اخبار داغ

جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

هاشمی: ظرفیت بالایی در ورزش زنان ایران وجود دارد/ معاونت بانوان تغییر می کند

هاشمی: ظرفیت بالایی در ورزش زنان ایران وجود دارد/ معاونت بانوان تغییر می کند
وزیر ورزش گفت: قرار است که معاونت بانوان وزارت به معاونت توسعه ورزش بانوان و خانواده تغییر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز با حضور کیومرث هاشمی، فهیمه فرهمندپور رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، اعضای این شورا و معاونین وزارت در محل وزارت ورزش برگزار شد.

کیومرث هاشمی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده که امروز در محل وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالیم که این توفیق را پیدا کردیم درخدمت همه عزیزان باشیم. یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه رییس‌جمهور شهید را گرامی می‌داریم. همچنین سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را به همه مهمانان تبریک می‌گوییم و خوشحالیم که این جلسه با سالروز ازدواج امام علی (ع) و دختر پیامبر(ص) تقارن پیدا کرده است.

وی افزود: امیدواریم این جلسات بتواند ظرفیت‌های بی‌شمار جامعه زنان را بیش از پیش نمایان کند. باعث افتخار است که بین وزارتخانه‌ها دارای معاونت بانوان هستیم و این ظرفیتی است که می‌تواند به توسعه ورزش بانوان کمک کند. امسال اولین بار است که طبق تفاهم نامه‌ای که با فدراسیون‌ها داشتیم و نسبت به افق روشن این معاونت عدد خاصی را برای توسعه بخش بانوان در هر فدراسیون داشتیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی نیز نسبت به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم که ورزش را به سمت فرهنگی شدن پیش ببریم و برای همه رویدادها برنامه فرهنگی داشته باشیم. خوشحالیم که تمام مجموعه ورزش و جوانان ما دغدغه موضوعات فرهنگی را دارند، به ویژه در بخش بانوان که اقدامات خوبی صورت گرفته است و مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار می‌گیرد. قطعا کاستی‌هایی وجود دارد که نقطه نظرات همه عزیزان می‌تواند راهگشا باشد.

وی اظهار داشت: در جلسه شورای عالی ورزش که در محل وزارت ورزش و با حضور رییس‌جمهور شهید برگزار شد دو طرح اصلی به تصویب رسید. موضوع اول طرح آمایش سرزمینی است که تکلیف ورزش کشور را مشخص می‌کند و این یک تکلیف قانونی است که مجلس برعهده ما گذاشته است. نزدیک به ۱۰۰ هزار مکان ورزشی در کشور نقطه‌زنی شده است.

کیومرث هاشمی گفت: همیشه تاکید داشتیم که جمهوری اسلامی به لحاظ سرانه ورزشی خدمات زیادی داشته و این طرح آمایش سرزمینی مشخص می‌کند که تا چه اندازه جمهوری اسلامی خدمات خوب و ارزنده‌ای را در بحث توسعه سرانه ورزشی داشته است. با اجرای طرح آمایش سرزمینی دیگر براساس آمار موجود در هر استان و هر شهر ساخت و سازها را انجام می‌دهیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مکمل طرح آمایش سرزمینی، طرح ملی پیشرفت ورزش است. ما وظیفه رسیدگی به تربیت‌بدنی کشور را داریم و نقش ما هماهنگ کننده بین دستگاه‌ها و رصد کردن وضعیت بخش ورزش هر دستگاه است.

هاشمی با اشاره به این موضوع که ورزش بانوان برای حوزه ورزش اهمیت دارد بیان کرد: قرار است که معاونت بانوان وزارت به معاونت توسعه ورزش بانوان و خانواده تغییر کند. هدف ما این است که ورزش از بدو تولد برای کودکان درنظر گرفته شود و ورزش را از مهدهای کودک آغاز کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقداماتی که در حوزه جوانان انجام شده است گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های رییس‌جمهور شهید بحث وام ازدواج جوانان بود و همیشه ایشان تاکید داشتند که در راستای ازدواج آسان برای جوانان اقدامات لازم صورت بگیرد. در همین راستا ۱۵۷ میلیارد تومان وام ازدواج در سال گذشته برای زوج‌های جوان درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد: بانوان ورزشکار ما که سازمان یافته هستند در بعضی از رشته‌ها از آقایان نیز جلوتر هستند و این نشان می‌دهد که بحث توسعه ورزش در خانواده جدی گرفته شده است. ما الان به جز یکی دو رشته در رشته‌های مختلف برای بانوان مجوز گرفتیم و این یک دستاورد بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است. در بحث توسعه سرانه ورزشی در بخش زنان رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

هاشمی تصریح کرد: برای اولین بار در وزارت ورزش یک ابلاغ به عنوان مشاور امور زنان و خانواده برای خانم علی‌آبادی صادر کردیم که بتوانیم ارتباط بیشتری با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: دستگاه‌های دیگر نیز متولی بحث جوانان هستند و ما وظیفه هماهنگی را داریم.

وزیر ورزش گفت: ورزش ظرفیت خیلی خوبی در کشور دارد. ما متولی ورزش در کشور هستیم ولی متولی تربیت بدنی نیستیم. محور اصلی برنامه ملی پیشرفت ما از آموزش و پرورش می‌گذرد. اعتقاد داریم برای توسعه ورزش باید همه ظرفیت‌ها دراختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار بگیرد.

محور اصلی کار ما از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و توسعه همه کشورها در ورزش برپایه توجه به ورزش آموزش و پرورش بوده است.

کیومرث هاشمی با اشاره به نقش مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند تسهیل کننده کارهای وزارت ورزش در مجلس باشد.

بسیاری از موضوعات که در مجلس ما نمی‌توانیم به نتیجه برسیم با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعا به نتایج بهتری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه اسبقیان معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌‌ای، کلهر معاون امور جوانان و کاظمی‌پور معاون امور بانوان هر کدام توضیحاتی را درخصوص عملکرد حوزه خود در دولت سیزدهم ارائه کردند.

همچنین اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی قبل از شروع جلسه با حضور بر مزار شهدای گمنام وزارت ورزش به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

سخنان فهیمه فرهمندپور رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در این جلسه نیز متعاقباً منتشر می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه