اخبار داغ

صحبتهای نماینده مجلس درباره فوتبال؛

فروردین: تاج قول برخورد با مسببان فساد را داده/ برای VAR قالیباف هم پای کار آمد

فروردین: تاج قول برخورد با مسببان فساد را داده/ برای VAR قالیباف هم پای کار آمد
نماینده مجلس گفت: باید برخورد قاطع با مسببان فساد در فوتبال انجام شود تا درسی برای همه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی فروردین نماینده مجلس در ورزشگاه آزادی و پیش از آغاز مسابقه تیم ملی ایران و ازبکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صعود تیم ملی ایران را به مرحله بعدی تبریک می گویم و دوست داشتم ما هم در این جشن صعود سهم داشته باشم و تماشاگر این مسابقه باشم. امیدوارم نتیجه امروز هم باعث خوشحالی هواداران شود.

وی درمورد پرونده فساد در فوتبال گفت: حیفم می آید در ورزشی به این جذابی و زیبایی که باعث نشاط می تواند باشد، گاهی خطاهای مدیریتی در آن رخ بدهد و باعث رنجش اهالی همه فوتبال شود. نباید چنین اتفاقی رخ می داده. چه کسی کم کاری کرده که چنین اتفاقی رخ داده؟ باید مسببان این اتفاق محاکمه شوند. دوم اینکه مردم انتظار ندارند چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ بدهد و حالا که رخ داده، انتظار برخورد دارند. از جایگاه نظارتی کوتاه نمی آییم تا برخوردی که لازم است انجام شوند و نتیجه قاطع هم بدهد. 

فروردین تاکید کرد: همه عواملی که باعث ایجاد این فضای بی اعتمادی شده‌اند، باید برخورد قاطع با آنها صورت بگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با مس رفسنجان هم رفتاری مثل یوونتوس در پرونده کالچو پولی خواهد شد یا نه، گفت: این کوچک ترین خواسته جامعه فوتبال برخورد قانونی است. مس رفسنجان یا هر باشگاهی می خواهد باشد، باید برخوردی قاطع و قانونی صورت بگیرد چون تخلف محرز شده، برخورد باید باشد تا درسی برای همه باشد.

وی در مورد اینکه دادس عضو کمیته استیناف امروز گفته فوتبالی ها خودزنی می کنند، گفت: ما هم بر این باور هستیم که تا جایی که ممکن است، اجازه ندهند خطای کوچک رخ بدهد و اگر برخورد با آن تخلف نشود، این مساله سیستمی می شود. فضای ورزش آنقدر باید پاک باشد تا هیچ نقطه تاریک و لکه ای در ورزش و بخصوص فوتبال در آن نباشد.

فروردین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی اینکه تاج رئیس فدراسیون فوتبال پیگیر این پرونده است، گفت: تاج محکم پای کار هستند و ما هم با او در تماس هستیم و ایشان قول دادند در این مساله که باعث ناراحتی همه شده برخورد قاطعی صورت بگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه خرید کمک داور ویدیویی گفت: در مجلس محل اعتبار این پروژه را دیدیم و قالیباف هم پای کار آمده و به زودی هم برای اجرای این پروژه تکنولوژی جدید هم بودجه ابلاغ شده و در بودجه 1403 دیده شده است.

وی در مورد اینکه پولی به حساب شرکت توسعه و تجهیز وارد شده در مورد کمک داور ویدیویی، گفت: دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس است و از آنها می خواهیم این موضوع را شفاف کنند. بودجه این پروژه دیده شده و چند روز پیش هم به رئیس مجلس گفتم این اتفاق رخ داده  و برخی ناراضی هستند و در راس آن قالیباف پیگیر هستند که بودجه برای کمک داور ویدئویی اختصاص پیدا کنند.

فروردین درمورد اینکه سرمربی تیم ملی از پرواز 24 ساعته تیم ملی به هنگ کنگ گفت: حق دارند. نباید یک پرواز برای تیم ملی کشور دغدغه ایجاد کند و برازنده تیم ملی کشور نیست. هرچند اعتباراتی که در این مجلس برای المپیک و بازی های آسیایی در 4 سال گذشته  دیده شده، قابل قیاس با گذشته نیست و این مساله  پرواز هم بودجه نیست و سو مدیریت است که رخ داده. قطعا در این خصوص گلایه های خودم را به وزیر ورزش اعلام می کنم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه تخلفات مختلف در فوتبال باعث بی اعتمادی در ورزش می شود، گفت: ورزش نسبت به سایر حوزه ها موضوعی شفاف است و انتظار داریم حتی یک مورد هم در ورزش رخ ندهد. در فوتبال افرادی باشرفی کار می کنند چه مدیران،چه مربیان چه هواداران ولی اینکه یک نفر تخلفی صورت بدهد و تعمیم بدهد به همه  فوتبال، اصلا منطقی نیست ولی با آن یک مورد هم باید برخورد شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه