اخبار داغ

زاکانی:

باید گره‌گشایی ایجاد شود تا به معیشت و زندگی مردم کمک کنیم

باید گره‌گشایی ایجاد شود تا به معیشت و زندگی مردم کمک کنیم
علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در استان قم با کشاورزان و عموم مردم در این شهر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (پنجشنبه، 24 خرداد) در سفر استانی خود به استان قم از روستای دام شهر، علی آباد و شهر جعفریه بازدید کرد و با اهالی این روستاها و کشاورزان و دامداران به گفت و گو پرداخت.

زاکانی در بخشی از سخنان خود با دامداران روستای دام شهر، گفت: ما خدمت دامداران روستای دام شهر رسیدیم که عملا یک مجتمع بزرگی برای دام پروری است و بیش از هزار و 300  واحد دارد که مهترین مشکل آن ها هویت است یعنی متولی ارائه خدمت برای چارچوب بندی و تعهداتی را که باید نسبت به زیرساخت های اینجا وجود داشته باشد به دلیل فقدان هویت از آن برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه مشکل بعدی دامداران این روستا مسئله آب است، گفت: در دام پروری کاهش آب سبب کاهش وزن دام ها می‌شود یعنی وزن گیری که مبتنی بر مصرف علوفه است، بهره برداری نمی‌شود.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: تامین منابع و نقدینگی برای چرخاندن کار و موضوع خرید و بازار نیز  از دیگر مشکلات این دامداران است، دلیل آن هم این است که خریدها بدون برنامه و بی حساب انجام می‌شود لذا عملا دامدار در این خصوص متضرر می‌شود.

زاکانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این دامداران دلالان هستند، گفت: برای حل این موضوع باید مشکل هویتی دامداران برای تامین نیازها حل شود و نیز برای مشکلات آب نیز باید برنامه جامع طراحی شود زیرا در دراز مدت میزان بهره وری را کاهش می‌دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در مورد خرید باید بگویم که ما یک اقدامی را با جهادکشاورزی آغاز کردیم و می‌توان گفت کار مثبتی است و آن اینکه به صورت قراردادی و مشخص از کشاورزان خرید را انجام می‌دهیم که لازم است با دامداران نیز این اتفاق رخ دهد تا عملا ما با دامداران قرارداد داشته باشیم و دستان دلالان کوتاه شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: خرید قراردادی  می‌تواند به کل کشور توسعه یابد و از این طریق می‌توانیم به اطلاع جامعی از نیازهای کشور دست پیدا کنیم.

یکی از مشکلات بزرگ کشور در حوزه کشاورزی و دامداری، نبود اطلاعات دقیق و به روز است و لذا فقدان این اطلاعات سبب عدم برنامه ریزی دقیق برای کشور و رفع مشکلات می‌شود.

در ادامه این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دیدار کشاورزان روستای علی آباد، گفت: موضوع خرید قراردادی یکی از مشکلات اصلی این کشاورزان است که باید پیگیری جدی شود زیرا این کار سبب مشخص شدن نیازها و  اطلاعات دقیق کشور می‌شود.

زاکانی ادامه داد: این کار سبب می‌شود که یک سال پیاز زیاد کاشت نشود که خریداری نشود که کشاورز متضرر شود و یکسال هم کمبود نشود که قیمت آن زیاد شود.

وی افزود: وقتی خرید قراردادی انجام شود عملا واسطه سراغ کشاورز نمی‌آید و خیال او از این اقدام راحت است و از این طریق حاصل دست رنج کشاورز به او می رسد نه به دلالان.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: باید کسی که مسئول است خود را یک روز جای کشاورز بگذارد تا ببیند چه مشکلی را متحمل می‌شود.

زاکانی گفت: مشکلات مردم حل شدنی است لذا تنها نیازمند یک برنامه ریزی جامع و داشتن اطلاعات دقیق از تمام نیازهای کشور است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه