اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دعوای اصلاح طلبان بر سر خودی ها و غیر خودی ها/نه آخوندی نه شریعتمداری!

دعوای اصلاح طلبان بر سر خودی ها و غیر خودی ها/نه آخوندی نه شریعتمداری!
در حالی دعوا در اردوگاه اصلاح طلبان بر سر گزینه های خودی و غیر خودی برای ورود به رقابت های انتخاباتی بالا گرفته است که به نظر می رسد این جریان به دنبال تنگ تر کردن حلقه خودی ها است تا تنها رادیکال ها نقش پدرخواندگی را بازی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی مهلت اولیه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه به پایان رسید که هادی طحان نظیف، سخنگوی این شورا اعلام کرد بررسی ها ادامه خواهد داشت و مطابق قانون زمان برای این امر تمدید می شود تا اعضای شورای نگهبان دست کم از بخشی از فرصت قانونی دوم خود نیز استفاه کنند.

با این حال، اما بازار گمانه زنی ها داغ است. برخی کاندیداها نخستین فیلم های تبلیغاتی خود را در فضای مجازی منتشر کردند و جریانات سیاسی نیز در حال جمع بندی نهایی برای اعلام حمایت از کاندیدای خاص خود هستند.

در اردوگاه اصلاحات اما شرایط به گونه دیگری در حال رقم خوردن است. انتقاد ها بر سر گزینه های اعلام شده جبهه اصلاحات ایران بالا گرفته است.

چرا به جای عباس آخوندی از احزاب مهم نامزد نکردید!

عباس عبدی در تازه ترین اظهارات خود با انتقاد از معرفی عباس آخوندی به عنوان یکی از سه نامزد مورد حمایت جبهه اصلاحات گفته است: اگر قرار بود عباس آخوندی را نامزد جبهه کنید چرا یکی یا چند تن از اعضای جبهه اصلاحات و احزاب مهم را نامزد نکردید که حداقل یک عمل جمعی سیاسی به آن اطلاق شود؟

عبدی در ادامه این راه هم گفته است که رویکرد اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رای آوری آنها بسیار موثر است، در حالی که بعید است مردم با رویکرد اقتصادی آخوندی آشنا باشند.

این اظهارات عباس عبدی در حالی مطرح است که اگر به زعم وی مردم با رویکرد اقتصادی آخوندی آشنا نباشند دست کم این را می دانند که رویکرد وی به مقوله مسکن مهر در کشور خسارت جبران ناپذیری به این حوزه تحمیل کرد.

عباس آخوندی همان وزیر دولت حسن روحانی بود که گفت: افتخار می‌کنم حتی یک مسکن مهر افتتاح نکردم! و اینگونه مخروبه ای به نام بازار مسکن را برای دولت های بعد به جا گذاشت.

قهر شریعتمداری از جبهه اصلاحات!

جبهه اصلاحات ایران در حالی مسعود پزشکیان، اسحاق جهانگیری و عباس آخوندی را به عنوان چهره هایی که بیشترین رای را در مجمع عمومی کسب کردند معرفی می کند که برخی از اعضای این جریان معتقدند که پزشکیان و جهانگیری گزینه های تحمیلی به جبهه اصلاحات هستند و ادعای کسب بیشترین آرا برای آنها در مجمع عمومی ادعای نادرست و کذبی است.

این موضوع زمانی جدی تر می شود که اخبار حاکی از آن است که محمد شریعتمداری، از چهره های شاخص اصلاح طلب با جبهه اصلاحات ایران قهر کرده و حاضر به شرکت در جلسات آن نشده است.

این در حالی است که رسانه های اصلاح طلب اعلام کرده بودند که شریعتمداری در این جلسه نتوانسته است حائز رای حداکثری شود اما رئیس ستاد انتخاباتی وی در اظهاراتی گفت که شریعتمداری اصلا در جلسه اصلاح طلبان حاضر نشده و جزء غایبان این جلسه بوده است.

به نظر می رسد اصلاح طلبان شریعتمداری را  چهره ای غیر اصلاح طلب قلمداد کرده و او را گزینه غیر خودی می دانند همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری 1400 مهرعلیزاده را غیرخودی دانسته و حتی حاضر نشدند فرصتی برای صحبت کردن به او بدهند.

شاید اصلاح طلبان هر روز در حال تنگ تر شدن است و تنها چهره های رادیکال های این جریان که قصد بازی کردن نقش پدرخوانده را دارند در این حلقه باقی بمانند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه