اخبار داغ

صحبتهای سرمربی تیم ملی فوتبال زنان درباره بازی تدارکاتی؛

آزمون: با ترکیب جوان تری در این دو مسابقه با بلاروس حاضر شدیم

آزمون: با ترکیب جوان تری در این دو مسابقه با بلاروس حاضر شدیم
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: تلاش ما پایین آوردن میانگین سن تیم ملی برای ساختن تیم در ادامه راه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان درباره عملکرد بازیکنان در دو دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال زنان بلاروس اظهار داشت: ما سعی کردیم بخاطر بر هم نخوردن نظم لیگ فوتبال، از بازیهای دوستانه در تاریخ های فیفا دی که همزمان با مسابقات لیگ برتر بودند، صرفه نظر کنیم. بازیهای لیگ در اواخر فروردین ماه به پایان رسید و معمولا بعد از مسابقات، بازیکنان افت بدنی پیدا می کنند و در شرایط استراحت بسر می برند با این وجود ما ریسک بازی دوستانه را پذیرفتیم.

وی افزود: تقريبا ٣٠ درصد بازیکنان جوانتر شدند و در واقع باید فرصت نشان دادن عملکرد در شرایط مسابقه را به آنها می دادیم و خیلی هم خوشحالیم که با تیم قوی تری بازی کردیم تا نقاط ضعف و قوت تیم را ارزیابی کنیم. بعد از بازی اول، بهتر توانستیم تیم را آنالیز و در بازی دوم وضعیت بهتری داشتیم و‌حتی موقعیت های ما بر روی دروازه حریف بیشتر از تیم بلاروس بود، شاید اگر خستگی و پایین بودن توان بدنی بازیکنان نبود به گل هم میرسیدیم. ما بازی دوم، تیم برتر میدان بودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان درباره عملکرد بازیکنان گفت: متاسفانه هر دو بازی را واگذار کردیم ؛ اما نتایجی که مدنظرمان بود را بدست آوردیم. ما دنبال عملکرد بازیکنانی بودیم که بتوانیم در ادامه  راه در راستای تاکتیک تیم ملی قرار بگیرند. تازه اول راه هستیم. به نظرم بازی کردن در هر شرایطی در مقابل یک تیم قدرتمند، خوب است. شکست در این مسابقات هم چیزی از ارزشهای تیم ملی کم نخواهد کرد. از رویارویی با یک تیم خوب و باکیفیت اروپایی مثل بلاروس خوشحال هستیم.

آزمون درباره اردوهای انتخابی خاطر نشان کرد: در خصوص اردوهای انتخابی باید بگویم تیم ملی بزگسالان جای اردوهای انتخابی نیست، بعد از رصد کردن لیگ برتر و لیگ دسته اول کشور  باید بهترین ها در اردوی چند روزه در سیستم و تاکتیک ما ارزیابی می شدند تا شاهد تغییرات در تیم می شدیم. از اینکه فوتبال ایران در این شرایط هنوز مورد توجه همه مردم چه رسانه ها، چه مربیان و حتی بازیکنان قرار دارد، خرسندم و امیدوارم در ادامه راه یار دوازدهم تیم ملی باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در پایان اظهار داشت: از اينكه اصحاب رسانه و کارشناسان فوتبال، تیم ملی را نقد می کنند، خوشحالیم و استقبال می کنم. زیرا مطرح کردن مسائل مختلف فنی باعث پیشرفت و سازندگی فوتبال می شود. ولی تلاش ما پایین آوردن میانگین سن تیم ملی برای ساختن تیم در ادامه راه است. همیشه سعی می کنم بازیکنان جوان را برای تیم ملی انتخاب کنم، البته که الان شرایط سنی در تیم های ملی بسیار مهم است و هر روز پایین تر می آید.  در فوتبال دنیا هم روی بازیکنان جوان سرمایه گذاری می کنند و ما هم باید روی بازیکنان پایه کار کنیم. امیدوارم این اتفاق موجب آینده نگری و ایجاد پشتوانه مناسب برای تیم ملی بانوان شود و در عین حال بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم.  بیشترین چیزی که در تیم ملی دوست دارم این است که ما بتوانیم بازی های دوستانه زیادی در فیفادی ها یا مسابقات چند جانبه داشته باشیم تا بچه ها را در شرایط مسابقه نگاه داریم چون در این صورت شناخت مان از آنالیز بازی خودمان بیشتر می شود. ما بازی دوستانه کم داریم حتی اگر تیم های تاجیکستان، عراق یا اردن هم باشند که ما بتوانیم با آن ها بازی کنیم واقعا به نفع تیم ملی است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه