کشورمان در روز دوم این مسابقات را کسب نمود.

⭕️در دو ۵٠٠٠ متر پریسا عرب با ثبت حدنصاب،۱۶:۳۷.۸۰دقیقه عنوان نخست و مدال طلا این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. وی با ثبت این زمان رکورد ملی ماده ۵۰۰۰متر زنان کشورمان را نیز که با حدنصاب ۱۶:۳۷.۸۴دقیقه(۱۴۰۲/۳/۲۱-تهران)در اختیار خودش بود را بهبود بخشد.

⭕️در دو ۴۰۰ متر با مانع زنان نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۱:۰۰.۹۹ دقیقه قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد. همچنین شهلا محمودی دیگر نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱:۰۱.۵۱ دقیقه بعنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و نایب قهرمان شد.

⭕️در پرش ارتفاع عسل‌علی‌قلی با عبور از مانع ۱،۷۰ متر نایب قهرمان شد و به مدال نقره دست یافت. پس از او محیا نعیمی دیگر نماینده کشورمان نیز با عبور از ارتفاع ۱.۷۰ متر و یک خطای بیشتر درجایگاه سوم ایستاد و مدال برنز گرفت.

⭕️در پرتاب نیزه مانا حسینی با ثبت حدنصاب  ۵۰.۵۷متر  بعنوان قهرمانی رسید.  

⭕️در پرش سه گام زنان مریم کاظمی با ثبت حدنصاب ١٢.٨٢ متر به مدال طلا رسید و قهرمان شد. همچنین سارینا ساعدی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با حدنصاب ١٢.٣۵ در جایگاه دوم ایستاد و نایب قهرمان شد.

⭕️در پرتاب دیسک محلا محروقی با ثبت نتیجه ۴٩.۴۲ متر قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد. پس از او ژاله کاردان با ثبت حدنصاب ۴۶.۴۴ متر نایب قهرمان شد و به مدال نقره دست یافت.

⭕️در دو ١۵٠٠ متر پریچهر شاهی با پشت سر گذاشتن رقبا و ثبت زمان ۴:٣٨.٣۶ دقیقه مقتدرانه قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد.

⭕️در دو ۴ در ١٠٠ متر امدادی تیم ملی زنان کشورمان متشکل از؛ سارینا ساعدی، صبا خراسانی، الهه رحیمی فر و ریحانه مبینی، با ثبت زمان ۴٩.٣۶ ثانیه به مدال برنز رسیدند.

⭕️در ماده هفتگانه فاطمه محیطی زاده رکورددار رده سنی جوانان  با کسب ۵٢۴٩ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. پس از او صبا خراسانی دیگر نماینده  کشورمان با کسب ۵٠٣۴ امتیاز به مدال نقره دست یافت.  

⭕️تیم ملی زنان کشورمان متشکل از؛ نازنین فاطمه عیدیان، کژان رستمی، شهلا محمودی و نگین آذری عدالت، در دو ۴ در ۴٠٠ متر امدادی با ثبت زمان ٣:۴۶.٧٢ دقیقه ضمن ایستادن بر سکوی قهرمانی رکورد ملی کشورا شکستند.

رکورد قبلی این ماده با زمان٣:۵٠.٠٨ دقیقه متعلق به دانشگاه آزاد (لیگ -١۴٠٢- مریم محبی، نازنین عیدیان، ساجده فانی و نگین آذری عدالت) بود.

✅در بخش آقایان؛

⭕️حمیدرضا زورآوند موفق شد با ثبت زمان ۴۶:۵۵.٠٠ دقیقه ضمن ایستادن در جایگاه نخست اولین مدال را به رنگ طلا برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد.  اسدی منش در این ماده حذف شد

⭕️در ١٠٠ متر بنیامین یوسفی با زمان ١٠.۵٠ ثانیه فینالیست شد، اما در فینال با زمان ١٠.٣٩ ثانیه موفق به کسب مقام نشد و در جایگاه چهارم ایستاد.

⭕️صادق خادمی موفق شد با پرتابی معادل ۷۳.۲۴ متر بعنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست پیدا کند.

⭕️در ٣٠٠٠ متر با مانع حسین کیهانی با ثبت زمان ۸:۴۵.۸۰ دقیقه با پیشی گرفتن از رقبا به مدال نقره رسید. امیر زمانپور دیگر نماینده کشورمان در این ماده از رسیدن به خط پایان بازماند.

⭕️در پرتاب وزنه محمدرضا طیبی موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۸.۹۸متر موفق شد عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب نماید و یک مدال طلا دیگر به مجموع مدال‌های به دست آمده توسط ملی پوشان کشورمان اضافه کند.

⭕️در ١١٠ متر با مانع مسعود کامران موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۳.۸۱ ثانیه عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب نماید و مدال طلا این ماده را از آن خود و تیم اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها نماید.   

⭕️در دو ٨٠٠ متر علی امیریان موفق شد با ثبت زمان ١:۴٧.٧۴ دقیقه بعنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرده و نایب قهرمان شود. در این ماده امیر فرزام صفری دیگر نماینده کشورمان با ثبت زمان ١:۵١.۵٠ دقیقه در جایگاه هفتم قرار گرفت.

⭕️بنیامین یوسفی با ثبت زمان ٢٠.٨٩ ثانیه بر سکوی دوم ایستاد و نایب قهرمان شد.

همچنین محمد حسین ابارقی دیگر نماینده کشورمان با ثبت زمان ۲۱.۴۸ثانیه در جایگاه هفتم قرار گرفت و به کار خود در این مسابقات پایان داد.

⭕️در دو ۵٠٠٠ متر سیدامیر زمانپور با ثبت زمان ١۴:۴۶.٧۴ دقیقه موفق شد بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرده و به مدال طلا دست پیدا کند.

⭕️در دو ١۵٠٠ متر علی امیریان موفق شد با ثبت حدنصاب  ۳:۴۷.۰۸دقیقه بر سکوی سوم قرار گیرد و مدال برنز این مسابقات را عز آن خود کند. همچنین امیر فرزام صفری دیگر نماینده کشورمان در این رقابت نیز با ثبت زمان ۳:۴۷.۸۱دقیقه در جایگاه چهارم ایستاد و به کار خود پایان داد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه