اخبار داغ

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد:

مسئول‌سازی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی سواحل

مسئول‌سازی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی سواحل
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در کمیسیون عملیات انتظامی فراجا ویژه استان مازندران، با تاکید بر توجه به آموزش در مدیریت انتظامی بر مسئول‌سازی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی سواحل تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار رضایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهادت رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان رده‌های کشوری که در راه خدمت به مردم به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: ۱۵ خرداد در اصل سالروز آبیاری ریشه‌های درخت انقلاب اسلامی است و ما امروز وارث و پاسدار دستاوردهای این انقلاب هستیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که حمایت از ولی فقیه به عنوان ستون اصلی این انقلاب بر همه ما یک تکلیف است، با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر این که پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، اظهار کرد: با اتفاقی که در ماه گذشته برای کشور رقم خورد اگر این جایگاه وجود نداشت قطعا ما امروز این وضعیت را در کشور شاهد نبودیم.

سردار رضایی با قدردانی از مجموعه فرماندهی انتظامی استان مازندران در اجرای ماموریت‌های فراجا، تصریح کرد: در یک سال گذشته تحرکات خیلی خوبی توسط نیروی انتظامی استان بوقوع پیوسته است و این استان استانی پویا و روبه جلو است.

وی با اشاره به روحیه انقلابی و مردمی کارکنان انتظامی استان خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجموعه انتظامی استان حرکت روبه جلو با افق دید بالاست.

این مقام ارشد انتظامی کشور با تاکید بر این که آموزش باید به عنوان یکی از مهمترین موضوعات راهبردی در دستور کار قرار گیرد، افزود: آموزش‌های رزمی و دفاعی، انتظامی، دانستنی‌های حقوقی و آموزش‌های تعاملی از مهمترین این موضوعات است که باید به آن پرداخته شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور احصاء آموزش‌های مورد نیاز رده‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات عمومی فرماندهان باید توجه به آموزش‌های تخصصی کارکنان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در بحث مبارزه با اراذل و اوباش باید ضمن کنترل و مراقبت از این افراد در فضای حقیقی و مجازی، در صورت بروز هرگونه تحرکی از این افراد برخورد قاطعی با آنان صورت گیرد.

سردار رضایی با تاکید بر پیشگیری از وقوع سرقت با استفاده از گشت‌های هدفمند، خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی در دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در استان صورت گرفته و لازم است از ظرفیت‌های ماده ۱۶ به صورت بهینه استفاده شود.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به این که در موضوع تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ویترین اقدامات انتظامی در استان‌ها کلانتری‌ها هستند و باید تقویت کلانتری‌ها به صورت مطلوب در دستور کار قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، با تاکید بر ارتباط نزدیک نشانگاه‌های اطلاعاتی با یگان‌های انتظامی، بیان کرد: در طرح امنیت محله محور باید غالب موضوعات ایجابی و به عنوان بازوی امنیتی و موثرترین موضوع در امنیت داخلی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به رقم بالای تعداد شهدا، ایثارگران، شهدای مدافع حریم و حرم در استان مازندران، این افتخارات را نشان ولایتمداری مردم استان برشمرد و با اشاره به برخورداری این استان از مواهب الهی نظیر دریا و جنگل اظهار کرد: برخورداری از این مواهب الهی و ماموریت‌های پلیس استان توفیق الهی برای همکاران انتظامی استان است.

سردار رضایی با اشاره به این که حضور مسافران در این استان اجتناب ناپذیر است، بیان کرد: مدیریت پیش‌دستانه انتظامی و ترافیکی با اطلاع رسانی به موقع آن می‌تواند در ارائه خدمات انتظامی به مردم و مسافران این استان بسیار موثر واقع شود.

سردار رضایی با اشاره به گذشته انتظامی استان در اجرای طرح ساماندهی سواحل، تصریح کرد: در اجرای طرح ساماندهی سواحل، اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد.

وی با تاکید بر تقویت باورپذیری موضوعات اخلاقی و موازین اسلامی در افراد و خانواده‌ها، اظهار کرد: برخورد با افراد هنجارشکن از موضوعات قانونی پلیس در برخورد با جرائم مشهود است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که دریا و سواحل یکی از نشانگاه‌های اصلی دشمن به شمار می‌روند، بر مسئول‌سازی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی سواحل تاکید کرد.

سردار رضایی در خاتمه اظهار کرد: همه رده‌های انتظامی مکلف به تذکر به افراد هنجارشکن و برخورد با آنان است و اقدامات مقابله‌ای با هنجارشکنان باید به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی ماموران پلیس در دستور کار قرار گیرد.

امنیت اجتماعی سواحل و تفرجگاه‌ها مطالبه مردمی است

این مسئول در بازدید از سواحل استان مازندران گفت: یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی وضعیت بسیار خوب سواحل نسبت به قبل از انقلاب است .

سردار رضایی با اشاره به تقدیم بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید از استان مازندران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: این شهدا خود شاهد و ناظر بر وجود ارزش‌های اسلامی بر این استان هستند و یکی از مطالبات اصلی مردم این استان از مسئولان ساماندهی سواحل است.

وی با اشاره به برخورداری از نعمت سواحل و طبیعت استان مازندران که باعث گسیل جمعیت زیادی از مردم سراسر کشور به این استان شده است خدمت به این مردم را از افتخارات پلیس استان برشمرد و گفت: وجود آرامش و امنیت در سواحل و تفرجگاه‌ها از مطالبات به حق مردم و مسافران این استان است .

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که در سال‌های گذشته تجریبات خوبی نصیب این استان شده است، تصریح کرد: با استفاده از این تجربیات اقدامات خوبی در مرزهای کشور و از جمله در استان مازندران صورت گرفته است .

سردار رضایی با اشاره به نقش همه دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های شهدا و مردم در ساماندهی سواحل، برخورد با ناهنجاری‌ها را به عنوان یک جرم مشهود از وظایف قانونی پلیس برشمرد و خاطرنشان کرد: پلیس در این راستا ضمن اقدامات ایجابی با عده معدودی که بخواهند از قانون تمکین نکنند برخورد خواهد کرد .

وی همچنین اظهار مرد: هیچگونه گزارشی از عدم تمکین مردم به قانون و هنجارهای اجتماعی در ماه‌های اخیر نداشته‌ایم، اظهار کرد: اجرای طرح‌های انتظامی رضایتمندی مردم و خانواده‌ها را در پی داشته است و این از ثمره‌های تلاش همکاران انتظامی است .

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر رعایت قانون و مقررات از سوی مسافران این استان گفت: آن چه که موجب رنجش مردم و خانواده‌ها می‌شود عدم تمکین به قانون از سوی عده معدودی از افراد است.

وی آرامش و امنیت را یکی از اولویت‌های اصلی مردم در کنار همه ماموریت‌های پلیس برشمرد و در پایان با اشاره به بازدارندگی جرائم رانندگی آن را در کاهش تخلفات رانندگی موثر دانست و گفت: کاهش جرائم و تخلفات موجب کاهش هزینه‌های جرم و همچنین کاهش آزار دهندگی برای مردم  برشمرد .

سردار رضایی در خاتمه تصویب و تدوین قوانین و مقرراتی که موجب بازدارندگی در بروز جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطعا تصویب این قوانین و مقررات موجب کسب رضایت مردم خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه