اخبار داغ

نماینده مجلس در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

برگزاری منظم جلسات شورای عالی مسکن توسط شهید رئیسی برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم

برگزاری منظم جلسات شورای عالی مسکن توسط شهید رئیسی برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم
نماینده مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن سازی پرداخت و گفت: رئیس جمهور شهید به طور ماهیانه جلسات شورای عالی مسکن را برگزار می‌کرد، تا اجرایی شدن این مطالبه مردمی برای حوزه مسکن را پیگیری کند.

سرگزی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره اقدامات دولت سیزدهم برای حل بحران مسکن در کشور گفت: یکی از وعده‌های جدی رئیس جمهور فقید و دولت سیزدهم ساخت یک میلیون مسکن در سال بود، در این راستا هم قوانینی در مجلس تصویب شد، مثل قانون جهش تولید مسکن و هم صندوق ملی مسکن برای تامین خط اعتباری ساخت مسکن پیش بینی شد.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر رئیس جمهور شهید به طور ماهیانه جلسات شورای عالی مسکن را برگزار می‌کرد، تا اجرایی شدن این مطالبه مردمی برای حوزه مسکن را پیگیری کند یکی از مواردی که رئیس جمهور فقید آن را به طور مستمر پیگیری می‌کردند تخصیص زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن مردمی بود و در این رویکرد دولت سیزدهم با عرضه زمین و همچنین افقی‌سازی به دنبال مشارکت مردم در ساخت مسکن و همچنین تحقق شعار سال بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های دیگر دولت سیزدهم برای رونق مسکن سازی در کشور طرح توسعه افقی شهرها بود به این صورت که در شهرهایی که زمین به میزان کافی وجود دارد به مردم زمین رایگان اعطا شود، تا آنها بتوانند متناسب با فرهنگ ایرانی اقدام به ساخت خانه تک طبقه و حیاط دار کنند. این طرح با توجه به اینکه توسط مردم به پیش برده می‌رود می‌تواند رونق بیشتری در حل بحران مسکن ایجاد کند در این طرح مردم زمین رایگان را در اختیار می‌گیرند و تسهیلات مسکن هم به آنها اعطا می‌شود و به این وسیله می‌توانند اقدام به ساخت مسکن کنند و وقتی خودشان سازنده صفر تا صد این مسکن باشند می‌توانند در فواصل زمانی مختلف متناسب با بودجه خود اقدام به ساخت این خانه‌ها کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شد یکی از این گام‌های خوب الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن بود، زیرا بانک‌ها خیلی علاقمند نیستند که در این حوزه تحصیلات تکلیفی در حوزه مسکن را بپردازند. علی رغم تصویب قانون مجلس و تکلیف بانک‌ها و پرداخت ۲۰ درصد از اعتبارات خود در حوزه مسکن فقط بانک مسکن بود که به این وظیفه قانونی خود عمل کرد.

سرگزی در ادامه افزود: مجموعه وزارت راه و شهرسازی به عنوان جزئی از دولت این سیاست مسکن سازی را به خوبی به جلو بردند و با توجه به اینکه ما در سال سوم دولت سیزدهم به سر می‌بریم وقتی اقدامات دولت در حوزه مسکن را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که در حد خوبی به این وعده عمل شده است. باید بپذیریم که وقتی یک ماشین قرار است حرکت کند ابتدا سرعتش کم است در ادامه سرعتش بیشتر می‌شود. قطعاً اگر دولت سیزدهم سال چهارم خود را نیز می‌دید پیشرفت این مسکن سازی خیلی بیشتر از این می‌شد و می‌توانست تا حدود ۸۰ درصد به وعده خود در مسکن سازی عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر همکاری بانک‌ها در این حوزه بهتر می‌بود می‌توانستیم بیشتر امیدوار باشیم که مسکن سازی رونق بگیرد، خاطرنشان کرد: همکاری بانک‌ها برای رونق مسکن سازی در کشور از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است زیرا مردم باید بودجه در اختیار داشته باشند تا بتوانند اقدام به ساخت و ساز مسکن کنند. طرح توسعه افقی شهرها نیز با توجه به فرهنگ مردم کشور ما یک طرح بسیار خوب و مناسب  است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه