اخبار داغ

نامه انجمن های اسلامی دانشگاه‌ها به نامزدها؛

کابینه خود را معرفی کنید

کابینه خود را معرفی کنید
در نامه انجمن های اسلامی ۱۳ دانشگاه‌ به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمده است: کابینه خود را معرفی کنید زیرا عزم واقعی برای تحقق وعده‌های خود، بیشتر قابل سنجش و ملموس تر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انجمن‌های اسلامی سیزده دانشگاه به نامزدهای ریاست جمهوری نامه نوشته و از آنها خواستند که کابینه خود را معرفی کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

وَتَوَخَّ مِنْهُمْ أَهْلَ التَّجْرِبَةِ وَالْحَیَاءِ، مِنْ أَهْلِ الْبُیُوتَاتِ الصَّالِحَةِ، وَالْقَدَمِ فِی الاِْسْلاَمِ الْمُتَقَدِّمَةِ،

«ای مالک! از افراد با تجربه و با حیا، از خانواده‌های پاک و شایسته و با سابقه در اسلام برای اداره کشور استفاده کن.» (نهج‌البلاغه- نامه ۵۳)

انتخابات ریاست‌جمهوری مهم‌ترین رخداد سیاسی کشور و بارزترین جلوه‌ی مردم‌سالاری در حکومت است که در جریان آن یک شخص با کسب اکثریت آرا مردمی به ریاست قوه‌ی مجریه می‌رسد، اما در واقع تنها این شخصِ رئیس‌جمهور نیست که انتخاب می‌شود بلکه یک تیم و کابینه است که رأی می‌آورد و اولین وظیفه یک رئیس‌جمهور انتخاب وزرا و معاونین است. چراکه اداره امورات قوه مجریه برعهده‌ی هیئت دولت می‌باشد و رئیس‌جمهور با همکاری وزیران خود برنامه و خط‌مشی دولت را تعیین و قوانین را اجرا می‌کند. (اصل ۱۳۴, قانون اساسی) در حقیقت وزرا بازوان اجرایی دولت هستند که تمام برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رئیس‌جمهور توسط وزارت‌خانه‌های تحت اشرافش به مرحله اجرا درخواهد آمد و رئیس‌جمهور بر کار وزیران خود نظارت دارد. در واقع این منتخب مردم، بیش‌تر از آنکه خود در حلقه اجرایی نقش داشته باشد. با ایجاد یک کابینه هم‌فکر و تصمیم‌های دقیق و کارشناسی می‌تواند ایران اسلامی را در گام دوم انقلاب اسلامی به قله‌های پیشرفت برساند.

همچنین بسیاری از فریادهای تحول‌خواهی، وعده‌های مصداقی و ارائه رویکردهای کلی توسط کاندیدا ریاست جمهوری را می‌توان با چینش مدیریتی آنها محک زد. قطعاً با افراد ارتجاعی (که در دولت‌های پیش امتحان پس‌داده اند)، باج‌های سیاسی و افراد صرفاً مطیع و بدون روحیه انقلابی نمی‌توان وعده‌های تحول خواهی و پیشرفت کشور عزیزمان را محقق کرد. لذا با اعلام کابینه توسط کاندیدای، عزم واقعی آنها برای تحقق وعده‌های خود برای مردم عزیزمان، بیشتر قابل سنجش و ملموس‌تر خواهد شد.

از طرفی وزرا و معاونین رئیس جمهور بیش‌ترین تعامل با شخص او را دارند و محل پیگیری ایده‌های ریاست جمهور برای پیشرفت ایران می‌باشند فلذا اگر چنین اطرافیانی با معیار تخصص، تعهد، تجربه و کارآمدی نباشند و به‌جای آن صرفاً با حساب و کتاب‌های سیاسی بر مسند قدرت بنشینند. قطعاً نمی‌توانند راه ریاست جمهوری شهید ایران، آیت الله رئیسی را در جهش ایران محقق کنند و به دلیل همین پاسخ‌گویی به غیر مردم و رشد نردبانی، دیگر به نقش آحاد مردم در مشکلات قائل نخواهند بود و خود را پاسخ‌گوی افراد و جریان‌ها خواهند دانست تا اینکه به‌عنوان خادم مردم در این راه قدم بگذارند.

فلذا ما جمعی از انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت از نامزدهای محترم تقاضا دارد ضمن بیان طرح‌ها و برنامه‌های خود، وزرا و معاونین پیشنهادیشان را نیز معرفی نمایند، تا مردم و جامعه نخبگانی، شناخت بهتر و ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد آینده چنان دولتی داشته باشند و رویکرد کلی دولت آینده خود را در زمینه‌های مختلف لمس کنند.

و مِن اللهِ التوفیقَ

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه