اخبار داغ

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: انتخابات ریاست جمهوری مهمترین رخداد سیاسی کشور در مقطع کنونی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: انتخابات ریاست جمهوری مهمترین رخداد سیاسی کشور در مقطع کنونی است
حجت الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه وظیفه همگان حضور در انتخابات است، گفت: چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک رویداد سیاسی مهم در مقطع کنونی است که چشم میلیون ها نفر به این رویداد مهم دوخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بیست و هشتمین یادواره ۷۴ شهید شهر دیباج در استان سمنان که با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزارشد، ضمن تجلیل از مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) گفت: امروز نام رهبر معظم انقلاب در سراسر جهان بر سر زبان ها است، ایشان مانند امام راحل ۳۵ سال سرافرازانه کشتی انقلاب را مدیریت کردند.

وی با اشاره به شصت و یکمین سالگرد ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، خاطرنشان کرد: ما بعد از ۱۴ قرن توانسته ایم یک نظامی اسلامی را برپا کنیم که آرزوی تمامی معصومین بوده است. در مقطع کنونی ما در این سرزمین شاهد برآورده شدن آرزوی ۱۴۰۰ساله اهل بیت(ع) هستیم. یعنی شیعه برای خودش نظام و حکومت پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش تاکید کرد: این نظامی که شاهد آن هستیم ثمره شجره طیبه ای است که حضرت امام خمینی(ره) ۶۱ سال پیش باحمایت و با جان نثاری این مردم، این نهال را کاشتند و تبدیل به درختی شد که یکی از میوه های آن نظام جمهوری اسلامی است. پس ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از این باب که سرآغاز پیدایش انقلابی است که یکی از نتایج آن استقرار نظام جمهوری است، بسیار رخداد مهمی در جغرافیای امت اسلامی به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سی و پنجمین سالگرد رحلت حضرت امام اشاره و خاطر نشان کرد: شخصیت حضرت امام فراتر از این است که انسان در زمان محدود بتواند حق ایشان را ادا کنند. من به یک روایت در باره شخصیت حضرت امام اشاره می‌کنم که امام هفتم می‌فرماید؛ «بزرگ مردی از دیار قم قیام می‌کند و مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و انسانهای مبارزی دور این مرد الهی را می گیرند که اراده های آنها در محکمی همچون پاره های آهنی سخت و مقاوم است، تندبادهای روزگار آنها را از راه خود نمی‌تواند پشیمان بکند».

حجت الاسلام محمد حسنی همچنین با اشاره به سی و پنجمین سالگرد زعامت رهبر فرزانه انقلاب، به تشریح بخشی از ابعاد این رویداد مهم پرداخت و افزود: مصیبت از دست دادن حضرت امام (ره) خیلی برای مردم سنگین بود، تنها چیزی که این سنگینی را برای مردم قابل تحمل کرد، انتخاب امام خامنه ای (مدظله العالی) به رهبری بود، ایشان نسخه دوم حضرت امام هست، باهمان قوت، همان شجاعت، همان تدبیر. این قدرت رهبری عظیم است که دشمنان اسلام و انقلاب را کیش و مات کرده و این وضعیت کنونی دشمنان ما، نتیجه تدابیر رهبر فرزانه انقلاب است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حادثه جانسوز سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهانش، این مصیبت را به عنوان رویدادی مهم تلقی کرد و گفت: حادثه شهادت جانسوز آیت الله شهید دکتر رئیسی حقیقتا جز مصیبت‌های غیرقابل جبران است، مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «مصیبت رئیس جمهور شهید جبران ندارد، هم برای ملت و هم برای شخص من». آیت الله رئیسی این هنر را داشت که از همه تهدیدها برای این ملت فرصت ساخت، او امید را به ملت برگرداند و کسی بود که دل دشمن را لرزاند. او کسی بود که دیپلماسی انقلابی را جایگزین دیپلماسی التماسی قرار داد.

وی در ادامه به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهارداشت: این انتخابات به عنوان یک رویداد سیاسی مهم در مقطع کنونی محسوب می شود که چشم میلیون ها نفر به این رویداد مهم دوخته شده است، این انتخابات آبروی کشور است و وظیفه همگان حضور پرشور در آن است. نه فقط حضور حداکثری بلکه حضور همگانی در انتخابات زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا است.این امر مثل نماز بر تک تک مکلفین واجب است و آبروی کشور وابسته به نوع برگزاری این انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در ادامه، بیست و هشتمین یادواره شهدای گرانقدر شهر شهیدپرور دیباج را رویداد مهم خواند و افزود: یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ شهادت برگزاری یادواره ها است. من چندساعتی است که در دیباج هستم و با خانواده شهدا دیدار داشتم، هرجا که رفتم، عاشق شهدا، انقلاب هستند. حقیقتا فضای دیباج یک فضای انقلابی و عاشورایی است، ایمان مردم دیباج از ایمان های عمیق و ریشه دار است که یکی از علل آن حضور امامزاده محمد دیباج در این منطقه است. این شهر دارالایمان، دارالمومنین و دارلعلماست و علاوه برآن رزمنده پرور نیز هست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین یادواره شهدای شهر دیباج با حضور در منزل تعدادی از خانواده های معظم شهدای ارتش، سپاه، فراجا و بسیج با آنها دیدار کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه